Geluidskaart performance

Pagina: 1
Acties:

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Topicstarter
Oke mensjes. Ik heb een probleem me tmijngeluidskaart. heb een SB liVE 5.1 , als ik zegmaar battlefield speel dan draait het spel gewoon zwaar kut :S Nou heb ik in de search een aantal dingen gevonden. Heel wat mensen met zelfde probleem , die hebben het meestal opgelost dmv andere geluidskaart van sb live naar bijv audigy 1 (2).

Ligt dit nou aan de rekenkracht van de geluidskaart? aangezien het bij moderne geluidskaartren wel werkt :S of ligt dit gewoon aan die SB live ?

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Als jij voor hardware 3D sound samen met EAX kiest, zoals je bv. ook in Unreal Tournament 2003 kunt kiezen, dan kost dat gewoon veel resources. Een nieuwere geluidskaart helpt daar wel iets tegen, maar niet zoveel.

Als je geen gezeik wilt hebben met een geluidskaart die de boel vertraagt, kies dan gewoon voor Software audio.

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Topicstarter
Ja maar in Battlefield kan volgens mij niemand software audio gebruiken , het geluid ruist en kraakt echt enorm :) dus dan maar hardware sound, alleen dat neemt ook problemen met zich mee :S

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 januari 2003 @ 01:04:
Als jij voor hardware 3D sound samen met EAX kiest, zoals je bv. ook in Unreal Tournament 2003 kunt kiezen, dan kost dat gewoon veel resources. Een nieuwere geluidskaart helpt daar wel iets tegen, maar niet zoveel.
Als je geen gezeik wilt hebben met een geluidskaart die de boel vertraagt, kies dan gewoon voor Software audio.
Ik denk dat je hard- en software hier precies andersom bedoelt. Het lijkt mij logischer dat hardware acceleratie snel gaat en software audio langzamer.

Langzaamheid moet aan de rekenkracht van je computer liggen, niet aan die van je geluidskaart. Als je kiest voor software audio en de boel slowt down, betekent dat gewoon dat het spel het niet aan de kaart overlaat om alles (automatisch, in de ingebakken DSP's) uit te rekenen, maar aan de computer, waar het, omdat er ook al een spel draait, langzamer gaat.
Mary Wana schreef op 31 januari 2003 @ 00:35:
Ligt dit nou aan de rekenkracht van de geluidskaart? aangezien het bij moderne geluidskaartren wel werkt :S of ligt dit gewoon aan die SB live ?
Ik snap je vraag niet. 'Ligt het aan de rekenkracht van de geluidskaart of ligt het gewoon aan de SB Live?' :?

Inderdaad, software audio klikt en kraakt en verlangzaamt, hardware audio als het goed is niet of op z'n minst minder (of anders).

Wat voor probleem heb je nou precies? Dat het spel zwaar kut draait? Waarop baseer je dat dat aan je SB Live ligt?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Eigenlijk zou het met de Live juist heel goed moeten werken. Ik heb mijn AWE64 ISA (in een P3/600) laatst vervangen door een Live PCI kaart, en dat scheelt echt, zeker op zo'n oudere bak. De performance in spellen was wel OK, maar bij zwaar gebruik van de ISA kaart (veel geluiden) ging het toch echt langzamer draaien. Dat was gelijk verleden tijd met de PCI kaart erin.

[ Voor 3% gewijzigd door roelio op 31-01-2003 16:53 ]

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:37

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

limoentje schreef op 31 januari 2003 @ 16:53:
Eigenlijk zou het met de Live juist heel goed moeten werken. Ik heb mijn AWE64 ISA (in een P3/600) laatst vervangen door een Live PCI kaart, en dat scheelt echt, zeker op zo'n oudere bak. De performance in spellen was wel OK, maar bij zwaar gebruik van de ISA kaart (veel geluiden) ging het toch echt langzamer draaien. Dat was gelijk verleden tijd met de PCI kaart erin.
Tussen ISA en PCI zit idd een wereld van verschil. Maar ik heb het ook gemerkt toen ik van een SB Live Value naar een SB Audigy Platinum ging. En dat waren beide PCI kaarten. Dus verschillen heb je wel degelijk :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Pagina: 1