Mobo kapot of iets anders?

Pagina: 1
Acties:

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 13:06

GraasGast

Analogue Heaven

Topicstarter
M'n overbuurman heeft een vaag probleem met z'n computer, en we komen er niet echt uit.

Windows 98 wilde niet meer booten, blijft hangen op het punt dat hij in een andere schermmodus gaat springen. (denk ik)
De veilige modus komt hij echter wel in. Best vreemd dus.

Er was nog een ghost van die windows-install van een jaar terug, toen alles perfect draaide, die ghost teruggezet dus, maar weer hetzelfde probleem, halverwege het booten blijft hij hangen. Veilige modus werkt nog wel.

Ik heb ook geprobeert om windows 2000 te installeren, booten van cd, maar na het laden van alle drivers, op moment dat de setup echt begint, reboot de boel spontaan.

Lijkt me dus een hardwareprobleem.

Ik heb alle hardware behalve mobo, cpu, ram, videokaart en hd eruit gehaald, zelfde probleem.
Alle ram eruit en een werkende reep uit een andere computer erin, zelfde probleem.
Andere beeldschermkaart (agp), zelfde probleem.
Andere beeldschermkaart (pci), zelfde probleem.

Het gaat om een pentium2 333, mobo weet ik niet (ben er nu niet meer) maar was mini/micro atx ofzo.

Heeft iemand ervaring met soortgelijke problemen of enig idee wat het kan zijn, anders dan een defect mobo of cpu?

het vreemde is dus dat de veilige modus wel werkt.

Verwijderd

Ja, denk dat het de CPU is. Heb het probleem vaker gehoort. Heb je messchien ergens nog een uit CPU'tje liggen?
Een klant had dit met de PC en als de CPU "hard moest werken"... pats... reboot. Anderen CPU en ging weer goed.

Verwijderd

Zou ook spontaan aan de CPU denken bij het horen van dit probleem. Hard disk waarschijnlijk niet, eventueel het moederbord...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Raar probleem, maar SW en randapparatuur heb je voorzover mogelijk uitgesloten. Kun je ergens een andere P2 lenen om te testen :?

Oslik blyat! Oslik!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Hou het op je moederbord. Kom dit soort problemen wel vaker tegen op mn werk als TD'er. Die PII'tjes zijn met veel moeite te slopen dus die zal het wel niet zijn. Maar het is vrij lastig om nog aan een Slot 1 mamaplank te komen dus succes.

BTW probeer ook eens een andere HD?

En als het dan nog niet is opgelost.... heb je al de MBR geFDISK't? Dit wil ook wel eens helpen, want dan zou je dus gewoon HD corruptie hebben gehad.

• Brothar
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

probeer eerst 's scandisk met errorcorrectie.
(opstarten met F5 of F8 ik vergeet altijd welke precies, en of met shift-toets)=veilige scherm-modus.

Staat me bij eens hetzelfde probleem te hebben gehad: door fout op de harddisk stoppen halverwege booten: als Windows probeert op te straten (dus na moederbord-post) , en blijkbaar de disk-fout tegen komt.

(En is de voeding goed ?
Kan ook zijn dat draaiende harddisk te veel spanning trekt voor een (defecte) voeding.)

[ Voor 20% gewijzigd door Brothar op 31-01-2003 00:53 ]

eagle

• GraasGast
  • Laatst online: 04-08 13:06

GraasGast

Analogue Heaven

Topicstarter
Hij heeft 4 jaar gewoon goed gewerkt, mbr enzo kan het ook niet zijn, want ik kom wel in de veilige modus, en een corrupte hd kan ook niet, want windows2000 setup vanaf cd booten werkt ook niet.

hoe dan ook, het is dus iets met het mobo of de cpu, dus halen we dat nieuw, een duron ofzo...
Pagina: 1