[VB 6] Probleem met compileren

Pagina: 1
Acties:

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-07 01:04

ZaZ

Tweakers abonnee

Topicstarter
Ik ben een programma voor mn werk aan het schrijven en ik wil er nu een gedeelte van compilen. Normaal gesproken met 'gewone' progs heb ik ook geen problemen, maar dit programma heeft al meer dan 3MB source code, en blijft hangen onder het compileren! Gewoon runnen gaat dus wel goed.
Ik weet nu ff niet wat te doen. t Zal wel iets met geheugen te maken hebben misschien (ik heb 256 mb, 1100 mhz tbird), of zou er misschien iets anders aan de hand kunnen zijn?
Ik kan het wel ergens anders proberen te compilen, maar dat zou dit probleem niet echt oplossen lijkt me :) Ik ben namelijk nu best wel nieuwschierig waarom ie blijft hangen.

Er zijn trouwens geen fouten in de code en Option Explicit staat aan etc...

Lekker op de bank

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Je geeft wel aan dat ergens anders compilen het probleem niet oplost, maar als dat wel werkt geeft het in ieder geval wel aan dat je het in jouw systeem moet zoeken. En dus kan dat het begin van de oplossing zijn. Heb je je geheugen al eens gechecked? Welke SP van VB heb je op je systeem staan?

My personal website

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Topicstarter
Ik format mn hd nog wel een keer en gooi de nieuwste SP van VB erover om te testen.
Ik draai nu op Win SP3 en Vb weet ik niet meer welke in mn image stond, dus die update ik dan nog wel naar de nieuwste. Maar ik ben bang dat dat niks uitmaakt.
Geheugen is goed iig, en ik ga het dan misschien morgen ergens anders proberen te compileren, alhoewel dat wel een klote oplossing zou zijn om zo te werken. Want het is een hoop gedoe (vooral met een groot project als je vaak dingen moet testen), en dan blijf ik me er mee bezig houden waarom ie niet werkt

Lekker op de bank

• OZ-Gump

OZ-Gump

terug van weggeweest

Kan ik me iets bij voorstellen. Ik verwacht toch dat het iets met je systeempje te maken heeft en niet met VB of je sourcecode. Eventueel wil ik best proberen je code te compilen, maar ik kan me voorstellen dat je dat misschien niet zo prettig vindt (om 3 Mb source over het net te strooien ;) ).
Probeer het trouwens wel eens met je virusscanner disabled (als je die draait). Ik wel eens ooit meegemaakt dat die ervoor zorgt dat je complete PC ophoudt als je gaat compilen in VB....
In ieder geval succes ermee!

My personal website

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Topicstarter
Arghhh, een verse Windows etc met de nieuwste SP's, maar nog steeds hetzelfde :(
Aardig van je dat je m wilt compilen, maar dat kan ik helaas niet doen vanwege mn baas (de mb's maken me niks uit hoor, al waren het er 1000 ;))
Virusscanner staat uit en dat helpt niks helaas.

ps
Hoe lang duurt het ogeveer om zo'n prog te compilen in VB met mijn specs? want ik moet eerlijk toegeven dat ik na 5 minuten het al te lang vond duren.

Lekker op de bank

• OZ-Gump

OZ-Gump

terug van weggeweest

5 minuten is ook al een hele tijd. Als je Win2K draait (dat maak ik op uit je vorige post) zou je eens je taskmanager kunnen bekijken of je VB nog wel bezig is of dat het proces niet eens meer processortijd vraagt. Zolang als het proces nog processortijd gebruikt zou je hem eens de tijd kunnen geven. Wat betreft die MB's: ik bedoelde eigenlijk dat je waarschijnlijk niet graag 3 MB aan werk zomaar over het internet gooit in verband met jatten enzo.

[Tip]
Als je straks lunchpauze hebt, zet je PC dan eens aan het werk. Dan heeft hij even de tijd en hoef jij er niet op te wachten. :*)
[/Tip]

My personal website

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:02
Wij hebben hiero een programma van 6MB aan Source en die compileert in ongeveer 6 min.

Machine is een P4 2Ghz met WinXP Prof en 512 MB Ram

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Topicstarter
Ik draai idd Win2K, en het process C2.EXE is nu 20 min bezig, dus ik neem aan dat ie gewoon hangt.
hij vraagt ongeveer 50 tot 75% processor(terwijl de meeste progs die hangen 100% of 0% vragen bij mij zover ik weet)
Ik moet zo ergens naartoe, dus ik laat m wel een aantal uur 'rekenen' alhoewel ik er niet veel vertrouwen in heb.

Lekker op de bank

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-08 11:47

Sponge

Serious Game Developer

VB heeft een limiet qua modules, classes, code e.d. ik weet niet de preciese getallen uit m'n hoofd echter.... er is een kans dat je die limiet bereikt hebt :)

• pjonk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik heb ook wel vaker gehad bij grote Apps dat de VB compiler bleef hangen.
Hoeveel forms gebruik je? Hoeveel (class)modules? Maak je een EXE of een DLL?

Soms kan het ook te maken hebben met een verkeerde verwijzingen in je project. Probeer eens de vbp file te openen in notepad en te kijken of alle references kloppen.

It’s nice to be important but it’s more important to be nice

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Topicstarter
Ik maak een EXE, en heb 9 forms en 12 modules. Ik heb naar de verwijzingen gekeken en deze kloppen. Ik ben echter al wel iets verder, want ik ben er inmiddels achter dat als ik m compile naar P-Code dat ie het wel doet(Maar P-Code lijkt me niet echt verstandig).
Ook als ik m compile zonder 'optimizations' doet ie het, en als ik m compile als fast code en ik schakel alle advanced optimizations uit loopt ie weer vast. Ik heb nu wel een idee gekregen in welke richting ik het moet zoeken en dat ik uit moet zoeken waarom ie daar blijft hangen. Als ik er zelf eerder uit ben dan dat iemand hier zegt wat ik fout doe (of mijn computer fout doet :p) dan zet ik het hier ook wel neer.

Lekker op de bank

Pagina: 1