Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Alle computers gevoed via één verlengsnoer

Pagina: 1
Acties:

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb mijn computers al sinds jaren aan ongeaarde stopcontacten hangen. Ik wil ze gaan aarden. Het dichtst bijzijnde geaarde stopcontact zit in een uithoek van mijn kamer, bij de keuken (het is een woon-slaap-kamer).

Ik wil een geaarde kabel door mijn hele kamer laten lopen, door gewoon geaarde stekkerdozen aan elkaar te hangen. Ik heb hier 10 computers, waarvan er meestal 4 tegelijk aan staan. Soms meer maar dat is af en toe. Gaat dat goed, aangezien alle power voor die PC's dus uiteindelijk door één snoer komt, namelijk het snoer dat naar het geaarde stopcontact loopt.

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-11 23:45

JdM

Humbled

Gebruik kabel van 2,5 mm2 en gebruik een fatsoenlijke stekker voor in het geaarde stopcontact en het komt gewoon goed (ik heb ook regelmatig zo'n 2000 watt over 1 kabel lopen, gaat prima)

ik zou alleen geen verbinding maken met alleen gekoppelde stekkerdozen, dat is niet slim, imho

[ Voor 25% gewijzigd door JdM op 31-01-2003 11:21 ]

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11 17:32

Gé Brander

MS SQL Server

Waarschijnlijk hou je een zwart verkoold draadje over als deze te dun is.
1) Niet doorlussen
2) Zorg dat je de computers verdeeld over twee groepen
3) Gebruik 1 dikke elektra kabel van stopkontact naar verdeeldoos (zelf maken dus)
4) Sta niet raar te kijken als je stopcontact of de bedrading van meterkast naar stopcontact er uit fikt (in het gunstigste geval natuurlijk de stop maar ja je weet nooit...)

[ Voor 10% gewijzigd door Gé Brander op 31-01-2003 11:22 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:29

momania

iPhone 30! Bam!

Wat heb je nog meer in dat geaarde stopcontact (220-hub :+ ) zitten?
Want waarschijnlijk is dat een aparte groep in je keuken voor een (af)wasmachine, koelkast etc.
Als dat soort apparaten er al aanhangen is het niet verstandig om daar ook 4 pc op te hebben draaien.
Dan heb je nog wel eens de kans dat als de koelkast aanslaat, de stop eruit vliegt.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
*k vraag me af of je zekeringen dat leuk vinden, volgens mij kan je maar beter een voorraadje aanleggen (tenzij je zo een hebt die je zo weer terug kan drukken alsie eruit gesprongen is natuurlijk...)
als je een flink dik snoer hebt moet dat wel gaan, ik weet niet of een standaard verlengsnoer 4 pc's (incl monitoren en shit) lekker vindt...ik denk het niet

met een hamer past alles

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ligt eraan hoe de stoppen in huis zijn verdeelt :)
zitten de computers nu ook op dezelfde groep als waar ze dadelijk op komen :?
en wat zit er al op die groep waar ze dan bijkomen :?

soms zit er geen geaard stopcontact ,terwijl er wel 3 draden achter lopen.
ik had eerst ook geen aarde en heb toen ff me stopcontacten bekeken en wat bleek :?
kon er gewoon geaarde stopcontacten opzetten. :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• JdM

JdM

Humbled

c70070540 schreef op 31 januari 2003 @ 11:21:
Waarschijnlijk hou je een zwart verkoold draadje over als deze te dun is.
1) Niet doorlussen
2) Zorg dat je de computers verdeeld over twee groepen
3) Gebruik 1 dikke elektra kabel van stopkontact naar verdeeldoos (zelf maken dus)
4) Sta niet raar te kijken als je stopcontact of de bedrading van meterkast naar stopcontact er uit fikt
1> eens
2> mwah is niet echt nodig, 1 groep levert namelijk 3520 3680 (230x16 en niet 220x16) Watt maximaal, reken maar uit hoeveel pc's daar continu aan kunnen
3> eens
4> oneens, zie 2 (de bedrading in je huis is gemaakt op 16ampere, dat fikt er zommar niet uit hoor!)

[ Voor 5% gewijzigd door JdM op 31-01-2003 11:27 ]

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Als ik jou was zou ik één lange, dikke kabel nemen. Van die goedkope verlengkabeltjes zijn niet van de kwaliteit die je hier nodig hebt. Verder is dus de vraag wat er nog meer op die groep zit, want het is niet fijn als je je oven inschakeld en alles in een keer uitklapt.

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-11 14:37
Ik heb 3 pc's, 2 monitoren, een hub, een adsl-modem, een wekker, een verwarming, een versterker, een tv, een dvd-speler, een paar lampen en een telefoon-oplader op 1 groep zitten; af en toe reboot m'n pc of springt er een lamp kapot, maar verder gaat het redelijk :+

• JdM

JdM

Humbled

Glival schreef op 31 januari 2003 @ 11:25:
Ik heb 3 pc's, 2 monitoren, een hub, een adsl-modem, een wekker, een verwarming, een versterker, een tv, een dvd-speler, een paar lampen en een telefoon-oplader op 1 groep zitten; af en toe reboot m'n pc of springt er een lamp kapot, maar verder gaat het redelijk :+
offtopic:
Durf jij je BIOS te flashen ? _/-\o_

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11 17:32

Gé Brander

MS SQL Server

Radian schreef op 31 January 2003 @ 11:23:
[...]

1> eens
2> mwah is niet echt nodig, 1 groep levert namelijk 3520 Watt maximaal, reken maar uit hoeveel pc's daar continu aan kunnen
3> eens
4> oneens, zie 2 (de bedrading in je huis is gemaakt op 16ampere, dat fikt er zommar niet uit hoor!)
Wat betreft punt 4: De draadjes onderling zijn daar voor geschikt inderdaad en het zou niet mogen gebeuren nee, maar als het te warm wordt (omdat ze dicht bij elkaar zitten en er veel stroom gevraagd wordt voor langere tijd) kan dit wel gebeuren. Plastic omhulsel smelt een beetje weg en je hebt kortsluiting. Heb ik wel eens zien gebeuren, dus daarom waarschuw ik maar, beter voorkomen dan genezen. ;)

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-11 11:35

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Owh.. Misschien ten overvloede, maar waneer je verlengsnoer te lang is, niet opgerold laten liggen..

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03 16:51

Interstice

Hallo?

[quote]svdmeer schreef op 31 januari 2003 @ 11:18:
]Ik heb mijn computers al sinds jaren aan ongeaarde stopcontacten hangen. Ik wil ze gaan aarden. Het dichtst bijzijnde geaarde stopcontact zit in een uithoek van mijn kamer, bij de keuken (het is een woon-slaap-kamer).

Going Oeloe Style ? If it ain't broken, fix it till it is !

Lekker laten staan zoals het is...

[ Voor 3% gewijzigd door Interstice op 31-01-2003 11:43 ]

Proud member of Tacopsclan [CLS]

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Om misverstanden uit de wereld te helpen:
Alles hangt aan dezelfde groep, maar geen wasmachines e.d. Dit is namelijk geen appartement, maar een onzelfstandige woonruimte, een zolder waar een keukentje in is gemaakt. Nu hangt ook alles al aan dezelfde groep. Wat dat betreft verandert er niks.

Heb ik nog een extra vraag:
Ik ga ook een kabel zelf maken, hoe kan ik testen of de aarde functioneert? (aangesloten is)

[ Voor 3% gewijzigd door SvMp op 31-01-2003 11:43 ]

• JdM

JdM

Humbled

svdmeer schreef op 31 januari 2003 @ 11:43:
[...]
Heb ik nog een extra vraag:
Ik ga ook een kabel zelf maken, hoe kan ik testen of de aarde functioneert? (aangesloten is)
met en multimeter het spanningsverschil tussen fase en aarde meten (230-volt would that be)

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 20:25
Ik zou ook ff kijken wat er voor kabel in de muur zit (of tie dik genoeg is).
Gaat anders lekker warm worden denk ik...

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:29

momania

iPhone 30! Bam!

Interstice schreef op 31 januari 2003 @ 11:43:
Going Oeloe Style ? If it ain't broken, fix it till it is !

Lekker laten staan zoals het is...
Geef jij even het goede voorbeeld :/
Als het straks stuk is omdat het niet geaard is, valt er denk weinig te fixen en moet er nieuw spul gekocht worden. Dan zou je toch maar willen dat je het geaard had.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Pagina: 1