Toon posts:

Alcatel ADSL USB ISDN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of dit ook onder linux werkt?
Ik heb al diverse HOWTO's gelezen en geprobeerd en ook tips op de forum's
Je moet op een gegeven moment modem_run -m -f /dir/to/speedmgmt/mgmt.o runnen waardoor het modem gaat sychroniseren ofzo, maar bij mij komt hij daar niet doorheen. Lampje knipperd oranje, paar keer groen stopt even 1 keer rood en dan begint ie weer van vooraf aan.

Weet iemand of het überhaubt wel werkt met de ISDN uitvoering van het modem?

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ja, het werkt :)

Bij welke provider zit je trouwens? Ik heb Planet, en sinds kort werkt alleen versie 2.0 van de modem-driver nog. Ik gebruik dus de alcaudsl.sys die op m'n Windows-partitie staat, nl. in c:\windows\system32\drivers.

Het duurt trouwens een seconde of 20, 30 voordat ik 'n Line Sync heb (en dus beide leds blijven branden.)

Ik gebruik trouwens ook de optie -s om de eerste 512 bytes te skippen, en -v 2 om informatie op 't scherm (of in de log) te krijgen.

modem_run -v 2 -s -m -f /usr/local/lib/alcaudsl.sys

Welke HOWTO's heb je precies gelezen? Je weet dat je daarna nog met pppd moet inbellen he? ;)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Verwijderd

Topicstarter
Hey thx.

Ik ga het direct proberen als ik thuis kom.
Ja ik weet dat ik nog moet inbellen.
pppd call adsl toch?

Ik heb de howto van XS4ALL gehad, die howto die bij de driver geleverd zit en nog 1 van http://www.adsl4linux.nl en ook die doorverwijs links die daarop staan.

Heb jij ook die modules geladen met dat sync_tty enzo?

Zou je misschien kunnen posten of mailen hoe je het precies gedaan hebt allemaal?

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Tja, wat kan ik toevoegen aan de HOWTO's? Het was vrij eenvoudig. Goed opletten dat je de juiste modules hebt, sync_tty, n_hdlc (kernel versie >=2.4.18, anders moet je patchen), uhci (USB). Voor de rest is het vrijwel blind de FAQ volgen. Deze is vrij goed, en ook nog eens in het Nederlands.

Als je er echt niet uitkomt, moet je 't maar posten.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.