ik moet voor een discussie op school feiten en punten hebben over de volgende stelling: "De automatisering moet worden afgeremd".
Persoonlijk vind ik dit een onderwerp met een duidelijk antwoord. Echter moet er een voor en een tegen partij zijn.
Een ander probleem is dat er via de search etc. niet echt veel goeie feiten/cijfers te vinden zijn.
"De automatisering moet worden afgeremd" - tegen:
>de economie zou lijden onder het afremmen van de automatisering
>de banen die daardoor ontstaan/open blijven zijn vaak saai (lopende band)
>een machine kan meer doen en hoeft geen rust, een mens daarin tegen kan niet zo snel en moet worden afgewisseld
"De automatisering moet worden afgeremd" - voor:
>het zou een hoop nieuwe banen creeren
>de mens zou uitendelijk overbodig worden en de werkeloosheid zou toenemen
ik kan dus nog wel genoeg tegen argumenten bedenken, maar ik zou geen idee hebben waar ik onderbouwende feiten moet zoeken.
En argumenten VOOR de afremming kan ik er maar weinig zelf bedenken, maar ook geen feiten vinden.
Dus zouden jullie mij bij deze stelling willen helpen, of mij in ieder geval willen vertellen waar ik meer(goeie) feiten/punten kan vinden?
**sorry als deze thread niet goed is of de openingspost onvoldoende, ik heb wel de faq en policy gelezen
**
Persoonlijk vind ik dit een onderwerp met een duidelijk antwoord. Echter moet er een voor en een tegen partij zijn.
Een ander probleem is dat er via de search etc. niet echt veel goeie feiten/cijfers te vinden zijn.
"De automatisering moet worden afgeremd" - tegen:
>de economie zou lijden onder het afremmen van de automatisering
>de banen die daardoor ontstaan/open blijven zijn vaak saai (lopende band)
>een machine kan meer doen en hoeft geen rust, een mens daarin tegen kan niet zo snel en moet worden afgewisseld
"De automatisering moet worden afgeremd" - voor:
>het zou een hoop nieuwe banen creeren
>de mens zou uitendelijk overbodig worden en de werkeloosheid zou toenemen
ik kan dus nog wel genoeg tegen argumenten bedenken, maar ik zou geen idee hebben waar ik onderbouwende feiten moet zoeken.
En argumenten VOOR de afremming kan ik er maar weinig zelf bedenken, maar ook geen feiten vinden.
Dus zouden jullie mij bij deze stelling willen helpen, of mij in ieder geval willen vertellen waar ik meer(goeie) feiten/punten kan vinden?
**sorry als deze thread niet goed is of de openingspost onvoldoende, ik heb wel de faq en policy gelezen