[usb keyboard] opnieuw compileren?

Pagina: 1
Acties:

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Bj het installeren van Gentoo linux ben ik waarschijnlijk iets vergeten aan te zetten in de kernel waardoor m'n USB toetsenplank niets doet. Ik heb zeker USB support aangezet en nog wat zut eronder.

Moet ik nou een nieuwe kernel bakken of zou het anders kunnen?

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
[paranoide modus]

hmm jaja en hoe verklaar je nu dat je dit typt? he? he?

[/paranoide modus]

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-05 21:13

JaQ

Ik raad je aan eens op het forum van gentoo te gaan kijken. Als je zoekt op keyboard en usb krijg je maar 189 hits.

Dit:

try changing all the following to built in, NOT modules.

input core support
input=y
keyboard=y
mouse=y

USB Support
USB=y
USB_HID=y
USB_HIDINPUT=y
USB_kbd=y
USB_Mouse=y

Komt uit dit topic: http://forums.gentoo.org/...83&highlight=keyboard+usb

een beetje zoeken kan geen kwaad blijkt maar weer....

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• Juup
  • Niet online
Ja dus toch opnieuw compileren. Die optie kende ik. Zou het niet zonder opnieuw compileren kunnen?

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Hm, je draait gentoo maar je wilt perse voorkomen om een nieuwe kernel te compilen? Vreemd hoor ...

Had je het even geprobeerd was je met een beetje cpu (Ik neem aan dat je gentoo niet op een 486 draait) al klaar geweest voor de eerste reactie op je topique ...

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• Juup
  • Niet online
Ja dat is waar sebas, en mijn vorige post was niet erg vriendelijk tegen DrFrankenstoner. Ik waardeer de hulp. Ik ben geen gevorderde linuxer maar ben wel bezig met gentoo. Het compileren duurt ook niet zo lang maar ik ben er altijd een beetje huiverig voor.

• it0
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

Meestal kan je in je bios toch zeggen dat de bios het keyboard ondersteunt dan heb je toch ook geen kernel support nodig?

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
it0 schreef op 31 January 2003 @ 12:05:
Meestal kan je in je bios toch zeggen dat de bios het keyboard ondersteunt dan heb je toch ook geen kernel support nodig?
Dat klopt jammer genoeg voor de topicstarter niet :)
Je moet dus idd even de kernel hercompileren met bovengenoemde opties.

Als je echt huiverig wordt van compileren is het een ware zelfkastijding om Gentoo te gaan draaien :D

• sebas
  • Laatst online: 16-12-2025
Juup schreef op 31 January 2003 @ 11:54:
Ja dat is waar sebas, en mijn vorige post was niet erg vriendelijk tegen DrFrankenstoner. Ik waardeer de hulp. Ik ben geen gevorderde linuxer maar ben wel bezig met gentoo. Het compileren duurt ook niet zo lang maar ik ben er altijd een beetje huiverig voor.
Dat "huiverig" kun je voor een groot deel opvangen door je oude kernel en configuratie op een veilige plek te backuppen, en voor jezelf van versienummers te voorzien, dan kun je makkelijk met verschillende kernels testen en kijken wat het beste is. Je laadt gewoon je oude config, past deze aan en slaat ze als een nieuwe file op. Daarna compilen, de oude kernel apart in je bootmanager zetten en in /boot een kopie ervan op de goede plek. Bootmanager installeren en rebooten. Dan kan er haast niets meer misgaan.

Belangrijk voor je probleem zijn inderdaad (zoals DrFrankenstoner al zei) de HID (human interface device) icm USB en de input core support. Succes! :)

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Pagina: 1