Toon posts:

remote control veilig??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
waarschijnlijk 1000 keer langs geweest maar wat is een veilig verbidning met een remote computer over internet?
ik heb zelf pc anywhere en remote control van winxp. Beide werken goed en slecht. Heeft iemand een idee wat nou de veiligst is tegen hackers. (met andere programma´s aan komen is ook goed)
ik wil dus iets van 99% zekerheid _/-\o_

• jordan2k
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 12:52
Het geen wat het vaak goed doet is een redelijk lang wachtwoord iets wat niet zomaar te raden is.
Veder alle porten dicht gooien met een firewal, en aleen open zeten wat nodig is.
meschien zorgen dat je niet met admin kan inloge op je remote dan kan men ook niet zoveel kwaad doen.

en veder tja als een hacker het wilt dan lukt het toch wel op een of ander manier. dus echt 99 % zeker kan het niet zijn.

Verwijderd

Open eerst een VPN verbinding bijvoorbeeld met IpSec. je (login) gegevens gaan dan encrypted over het internet. Start vervolgens je remote control software, zoals Radmin of PCAnywhere

Je hebt dan een dubbele login en een encryptie als extra moeilijkhied bij hacken

Zonder VPN gaan je remotecontrol login gegeven als clear text over het Internet, en kunnen deze met een netwerk sniffer afgevangen en gelezen worden.

En sluit alle niet nootzakelijke porten in de Firewall

Verwijderd

Topicstarter
VPN???? ben niet echt een computer wizard...wel eens van gehoord maar schijnt toch moeilijk op te zetten?

Verwijderd

VNC Servertje draaien icm ssh?
http://www.uk.research.att.com/vnc/sshvnc.html

echter je hebt wel 2 servers nodig met ssh daarop draaiend :)

Verwijderd

Topicstarter
maar even dat ik het dan goed begrijp dan staat nog steeds wel je poort open voor de host??? dus heb je wel zo´n leuke encrypted verbdingin (wat pcanywhere dus gewoon ook heeft) maar die poort staat gewoon wijd open. Nou zat ik er ana te denken om met remote login op me router te gaan en dan die port voor de remote aan te zetten alleen ik kom niet in me router via internet login. Het is een edimax 2004+

las net dat rdc een 128 bits encryption heeft...moet toch wel goed zijn?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2003 16:14 ]

Pagina: 1