Ten eerste, ik ben newbie wat betrefd flash
mijn probleem:
ik heb een plaatje van een wereldkaartje, hierop wil ik met 2 knopjes kunnen in- en uitzoomen, en ik wil dmv 4 pijltjes dan naar boven/beneden/links/rechts kunnen gaan.
het werkt in principe wel, maar 't probleem is dat de zoom zich altijd richt op het middelpunt van het plaatje, als ik bv een beetje inzoom, dan met de pijltjes naar linksboven (noord-amerika) ga, en ik druk dan 5 keer op zoom, zit ik weer in het midden van het kaartje, terwijl ik dan dus op noord-amerika wil inzoomen.
de code:
dit is de code waar ik ga inzoomen op het kaartje, ik vergroot dus eigenlijk gewoon de afmetingen van 't kaarjte:
breedte = getProperty("kaartje", _width);
hoogte = getProperty("kaartje", _height);
breedte = breedte * 1.2;
hoogte = hoogte * 1.2;
setProperty("kaartje", _width, breedte);
setProperty("kaartje", _height, hoogte);
uitzoomen gaat op dezelfde manier maar dan doe ik *-1.2
dan nog het bewegen in het kaartje:
naar boven:
hoogte = getProperty("kaartje", _y);
hoogte = hoogte + 20;
setProperty("kaartje", _y, hoogte);
't zal wel een noobie vraag zijn maar ik kom er echt niet uit
mijn probleem:
ik heb een plaatje van een wereldkaartje, hierop wil ik met 2 knopjes kunnen in- en uitzoomen, en ik wil dmv 4 pijltjes dan naar boven/beneden/links/rechts kunnen gaan.
het werkt in principe wel, maar 't probleem is dat de zoom zich altijd richt op het middelpunt van het plaatje, als ik bv een beetje inzoom, dan met de pijltjes naar linksboven (noord-amerika) ga, en ik druk dan 5 keer op zoom, zit ik weer in het midden van het kaartje, terwijl ik dan dus op noord-amerika wil inzoomen.
de code:
dit is de code waar ik ga inzoomen op het kaartje, ik vergroot dus eigenlijk gewoon de afmetingen van 't kaarjte:
breedte = getProperty("kaartje", _width);
hoogte = getProperty("kaartje", _height);
breedte = breedte * 1.2;
hoogte = hoogte * 1.2;
setProperty("kaartje", _width, breedte);
setProperty("kaartje", _height, hoogte);
uitzoomen gaat op dezelfde manier maar dan doe ik *-1.2
dan nog het bewegen in het kaartje:
naar boven:
hoogte = getProperty("kaartje", _y);
hoogte = hoogte + 20;
setProperty("kaartje", _y, hoogte);