[XP] Boot.ini aanpassen

Pagina: 1
Acties:

• Viking Kvinne
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:44

Viking Kvinne

🏳️‍🌈🇳🇴🏳️‍⚧️

Topicstarter
IK heb wat zitten klooien met Win 2000 Adv Serv en Win 98se op mijn D: schijf.Ik draai XP op C:. Nu heb ik een goed draaiend systeem: C:> XP en D: Win 98se. Win 2000 was een evaluatie versie en heb ik er weer af gegooid en Windows98se geinstalleerd en toen de repair van XP gedraaid en XP starte gewoon op. Nu staat er in het bootmenu 1 Win 2000; 2 XP ; 3 Xp repair/setup of zoiets; 4 Win98se.

Nu weet ik wel dat je dat kan aanpassen via Start >RUN>CMD>BOOTCFG en dan TYPE je BOOTCFG/DELETE/id# waar # staat voor elk OS dus 1 , 2, 3, of 4 . Als ik dit doe komt er alleen een error en krijg ik ID1 en ID3 niet weg |:( Wat nu?

Ik volg precies wat er door M$ gedaan moet worden. :?

P3 500Mhz
256 ram
100 GB( 20GB(C:) en 80GB(D:) ) beide Maxtor
Geforce 4 128Mb tv out
Liteon DVD
Liteon Campinggasbrander

[ Voor 10% gewijzigd door Viking Kvinne op 31-01-2003 07:55 ]

❤️ 🇳🇴 ᛗᚨᚱᛁᚲᚨ

• Sport_Life
  • Laatst online: 08:13

Sport_Life

Solvitur ambulando

ga naar start/uitvoeren, typ in c:\boot.ini

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

• Viking Kvinne

Viking Kvinne

🏳️‍🌈🇳🇴🏳️‍⚧️

Topicstarter
Heb ik gedaan en precies zo als daar beschreven uitgevoerd (zie Topicstart).
Maar steeds krijg ik "error syntax" aan mijn broek.

Wat nu en start>run>C:\boot.ini betreft dat werkt niet,ik haal daar de regels weg en als ik de boel save krijg ik "cannot read to C:\boot.ini" en dan klik ik op OK en dan is het een Save As geworden waar ik een File naam moet opgeven.Dat doe ik en vervolgens kjik ik weer bij Start>RUN>CMD>BOOTCFG en dan staat alles er nog :( Dus wat nu?

❤️ 🇳🇴 ᛗᚨᚱᛁᚲᚨ

Verwijderd

Viking Kvinne schreef op 31 January 2003 @ 08:30:
[...]

Heb ik gedaan en precies zo als daar beschreven uitgevoerd (zie Topicstart).
Maar steeds krijg ik "error syntax" aan mijn broek.

Wat nu en start>run>C:\boot.ini betreft dat werkt niet,ik haal daar de regels weg en als ik de boel save krijg ik "cannot read to C:\boot.ini" en dan klik ik op OK en dan is het een Save As geworden waar ik een File naam moet opgeven.Dat doe ik en vervolgens kjik ik weer bij Start>RUN>CMD>BOOTCFG en dan staat alles er nog :( Dus wat nu?
Ik denk dat je boot.ini nog beveiligd is.

Dus je moet even de vinkjes weghalen dus 1 keer links dan rechts.
Daarna eigenschappen en dan alle vinkjes weghalen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Of staat je boot.ini op d: ? Zet even aan dat je verborgen & beveiligde bestanden kan zien in de verkenner en je kan gewoon dubbelklikken. Wel is idd de beveiliging weghalen handig, dat kan met attrib.
M$
offtopic:
Noem het voortaan maar gewoon MS. Of gebruik gewoon geen MS producten ipv ze nog meer geld+marktaandeel te geven. M$ roepen is wel erg ongefundeerd/simpel en napratend flamen :* :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Viking Kvinne

Viking Kvinne

🏳️‍🌈🇳🇴🏳️‍⚧️

Topicstarter
Het bleek te gaan om de spatie bij : bootcfg /delete /id # Dat staat niet op de MS site hoor!

Maar het is gelukt _/-\o_

Bedankt!

Bij de Weg,Werk jij (F_J_K) bij MS omdat je niet tegen dat $ kunt in M#

Iedereen weet toch dat MS woekerwinsten behaalt O-) vandaar $ en het stinkt niet _/-\o_

[ Voor 38% gewijzigd door Viking Kvinne op 31-01-2003 15:50 ]

❤️ 🇳🇴 ᛗᚨᚱᛁᚲᚨ

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dat staat niet op de M$ site hoor!
Wat zegt F_J_K nou? Het is gewoon MS hoor.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Viking Kvinne

Viking Kvinne

🏳️‍🌈🇳🇴🏳️‍⚧️

Topicstarter
blackd schreef op 31 januari 2003 @ 15:45:
[...]

Wat zegt F_J_K nou? Het is gewoon MS hoor.
Sorry (BlackD) was toen ff niet zo helder,maar mijn probleempje is opgelost dus Hulde _/-\o_

❤️ 🇳🇴 ᛗᚨᚱᛁᚲᚨ

Pagina: 1