Toon posts:

[Win XP] PC hangt o.a. bij capturen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De PC van mn vader hangt met grote regelmaat als hij AVI's gaat coderen naar MPEG I of II (om (S)VCD te maken). Zo'n beetje alle progs al uitgeprobeerd (TMPGenc, AVI 2 VCD, Mainconcept mpeg encoder, Nero, etc.). Het begint goed, maar na een aantal minuten (niet altijd gelijk, de tijd wisselt, maar max 8 minuten) hangt ie. 8)7

Opnieuw OS installeren hebben we al geprobeerd, net als alle progs eraf slopen, en meer van dat soort standaard dingen...

Pleaz help.

Tech specs van deze pc:

Mobo = GA-7DXR
Processor = Athlon 1900+
Intern geheugen = 512 MB
OS = Windows XP Professional
Videocard = Geforce II MX Dual Display
Soundcard = SBLive 1024
TV-card = PCTV Pro (Pinaccle)
Capture card = DV200

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:38

OZ-Gump

terug van weggeweest

Heb je de hardware van het systeem al gechecked? Lijkt er namelijk op dat het te maken heeft met brak geheugen en dat, zodra dat op een bepaald punt komt, de PC in de sh*t gooit. Ik dacht ook dat Pinnacle updates heeft voor als je problemen hebt met die kaart...
Probeer ook eens het virtuele geheugen van 't systeem handmatig op een minimum van 1 gig te zetten.

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
Tsja, dat van dat geheugen dacht ik ook. Freemem geeft echter aan dat er helemaal niet zo veel geheugen wordt gebruikt bij het encoden (max 150 mb) en da's ook nog per applicatie verschillend. Maar goed, ik ga het in ieder geval nog ff testen.

Dat virtuele geheugen staat al op een vaste waarde. thanx.

edit:
Iemand overigens een idee hoe ik dat geheugen kan testen?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2003 12:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand meer enig idee??? :?