Toon posts:

[DRAYTEK] Meer dan 10 poortmappings aan/uit zetten in 1 klik

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag allen,

ik ben een aantal dagen geleden geconfronteerd met dataverkeer van 120 gig in 19 dagen. (ik heb Cistron MAXX)

Als volgt: ik heb in december eMule ontdekt en heb de nodige portmappings aangemaakt.

Elke avond netjes mn pc uit maar de Draytek bleef aan. En het duurt een lange lange lange poos wil je bij de andere eMule gebruikers uit zijn.

Met andere woorden: mijn Draytek (2600) bleef dataverkeer doorsturen vanwege de portmapping = dataverkeer.

Mijn DU Meter stond netjes op 86 gig op 19 januari maar ik heb dus ruim 40 gig aan dataverkeer gehad buiten mijn werkstation om. Dat is heel veel en voor mijzelf nauwelijks voor te stellen maar Cistron heeft mij dat per e-mail duidelijk gemaakt.

Ik twijfel niet zo zeer aan DU Meter...ook al zit dat programma er misschien 10% naast, dan nog is het veel.

Nu mijn vraag: ik wil gebruik blijven maken van verschillende programma's die port mappings nodig hebben. Maar ik wil die in 1 klik uit kunnen zetten.

Ik heb gegoogled, de search op GoT gebruikt en wat nieuwsgroepen bekeken maar tot dusver nog niks.

Is er bij iemand een programma bekend die dit kan?

Zo niet, dan zit ik er over te denken om deze zelf te maken in VB.NET

Dit kan ik op 2 manieren:

Een form wat voor mij communiceert met de Draytek 2200/2600:
via telnet
via een webform submitten naar de draytek.

Voor beide acties moet ik het IP adres weten van de draytek welke door de gebruiker is in te voeren.
Eventueel afwijkende poort nummer (23 is standaard)

En dan lijkt me dit mooi
via zelf in te stellen profielen bijvoorbeeld
1. emule
2. Counterstrike
3. Terminal server
4. ???

Op het moment dat de keuze wordt gemaakt alle portmappings omzetten, verwijderen etc.

En die keuze natuurlijk via een SYSTRAY icoontje of via het programma zelf.

Ik hou wel van transparant-werkende programma's :)

En op het moment dat het af is natuurlijk Open Source maken want mijn wensen zijn niet andermans wensen.

Zijn er medetweakers die denken dat hier wel wat in zit of zit ik hier iets te verzinnen wat iemand al gemaakt heeft?

Voor alle duidelijkheid: ik wil geen irritant programma maken maar een prettig stabiel bug-free programma

Als er mensen zijn die dit zien zitten, dan ga ik bakken :)

Ik hoor graag van jullie!!!