Ik heb vandaag mijn nieuwe Liteon 16x/48x (LTD-165H, ook wel bekend als JLMS XJ-HD165H) ingebouwd en ik wilde de firmware updaten naar de nieuwste CH0Z versie. Ik heb de firmware gedownload en uitgepakt maar als ik op flash druk krijg ik een melding "sending profile to drive's dram" (of iets in die trend) en daarna hangt mijn systeem. Het is ook zo dat mijn floppydrive nu niet meer werkt na het inbouwen van de nieuwe dvd-drive (krijg een foutmelding bij het opstarten van systeem "floppy disk(s) failed (40)")...Ik denk niet dat het daar aan ligt, maar hoe kan ik dit probleem oplossen?
Je hebt toch niet geprobeerd vanuit windows te flashen of wel?
altijd vanuit puur dos flashen.
Verder denk ik dat je een kabel verkeerd aan hebt gesloten voor je floppy, of hij staat in de bios verkeerd.
Verder denk ik dat je een kabel verkeerd aan hebt gesloten voor je floppy, of hij staat in de bios verkeerd.
Vanuit windows jah, maar zo hoort het ook. Volgens mij kun je het programma nog niet eens starten via dos. De kabel heb ik dubbel gechecked en ik heb ook in de bios gekeken of er iets mis was, maar dat was niet het geval. Vreemd dat de floppydrive problemen geeft bij het verwisselen van de dvd-drive, met mijn oude (liteon 12x) dvd-drive werkte het perfect...Terw_Dan schreef op 31 January 2003 @ 01:47:
Je hebt toch niet geprobeerd vanuit windows te flashen of wel?
He je de bestanden nog een keer gedownload? Misschien zit er een foutje in, dat had ik by mijn ricoh flash ook. Ik ga er even van uit dat je de goede update tool en versie hebt.
Staan je jumper settings voor master slave wel goed?
Je FD zal het kabeltje wel zijn van de stroom misschien?
Ik zou alle andere zooi even van de IDE kabel afgooien waarop je je drive hebt zitten, te tool opnieuw downen en proberen maar.
Ik zou alle andere zooi even van de IDE kabel afgooien waarop je je drive hebt zitten, te tool opnieuw downen en proberen maar.
It takes 2 2 make 1
Tool heb ik al 3x opnieuw gedownload en 3x geprobeerd, ook alles wat op de achtergrond loopt uitgezet enz. Nou ja als het niet kan hoeft het van mij niet, ik ga er niet veel moeite om doen (werkt wel goed maar het is toch fijn als je de laatste firmware hebt)...Versie en tool is 100% ciorrect...whackerjack schreef op 31 januari 2003 @ 02:18:
He je de bestanden nog een keer gedownload? Misschien zit er een foutje in, dat had ik by mijn ricoh flash ook. Ik ga er even van uit dat je de goede update tool en versie hebt.