Toon posts:

Exact Globe 2000

Pagina: 1
Acties:
  • 765 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Iemand die hier de financiele administratie doet, heeft in het opstartscherm ("administratie openen") van Exact Globe 2000 een aantal administraties staan die niet meer geldig zijn. die zijn verplaatst naar een andere server, of de database is van de SQL server verwijderd.

Nou wil ik graag deze foute entries van het "administratie openen" menu verwijderen. maar ik heb geen idee waar ik het moet zoeken. Lokaal, in een de SQL database van Exact??? Echt geen idee.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:06
'bestand' -- 'administratie verwijderen' werkt niet?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, want de administraties zijn niet meer geldig, hebben op een server gestaan er niet meer is. of de administratie is rechtstreeks vanaf de SQL 2000 Server verwijderd. bij : 'bestand' -- 'administratie verwijderen' krijg je de dan melding: "no connection with the server."

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-04 11:52

Crazy D

I think we should take a look.

Misschien ligt het aan de batch die ik heb van Globe2000 (301), maar ik kan zonder problemen via bestand - administratie verwijderen, een administratie verwijderen die fysiek al van de SQL Server verdwenen is.
Ik heb heel simpel gedaan:
- admin aangemaakt en een keer geopend
- Exact afgesloten
- Via de enterprise manager de zojuist aangemaakte administratie gedetached, en daarna fysiek de files verwijdert
- Exact opgestart, geen administratie openen
- Bestand -> administratie verwijderen. De juiste administratie selecteren, en verwijderen klikken. En plop, weg wassie :)

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Ook van een server die niet meer bestaat? want dat lukt dus niet.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:21

Boss

+1 Overgewaardeerd

Exact al gebeld? Je betaald niet voor niets voor de support :)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-04 11:52

Crazy D

I think we should take a look.

Oh, zo bedoel je ;) Check je db.ini (staat in de "root" van je Globe 2000 directory).
Eerste sectie in de ini-file is een overzicht van alle administraties. De overige secties bevatten wat info over die administraties, dus in de 1e sectie de admins weghalen die je weg wilt hebben, en vervolgens de betreffende secties ook even weghalen.

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost:

in de REGKEY: "HKEY_CURRENT_USER\Software\Exact for Windows\4.0\Connection\Companies" kun je de entries verwijderen.

bedankt voor jullie medewerking.
Pagina: 1