lsass.exe error na bios flash

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 20:39

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Ik heb een Asus A7V8X, Windows XP. Ik heb mijn BIOS van 1009 naar 1011 geflashd.

1. Ik reboot en Windows laden duurt errug lang. Na 2 minuten krijg ik een blue screen.
2. Ik reboot nogmaals en na 2 minuten begint chkdsk te ratelen. De pc reboot na het fiwen van de file "lastknown$" of iets dergelijks.
3. Ik krijg nu de fout lsass.exe: endpoint format not valid.
4. boot cd-rom gemaakt en BIOS naar 1009 teruggezet. probleem blijft.

Zover ik mij herriner is lsass.exe toch de GUI van XP die voor het aanloggen en user switchen zorgt? In de search vind ik niet meteen iets ivm "endpoint format". Ook op google niet.

Het rare is: ik krijg dus die error. Klik ik op ok, reboot hij binnen de 5 seconden. Maar toen ik de XP cd-rom erin stak (had nog niet op ok gedrukt) gaf hij dus zo'n "bezig met cd laden" muiscursor.

ik ben momenteel een chdsk /r aan het uitvoeren via de recovery console. Please help :'( :'(

UPDATE:
ik ben ondertussen terug in Windows geraakt. Ik heb een Promise ATA133 Controller (geen RAID) met 4 HD's. Ik heb de IDE kabel met mijn bootschijf aan mijn mobo gehangen en nu boot Windows heel normaal. Sluit ik hem echter terug aan op mijn Promise geeft hij de lsass.exe error.

Mijn andere 2 schijven die aan de promise hangen werken verder gewoon perfect :?

Promise stuk?
mobo stuk?
mbr stuk?

nu weet ik het helemaal niet meer 8)7

[ Voor 29% gewijzigd door WhiteDog op 31-01-2003 02:33 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-04 11:59

SilentStorm

z.o.z

lsass zorgt iig voor het inloggen, waaronder nog wat dingen. Fast user switching gebeurt voornamelijk in het 'fast.exe' programma.

Ik kan hier ook weinig mee, weet je de letterlijke foutmelding? of nog beter: heb je toevallig ook een foutcode meegekregen? (ook *graag* de codes bovenaan in je blue screen, als ie reproduceerbaar is).

Localhost is where the heart is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op verzoek van de TS een trap richting OIO (het ligt idd zo te zien aan de Promise controller) :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

het lijkt me hier dat de MBR oid kaduuk is. lijkt me sterk dat door een biosflash een ATA controllertje ineens helemaal defect is.
Mijn tip. Formatteer die hdds eens en herinstalleer je OS. Als dat lukt kun je ervanuit gaan dat alles nog gewoon goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 31 January 2003 @ 10:48:
het lijkt me hier dat de MBR oid kaduuk is. lijkt me sterk dat door een biosflash een ATA controllertje ineens helemaal defect is.
Mijn tip. Formatteer die hdds eens en herinstalleer je OS. Als dat lukt kun je ervanuit gaan dat alles nog gewoon goed werkt.
dat valt toch te repareren met fixmbr :? Het vreemde is dat hij vrij normaal naar windows boot (alleen duurt het 2 mins ipv 10 secs) en blijkbaar ook reageert als ik bv. een cd erin knal...

wel even vermelden dat ik ook raid heb op mijn moederbord (promise fasttrack sata) er zijn wel geen drives aangesloten maar de drivers worden wel geladen...

mss conflict tussen bijde promise controllers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-04 11:59

SilentStorm

z.o.z

je kunt die voor de aardigheid eens uitschakelen in de bios en via IDE windows proberen te starten?

Localhost is where the heart is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
SilentStorm schreef op 31 January 2003 @ 15:32:
je kunt die voor de aardigheid eens uitschakelen in de bios en via IDE windows proberen te starten?
Windows start momenteel via IDE op (want via de promise werkt het niet meer). De fasttrack sata kan ik in het BIOS niet uitschakelen...
Pagina: 1