connectoren gezocht ala WBT

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 820 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Ik ben op hifi.nl al geruime tijd bezig met speakerkabel onderdelen te verzamelen en info te zoeken etc etc

Nu ben ik aangekomen op de connectoren

Nu zijn de meningen verdeeld over spades vs bananen.

Spades zouden een beter contact geven tov bananen... voornamelijk dus de raakvlakken zou op enkele punten maar zijn bij bananen...en spades zou je hard kunnen aandraaien.

Dit wil ik dus duidelijk weten.

Verder over de connectoren

Ik zoek toch behoorlijke kwaliteit connectoren.
WBT gaat me net iets te ver voor het geld. je betaald afgerond 16 euro per spade.. die hebben dan koper/verzilverd 'sandwitch' met een dempingslaagje ertussen.. Verder kan je ze neit solderen, alleen maar hun krimp techniek gebruiken.. dit zijn dus erg veel overgangen. De betere zilveren kost een goeie 33 euro.. doe dat maar eens maal 16 (zoveel heb ik er dus nodig) zo wordt de kabel net wat TE duur dus

15 euro mag het maximaal wel kosten, maar dan wil ik geen connector die zoveel overgangen heeft.. Als een banaan net zo goed zou zijn, zou ik graag die dingen hebben..

Het is iig voor een high-end kabel.. dus de kabel zelf gaat ook verder al richting 400 euro kosten.. (pics komen later als ik begin.. dus niet zeuren erom >:) )

wie weet er behalve WBT / furutech / cardas wat meer spades?? (ala WBT)
of bananen dus (phy-ph heeft trouwends erg mooie zilveren )

alvast bedankt! :Y)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom je met connectoren wilt werken... blanke draad is een betere en goedkopere oplossing, tenzij je veel wil switchen met draad. Je gebruikt ze toch op je CM4s? Met welk versterker? Tenzij je een Krell ofzo hebt lijkt 400 euro me vrij prijzig...

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
s_roubos schreef op 30 January 2003 @ 23:32:
Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom je met connectoren wilt werken... blanke draad is een betere en goedkopere oplossing, tenzij je veel wil switchen met draad. Je gebruikt ze toch op je CM4s? Met welk versterker? Tenzij je een Krell ofzo hebt lijkt 400 euro me vrij prijzig...
Tja..dat klopt..en dat weet ik maar al te goed.. dat wil ik even buiten beschouwing houden graag...

Het is dat ik bezig wilt zijn en een goeie kabel wilt maken.. (ik kan em ook voor iemand anders maken toch? O-) )

ik KAN wel blanke kabel gebruiken.. maar ik heb toch liever connectors.

De kabel hieronder geeft een indicatie van de kabel die ik ga maken. Ik wil em gewoon gaan gebruiken voor de toekomst.. Ik werk nu met wat meer tijdelijk spul.. ik ga rustig en langzamerhand aan naar wat beter spul

dus even de opinies over de keuzes die ik maak buiten beschouwing. Ik ben me hierop zeker bewust van.

Afbeeldingslocatie: http://www.kimber.com/select/KS3038b.jpg

• Dr. Strangelove
  • Nu online

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Hoe weet je dat de kabel die je gaat maken mooi klinkt?

Ik heb er al 6 geprobeerd, allemaal teruggegaan.

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-08 12:59

ranzige pad

kwaaak kwaak

ik zou voor de cardas spades gaan, de klinken beter dan de WBT spades.

Zelf heb ik ook een tweetal sets van deze spades, ze zullen in de loop der tijd door cardas spades vervangen worden. de reden hiervoor is dat de cardas spades een directer contact hebben ipv het krimpen en vast schroeven.

Cardas spades zullen ongeveer het zelfde kosten als de WBt spades. Soldere schijnt wel moeilijk te zijn (volgens mijn broer) ze worden namelijk moeilijk warm. Je zult dus een soldeerbout nodig hebben met een hoogvermogen (of een gasbrander)

HT & NAS & Inventaris

• Dr. Strangelove
  • Nu online

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Jullie horen verschil tussen spades???????????????????????????

...

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
ranzige_pad schreef op 31 January 2003 @ 00:06:
ik zou voor de cardas spades gaan, de klinken beter dan de WBT spades.

Zelf heb ik ook een tweetal sets van deze spades, ze zullen in de loop der tijd door cardas spades vervangen worden. de reden hiervoor is dat de cardas spades een directer contact hebben ipv het krimpen en vast schroeven.

Cardas spades zullen ongeveer het zelfde kosten als de WBt spades. Soldere schijnt wel moeilijk te zijn (volgens mijn broer) ze worden namelijk moeilijk warm. Je zult dus een soldeerbout nodig hebben met een hoogvermogen (of een gasbrander)
ik heb nu een velleman 30W.. dat is dus te weinig ..

WBT zilversoldeer ligt al klaar :D

btw.. wat me opvalt is dat siltech in zijn nieuwe signature series ook WBT gebruikt.. en dan geneens de duurste

hoe zit dat ?? 8)7 ik vind het vreemd

Afbeeldingslocatie: http://www.siltechcables.com/silimage/class03.jpg

waarom ik weet dat et lekker gaat klinken?
min of meer weet ik dat niet..maar ik weet wel waar ik mee bezig ben

Ik ga namelijk gevlochten kimber 8TC in biwire gebruiken voor de kabel..
Kimber schijnt zowieso goed te matchen met b&w.. nu heb ik nog de cm4's maar ik weet zeker eigenlijk dat ik over een geruime 4 a 5 jaar een set 801's probeer te versieren of zoiets.. iig een wat betere serie.. dus ik houd b&w er zowieso in.

alleen mijn afwerking en manier van de kabel maken is mijn manier.. veel teflon gebruiken..schone afwerking.. gewoon veel kwaliteitsspul gebruiken dat de kabel te goede komt.. daarover hoe ik dat wil doen staat op hifi forum

ziet er lastig uit dat soldere inderdaad

Afbeeldingslocatie: http://www.cardas.com/images/oem/SPADES/CCMSR1.JPG

[ Voor 4% gewijzigd door gitaarwerk op 31-01-2003 00:15 ]

• Dr. Strangelove
  • Nu online

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
nu heb ik nog de cm4's maar ik weet zeker eigenlijk dat ik over een geruime 4 a 5 jaar een set 801's probeer te versieren of zoiets.. iig een wat betere serie..
Ambitieus... een paar speakers van 12000 knaken. Realiseer je dat je dan maar beter de woonkamer erbij kan hebben waar die dingen tot hun recht komen ;)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
s_roubos schreef op 31 January 2003 @ 00:21:
[...]

Ambitieus... een paar speakers van 12000 knaken. Realiseer je dat je dan maar beter de woonkamer erbij kan hebben waar die dingen tot hun recht komen ;)
jah.. ok..ik overdrijf wat :D :D :D
maar dat is het plan voor de toekomst ! :)
803's of oude matrix 801 zijn ook erg mooi :)

• Dr. Strangelove
  • Nu online

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Ok, nou valt er weer met je te praten ;)

Zelf zou ik ook graag naar de 803 gaan... hoewel ik de kleinere 804 nog mooier vind qua uiterlijk... mooiste speaker die ik ken. Geen van beiden ooit geluisterd trouwens, weet jij hoe ze klinken?

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
s_roubos schreef op 31 January 2003 @ 00:27:
Ok, nou valt er weer met je te praten ;)

Zelf zou ik ook graag naar de 803 gaan... hoewel ik de kleinere 804 nog mooier vind qua uiterlijk... mooiste speaker die ik ken. Geen van beiden ooit geluisterd trouwens, weet jij hoe ze klinken?
de 801 niet,.
de matrix 801 wel, nautilus 803 en 804 ook, de cm serie, de 60x series ook..
en alles vind ik al goed klinken!..

dus tegenvallen zal et nooit denk ik :)

maar even back on topic (8>

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05-2025

Verbal Kint

The man with the plan

....even back on topic dan maar:

QED-airlock al overwogen? Meneer bij Rik Stoet (niet Rik zelf) vertelde mij dat zij eigenlijk niets anders meer gebruiken bij het afmonteren van welke kabel dan ook (zo'n beetje dan).

Voor jou misschien wel een behoorlijk nadeel; dat gaat niet DIY lukken. Tenzij je de apparatuur van een dealer mag gebruiken.

ik neem tenminste aan dat je deze tang niet thuis hebt liggen...

Afbeeldingslocatie: http://www.qed.co.uk/cables/speaker/images/airloc_bench_tool.jpg

Great minds think alike!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
dus dit schijnt goed te zijn?? :) wbt heeft natuurlijk ook krimptechniek.

Heeeeel toevallig.. verkoopt de radiobeurs bij ons deze airlock spullen ook EN heeft die tang ook liggen.. die mag gebruikt worden, maar dan ook alleen daar :)

hoeveel kosten die spades per stuk ongeveer??

• GreenGras
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08-2022

GreenGras

Audiofiel

Ik heb de B&W Matrix 803 speakers gehad in Rosewood uitvoering... Het waren echt 2 plaatjes in de huiskamer!!! Echter, de 802 en 801 tillen de prestaties naar een duidelijk hoger niveau (en prijs)... helaas moet je dan dus wel wat uiterlijk inleveren maar ja, da's een kwestie van prioriteiten stellen ;) Desondanks vind ik de 803 nog steeds een fantastisch speaker... Wat een klasse! En dan te weten dat je die tweedehands weleens voor hele mooie prijsjes kunt vinden!

Mocht je trouwens nep-WBT's zoeken, dan heb ik nog een mooi adresje voor je. Zowel cinch, bananen als spades hebben ze daar en ze zijn uiterlijk precies gelijk aan WBT; sterker nog: het zou me niets verbazen als ze uit dezelfde fabriek komen. Prijs is echter een stuk gunstiger en van 0,5 meter afstand kun je niet zien dat het geen WBT is...

De firma die ze sowieso heeft en meestal niet te krenterig is om ze te verzenden, is Camiel Dellaert in Breda (Teteringsedijk geloof ik, vind je vast wel via internet of telboek of gouden gids o.i.d.)
Je zou ook de nieuwe connector series van Oehlbach kunnen proberen; hebben sowieso een aantal mooie cinch pluggen uitgebracht maar ik weet niet of ze ook spades hebben (Dellaert kan ook Oelbach leveren dus vraag het ze zou ik zeggen).

In ieder geval suc6 met zoeken en laat ff weten wat het geworden is! :P

I had to Google JFGI, the irony was overwhelming...

Verwijderd

1 miljoen keer insteken en loshalen of met signalen >1GHz wil het nogal uitmaken welke connectoren nodig hebt... Maar op audio gebied voldoet kabeleinde solderen en insteken al meer dan nodig is (meet het maar eens na).

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
GreenGrass,
tnx voor je info..
ze hebben geen website helaas.. maar dat soort spades zoek ik dus iig.. weet je toevallig het 'merk' van die spades? zodat ik ze even kan bekijken voordat ik naar breda rijdt, of telefoneer met Camiel Dellaert ?? Ik weet ook niet waar teteringsdijk zit..als het in de stad is zou het wel makkelijk zijn om daar eens even met de trein heen te gaan.

klopt verder euss..
maar ik wil graag een goeie afgemonteerde kabel maken..met zo een kabel kan ik niet af en toe stukjes strppen :D

[ Voor 17% gewijzigd door gitaarwerk op 31-01-2003 09:57 ]

Verwijderd

Gitaarwerk schreef op 31 januari 2003 @ 09:56:
GreenGrass,
tnx voor je info..
ze hebben geen website helaas.. maar dat soort spades zoek ik dus iig.. weet je toevallig het 'merk' van die spades? zodat ik ze even kan bekijken voordat ik naar breda rijdt, of telefoneer met Camiel Dellaert ?? Ik weet ook niet waar teteringsdijk zit..als het in de stad is zou het wel makkelijk zijn om daar eens even met de trein heen te gaan.

klopt verder euss..
maar ik wil graag een goeie afgemonteerde kabel maken..met zo een kabel kan ik niet af en toe stukjes strppen :D
Teteringsedijk ligt net ff buiten het centrum, maar het station ook.

Probleem is alleen dat hij nogal lang is. Maar das niets wat een bus niet op kan lossen. ;)

Met wat voor versterker stuurde jij die B&W's ook alweer aan.?

Verwijderd

Google levert het volgende op:

Camiel Dellaert
Teteringsedijk 183
4817 MD Breda
Tel: 076-5215206

Afbeeldingslocatie: http://www.andbenelux.com/utils/ImageView.asp?ImageID=56

• GreenGras

GreenGras

Audiofiel

Gitaarwerk: Ik heb geen idee welk merk het is. Ik zou wel vantevoren bellen voordat je de treinreis gaat maken want misschien moeten ze besteld worden en dan is het zonde van je tijd en geld.
Bovendien is het alweer een hele tijd geleden dat ik daar binnen gestapt ben... Weet je wat ik rijd er nu wel even heen (moet toch mijn vriendin van haar werk ophalen) en check de prijzen ff.
Ik laat je vanavond weten hoe en wat alles kost. Desnoods schiet ik ze voor en regel ik de verzending maar dat zien we later wel; ik hou je op de hoogte!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
GreenGras schreef op 31 January 2003 @ 15:44:
Gitaarwerk: Ik heb geen idee welk merk het is. Ik zou wel vantevoren bellen voordat je de treinreis gaat maken want misschien moeten ze besteld worden en dan is het zonde van je tijd en geld.
Bovendien is het alweer een hele tijd geleden dat ik daar binnen gestapt ben... Weet je wat ik rijd er nu wel even heen (moet toch mijn vriendin van haar werk ophalen) en check de prijzen ff.
Ik laat je vanavond weten hoe en wat alles kost. Desnoods schiet ik ze voor en regel ik de verzending maar dat zien we later wel; ik hou je op de hoogte!
dat zou ik echt 'bruut en tof ' vinden van je :)

de speakers nu stuur ik trouwends nog aan met akai 8)7 van 45 euro.. maar er zijn wat plannen richting een AVM ;) die evt ook als tijdelijke amp.. (dat ding kan ik namelijk ook voor in d estudio gaan gebruiken.. maar verder is hier nu niets over gezegd :X )

Verwijderd

Gitaarwerk schreef op 31 January 2003 @ 16:21:
[...]
de speakers nu stuur ik trouwends nog aan met akai 8)7 van 45 euro.. maar er zijn wat plannen richting een AVM ;) die evt ook als tijdelijke amp.. (dat ding kan ik namelijk ook voor in d estudio gaan gebruiken.. maar verder is hier nu niets over gezegd :X )
Ik dacht me al zoiets te herinneren.

Kabels zijn toch meestal 10% van je set, niet 1000% :D

Maar ach, als je dan dat brakke geluid hoort (overdreven uiteraard ;) ) weet je in ieder geval zeker dat het niet aan je speakerkabel ligt :+

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 January 2003 @ 16:29:
[...]
Ik dacht me al zoiets te herinneren.

Kabels zijn toch meestal 10% van je set, niet 1000% :D

Maar ach, als je dan dat brakke geluid hoort (overdreven uiteraard ;) ) weet je in ieder geval zeker dat het niet aan je speakerkabel ligt :+
:Y) uhuh..zeker weten..

maar goed.. zoals ik al zei is dat iets om lekker mee bezig te zijn.. een amp maken zieik niet zitten..en lekker een half jaar doen over een paar goeie kabels.. vind ik wel leuk.. beter dan alles opzuipen en geld weggooien met uitgaan..nietwaar?? :Y)

Verwijderd

Gitaarwerk schreef op 31 January 2003 @ 16:38:
[...]

:Y) uhuh..zeker weten..

maar goed.. zoals ik al zei is dat iets om lekker mee bezig te zijn.. een amp maken zieik niet zitten..en lekker een half jaar doen over een paar goeie kabels.. vind ik wel leuk.. beter dan alles opzuipen en geld weggooien met uitgaan..nietwaar?? :Y)
Idd DIY rules. (ben ook weer bezig :) )

DIY katers een stuk minder :/

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 januari 2003 @ 16:43:
[...]
Idd DIY rules. (ben ook weer bezig :) )

DIY katers een stuk minder :/
whahaha :P
DIY drinking is wel ok..
maar goed :7

ik ga maar weer eens verder piano spelen.. ben nu wel bezig met leuk stukkie :)

Verwijderd

WBT heeft ook banaan(ik heb ze hier) die je kunt vast draaien..de plug drukt zich dan vast in het cassisdeel..dit is een erg goede verbinding... een "spreizbarer Innenstift" heet dat...
zie ook www.wbt.de

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2003 16:58 ]

• GreenGras

GreenGras

Audiofiel

Okay ik ben ff langs geweest en kan je het volgende vertellen:

Afbeeldingslocatie: http://www.welbornelabs.com/images/wbt0600.jpg

Deze VLS Banaan-connector (hierboven ook genoemd, de absolute Top-line van WBT die je muurvast kunt draaien) hebben ze liggen voor 3,95 euro per stuk; da's echt een absolute spotprijs want die van WBT zelf (type WBT-0600) zijn normaal 22 euro per stuk(!)

Spades hadden ze niet van VLS maar bij Studio107 (www.studio107.nl) hebben ze, ze wel... Ik weet alleen niet hoe ze er uit zien.

Als ik jou was zou ik voor de bananen gaan; ik heb zelf spades welke aan de kabel zelf zitten en dus niet te verwijderen zijn, anders had ik absoluut bovenstaande gekocht.

Maar de keuze is natuurlijk aan jou!

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:36

w00Dy

Make soap, not war

kan jij die connect op dat fotootje krijgen voor 3,95 ?

inkoopactie ?

Verwijderd

w00Dy schreef op 31 January 2003 @ 19:07:
kan jij die connect op dat fotootje krijgen voor 3,95 ?

inkoopactie ?
pcies, i'm in, voor zeker 10 stuks :)

Verwijderd

GreenGras schreef op 31 januari 2003 @ 18:04:
Okay ik ben ff langs geweest en kan je het volgende vertellen:

[afbeelding]

Deze VLS Banaan-connector (hierboven ook genoemd, de absolute Top-line van WBT die je muurvast kunt draaien) hebben ze liggen voor 3,95 euro per stuk; da's echt een absolute spotprijs want die van WBT zelf (type WBT-0600) zijn normaal 22 euro per stuk(!)

Spades hadden ze niet van VLS maar bij Studio107 (www.studio107.nl) hebben ze, ze wel... Ik weet alleen niet hoe ze er uit zien.

Als ik jou was zou ik voor de bananen gaan; ik heb zelf spades welke aan de kabel zelf zitten en dus niet te verwijderen zijn, anders had ik absoluut bovenstaande gekocht.

Maar de keuze is natuurlijk aan jou!
Hoe maak je die dingen precies vast, anders wil ik er wel een paar als er een IA komt :D

• GreenGras

GreenGras

Audiofiel

Robzilla: Je draait aan het grijskleurige gedeelte waardoor dit naar boven verplaatst en de 2 zichtbare pennetjes duwen de banaan zelf uit elkaar (in 4 delen).

Let wel peeps: Dit zijn dus imitatie WBT's he!

Ik wil best een inkoopaktie regelen, maar kan zelf totaal niets financieren dus daar moeten we even iets op vinden. Ik kan binnenkort nog wel ff langs gaan om te checken of ze bereid zijn korting te verlenen bij bepaalde aantallen...

Ik hoor het wel!

Verwijderd

graag ;)

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10-2025

FFF

leuke actie, alleen presteren ze ook hetzelfde, de looks zijn minder belangrijk dan de sounds, vind ik.

mijn moraal, koop gewoon de orginele, dan weet je zeker dat je top kwaliteit koopt, en als je zelf wil knutselen is het natuurlijk leuk om met goedkope te oefenen, maar ja, als je echt een goed product hebt hang er dan goede connectoren aan.

Verwijderd

FFF schreef op 31 januari 2003 @ 20:42:
leuke actie, alleen presteren ze ook hetzelfde, de looks zijn minder belangrijk dan de sounds, vind ik.

mijn moraal, koop gewoon de orginele, dan weet je zeker dat je top kwaliteit koopt, en als je zelf wil knutselen is het natuurlijk leuk om met goedkope te oefenen, maar ja, als je echt een goed product hebt hang er dan goede connectoren aan.
Tja, ik durf te wedden dat je het verschil er met een blinde luistertest niet uithaald.

Verder zal de orginele natuurlijk wel op een manier beter zijn, maar dat zal echt een marginale invloed hebben op het geluid. Als dat het al heeft ;)

• GreenGras

GreenGras

Audiofiel

Inderdaad; ik geloof NOOIT dat het verschil in geluid (ALS je dat al kunt waarnemen) op kan wegen tegenover de prijsstelling van 3,95 tegen 22,- ...... Dat verschil is echt ENORM namelijk.

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
misschien dat ik er ook 4 wil, voor m'n front speakers! ;)

Verwijderd

Dnc1n schreef op 31 januari 2003 @ 21:33:
misschien dat ik er ook 4 wil, voor m'n front speakers! ;)
+ nog 4 dan voor in je receiver :)

• Dnc1n
owja dat loopt al aardig op zo, ik denk er nog ff over na ;)
hehe als ik voor al m'n speakers connectors koopt heb ik er 20 nodig :D

ik vindt ze wel leuk voor het gezicht, niet dat je ze ziet maar toch het staat wel leuk.
ik denk alleen niet dat het geluidsverschil zal opleveren.
ik heb nu aan beide kanten het speakerdraad ertussen geschroeft zitten.
op m'n speakers zitten wel iets mooiere (bladgoud vermoed ik, tannoy mx) connectors.
receiver zijn standaard marantz sr4200 ook schroef connectors.

zou die wbt's prestatie verschillen opleveren of niet? :?

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Ik dacht dat chicquita goede bananen had

(sry, open doel :+ :+ )

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Verwijderd

Duck-Twacy schreef op 31 januari 2003 @ 22:15:
Ik dacht dat chicquita goede bananen had

(sry, open doel :+ :+ )
Je begint aan sommigge mensen te merken dat de huiskamer al een tijdje dicht is. :P

al zijn er natuurlijk alternatieven ;)

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Huismerk van C1000??

Verwijderd

Ga hier maar niet op in, gaat wel erg off-topic

al zou ik Max-Havelaar kiezen, ben een sociaal mens. doe'k het toch :X

Nu weer on-topic, ga zelf ff een keertje langs bij die bananen winkel, studeer toch in Breda, dan wil ik opzich voor een select groepje AV tweakers wel wat meenemen. Maar dit moeten er niet teveel worden (vandaar ook alleen AV)

Maar laten we eerst maar eens kijken wat GreeGras voor elkaar kan krijgen. ;)

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:35

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik wil ook wel meedoen met een inkoopactie, wil er dan wel 20 hebben. :)

(Frontspeakers, Bi-Amping en mijn rears. :)

[ Voor 25% gewijzigd door GaMeOvEr op 31-01-2003 23:08 ]

Aannames zijn fataal.

• Dnc1n
ik w8 nog ff af tot de prijzen bekend zijn ;)

kom net wel deze pluggen tegen,
Afbeeldingslocatie: http://www.apexjr.com/images/APEX%20JR%20DUAL%20GOLD%20BANANA%20PLUGS%20%231TN.jpg

grote foto
http://www.apexjr.com/ima...BANANA%20PLUGS%20%231.jpg

op een amerikaanse site, verzendkosten zijn alleen 60 euro :X
kosten 4,50 de twee (dus 4 banana's in totaal)!
ze zien er wel niet zo mooi uit als de pluggen hierboven maar ze zijn wel goldplated.
dus zullen hun werk denk ik wel goed doen........
een inkoopactie leek mij wel een leuk idee maar daar zijn de verzendkosten een beetje te duur voor.

zouden er geen zaken zijn in nederland waar ze zoals hierboven afgebeelde connectoren verkopen. is het idee om daar een inkoopactie voor te houden?
verder niet flamend bedoeld ofzo maar ik vindt ze net iets te duur de hierboven afgebeelde connectors ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Dnc1n op 31-01-2003 23:37 ]

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:50
GreenGras schreef op 31 januari 2003 @ 18:04:
[afbeelding]

AARGH, eikel!! :P

Ik zag deze thread vanmiddag, maar kon ff niet op het merk komen. Ik ben nu thuis en heb ff op mijn banaanconnectoren gekeken: Het is idd VLS.

VLS maakt echt exact dezelfde connectoren als WBT (Ik heb ze naast elkaar gezien en betast: Ik kon geen verschil ontdekken, behalve de opdruk. Mischien dat er een verschil in dikte van het goudlaagje ofso zit, maar dat is dan ook alles) maar dan vele malen cheaper.
Er zijn verschillende nederlandse verkopers van dit merk. Als je niet te veel wilt uitgeven, maar je wilt wel goed spul, is dit je merk :)

• Raymond
Dnc1n schreef op 31 januari 2003 @ 23:27:
kom net wel deze pluggen tegen,
[afbeelding]

grote foto
http://www.apexjr.com/ima...BANANA%20PLUGS%20%231.jpg

op een amerikaanse site, verzendkosten zijn alleen 60 euro :X

Nee hoor, ik heb een pakketje van een kleine 2 kilo daar besteld (hun alesis ampjes en een berg connectoren, condensatoren en wat kabel) en was maar 20 dollar aan verzenden kwijt.

Bovendien reageert steve slater erg goed op zijn mail :)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
tja.. 20 euro is ook niet goedkoop :) maar goed.. met zen alle scheelt dat weer ;)

over die bananen.. weet je ook of het plastick van Teflon(r) is.. dat zou het enigste verschil maken.. verder boeit dat weinig denk ik op zo een klein stukje

zijn het soldeer of krimp klemmen?? ik ben nog steeds denk ik 63 euro kwijt.. maar dat is beter dan het 4 dubbele :7 8)7 (voor een merkje :{ )

I am in denk ik :)

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 10:35

GaMeOvEr

Is een hork.

duncan, diegene die jij post maken lang niet zo'n mooi contact als die duurdere, dit is er eentje van het type met die verende stukjes erop, ipv zo'n pin die het naar buiten duwt zoals die nep WBT's. ;)

Aannames zijn fataal.

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Lampje schreef op 01 februari 2003 @ 00:15:

[...]

...
VLS maakt echt exact dezelfde connectoren als WBT (Ik heb ze naast elkaar gezien en betast: Ik kon geen verschil ontdekken, behalve de opdruk. Mischien dat er een verschil in dikte van het goudlaagje ofso zit, maar dat is dan ook alles) maar dan vele malen cheaper.
Verschil tussen de WBT topline en de midline is de maatvoering (nauwkeurigheid), materiaalkeuze en het goudlaagje. Sommige topline en midline modellen kan ik ook niet onderscheiden vanaf het plaatje (soms gebuiken ze wel een andere kleur hulsje)
http://www.wbtusa.com/techMidvsTopline.htm

Als het voornamelijk voor het uiterlijk is dan zou ik ook VLS kopen. Denk niet dat i.e.i. enige verschil hoorbaar is. Denk zowiezo niet dat je verschil hoort tussen naakt draad, goede spade of banaan. In de loop van de tijd gaan de mindere verbindingen wellicht wat oxideren en dan zou je wel iets kunnen gaan merken.

Ik hoef btw geen tros bananen :)

Zag dat MIT ook nog iets van spades verkocht (die ook bij studio107 op de site staan), 10 euro of zo (vind ze niet mooi)

• Dnc1n
GaMeOvEr schreef op 01 februari 2003 @ 11:07:
duncan, diegene die jij post maken lang niet zo'n mooi contact als die duurdere, dit is er eentje van het type met die verende stukjes erop, ipv zo'n pin die het naar buiten duwt zoals die nep WBT's. ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.partsexpress.com/images/091-1165m.jpg

deze dan? ik kan het niet goed zien op de foto.
maar volgensmij zitten hier geen veertjes op de pluggen.
deze zijn omgerekend euro 3.60 de twee.
dus zijn 2x zo goedkoop als die hierboven, ok die zijn beter.
inkoopactie waard?

[ Voor 16% gewijzigd door Dnc1n op 01-02-2003 11:20 ]

• Raymond
GaMeOvEr schreef op 01 februari 2003 @ 11:07:

Het hele idee van die pin (die die wbt's ook hebben) is dat er met zo'n hoog mogelijke druk conact wordt gemaakt. Om op die manier de weerstand zo laag mogelijk te houden.
Geneuzel in de marge? Yeps. Maar het hele topic draait erom, dus ik meld het toch maar ff :P

Verwijderd

de WBT's moet je solderen.......

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Ook toevallig dit topic :) ik heb vandaag 8 van deze connectoren gehaald(wbt) Afbeeldingslocatie: http://www.wbtusa.com/wbt0645-300.gif
en heb ze net gemonteerd op zich een degelijk systeem alleen wel een beetje duur.(vooral dat klemmen is mooi)
Ik vind het ook een nadeel dat je ze met een speciaal soort sleuteltje moet monteren (is nogal klein en makkelijk kwijt te raken).
Ik denk dat ik er nog 8 haal voor mijn speakers alleen betwijfel ik wel een beetje het nut, en om nu weer 100 Eur uit te geven........

Verwijderd

Tja voor 100 euro een stel pluggen halen... een plug is toch altijd weer een extra tussenlaag :). Vraagje hebben ze van VLS ook chasis delen?

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:36

w00Dy

Make soap, not war

lijken me gewoon Torx schroeven

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Jur schreef op 01 February 2003 @ 13:43:
Ook toevallig dit topic :) ik heb vandaag 8 van deze connectoren gehaald(wbt) [afbeelding]
en heb ze net gemonteerd op zich een degelijk systeem alleen wel een beetje duur.(vooral dat klemmen is mooi)
Ik vind het ook een nadeel dat je ze met een speciaal soort sleuteltje moet monteren (is nogal klein en makkelijk kwijt te raken).
Ik denk dat ik er nog 8 haal voor mijn speakers alleen betwijfel ik wel een beetje het nut, en om nu weer 100 Eur uit te geven........
dat is omgerekend zo een 12,5 euro de stuk
is best te doen vind ik!

verder is het probleem met die pin dat je ze weer moet klemmen vaak.. ik heb even gekeken.. de radiobeurs hier bijmij in dordt verkoopt ze ook (banaan van VLS)
ik heb zelfs een goedkoper setje bij mij op me sub... ook emt zo een pin.. vind alleen die klem techniek niet erg lekker.. als ie wat los zit.. trek je zo de kabel eruit :'(

dus ik heb liever soldeer, of evt de airlock systeem van QED of nog evt de wbt klemtechniek... de rest vind ik eigenlijk een beetje rommel :{

• FFF

FFF

Een leuke inkoop actie voor luisspreker stekkertjes lijkt em wel leuk (bij nade inzien) voor interlinks is wbt leuk, alleen dit is handig voor me luidsprekerkabel.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
FFF schreef op 01 February 2003 @ 18:39:
Een leuke inkoop actie voor luisspreker stekkertjes lijkt em wel leuk (bij nade inzien) voor interlinks is wbt leuk, alleen dit is handig voor me luidsprekerkabel.
je kan mooi combineren..
btw.. als je het over mooie connectoren hebt voor interlinks :

Afbeeldingslocatie: http://www.triodedick.com/zilverkabels/klaar.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.triodedick.com/phy_connectors/zilverspeakerbanaal_helemaal.jpg

• FFF

FFF

Gitaarwerk schreef op 01 februari 2003 @ 18:43:
[...]

je kan mooi combineren..

[afbeelding]
[afbeelding]
heb d'r net 1 besteld met wbt's

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Lampje schreef op 01 February 2003 @ 00:15:

[...]

AARGH, eikel!! :P

Ik zag deze thread vanmiddag, maar kon ff niet op het merk komen. Ik ben nu thuis en heb ff op mijn banaanconnectoren gekeken: Het is idd VLS.

Er zijn verschillende nederlandse verkopers van dit merk. Als je niet te veel wilt uitgeven, maar je wilt wel goed spul, is dit je merk :)
Weet je wel welk type VLS connector het is? Je zegt dat er een opdruk op staat, wat ??

Edit:

Heb wat zitten snuffelen op de VLS site

is dit 'm?

Afbeeldingslocatie: http://www.vlsaudio.nl/img/acc/pluggen/banaan/bkl110.jpg
Het is de BKL 110 :7

[ Voor 10% gewijzigd door Fireman op 01-02-2003 22:06 ]

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

• Raymond
Fireman schreef op 01 February 2003 @ 21:40:
[...]

Weet je wel welk type VLS connector het is? Je zegt dat er een opdruk op staat, wat ??

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Lampje/AVimg/702019/rechtopklein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Lampje/AVimg/702019/platklein.jpg

• Raymond
toevoeging: ik heb 4 witte en 4 rode (de opdruk dus)
Er staat alleen VLS op. En er kunnen erg dikke kabels in (als in: ze zijn te groot voor 4mm^2 kabels)

• Fireman

Fireman

Lampje schreef op 01 februari 2003 @ 22:25:
toevoeging: ik heb 4 witte en 4 rode (de opdruk dus)
Er staat alleen VLS op. En er kunnen erg dikke kabels in (als in: ze zijn te groot voor 4mm^2 kabels)
Past er wel 2 x 2,5 mm² of 2 x 4 mm² VD draad in?

• Raymond
Fireman schreef op 01 februari 2003 @ 22:29:
[...]

Past er wel 2 x 2,5 mm² of 2 x 4 mm² VD draad in?

Eigenlijk moet je ee nadereindhuls op je kabel moeten maken, dan kan je ze met die 2 schroefjes goed vastzetten. Als je gewoon de losse aders neemt, gaat het gewoon niet vastzitten.

Daarom gebruik ik ze ook niet: Ze zijn handig als je vaak kabels moet verwisselen, maar wanneer je die behoefte niet hebt, moet je ze gewoon niet gebruiken.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
dus geen aanrading voor kimber kabels? (dat is in princiepe welke ik ga gebruiken : 8TC )

• Raymond
Alleen als je ze echt goed kan monteren en je vaak gaat switchen.

Als het 1x installeren en dan afblijven is: Gewoon kaal draad op je speakers schroeven.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Lampje schreef op 02 February 2003 @ 01:45:

Als het 1x installeren en dan afblijven is: Gewoon kaal draad op je speakers schroeven.
dat was ik eerst van plan.. maar wil het leiver netjes afwerken

het punt is dat het namelijk nog steeds puur koper blijft.. op den duur moet je natuurlijk stukjes strippen ivm oxidatie en dat soort dingen..
die kabel die ik maak kan ik daarbij niet meer strippen.. dus dat leek me ook niet verstandig

het veel switchen ga ik niet doen.. en wil per-se eigenlijk de soldeer verbinding of een goeie krimp verbinding hebben.. en niet het " plet" techniek achtige :)

tja.. je kan me een lul vinden :Y) (kommaar, kommaar kommaar kommaar ;) )

[ Voor 4% gewijzigd door gitaarwerk op 02-02-2003 10:49 ]

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Gitaarwerk schreef op 01 februari 2003 @ 18:43:
[...]

je kan mooi combineren..

[afbeelding]
[afbeelding]
Deze jongens kosten 46 euro per stuk! 8)7
http://www.triodes.nl/nl/nl/dept_17.html

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Trouwens moet je deze (Duitse) site eens bekijken:
http://www.fl-electronic.de/live_connection/index.html

Verschikkelijk lelijke site, maar wel een hoop info (in t Duits)

Verwijderd

Lampje schreef op 02 February 2003 @ 01:45:

Ik switch dus erg vaak en vindt deze connectors erg aantrekkelijk, probleem alleen, heb net een meter of 20 4mm^2 draad gehaald (vindt ik eigenlijk al achterlijk dik :P ).

Ik kan dus toch beter voor andere connectors gaan?

• Dr. Strangelove
  • Nu online

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Ik heb nu een meter of 6 AudioQuest Slate te leen... de oude versie, dat is 8 aderig solid core draad, zo dik als mijn duim... niet erg flexibel ook. Ik heb een demo eindje, is terminated met el-cheapo bananen.

Het enige argument wat ik hier tegenkom dat voor mij zinnig is, is dat het koper oxydeert. Kan iemand bevestigen hoe groot dit probleem is? En hoe voorkom je het? Want met die bananen die er nu opzitten hou je oxidatie, ik denk eigenlijk dat tenzij je een soort luchtdichte plug hebt je dat probleem altijd houdt...

• Raymond
Verzilverde kabel gebruiken :)

(heb ik ook)

• Dr. Strangelove
  • Nu online

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Nee, ik wil geen zilver, klinkt veel te scherp in mijn systeem.

Verwijderd

Dat ligt dan niet aan de kabel, maar zal wel iets anders in je systeem zijn. (cd-speler /dvd-speler)

• Dr. Strangelove
  • Nu online

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Het ligt in zoverre aan de kabel dat zilver het hoog wat nadrukkelijker laat overkomen... dus als je een systeem hebt waarin het hoog sowieso nadrukkelijk aanwezig is (Arcam A85 + B&W CDM7NT), dan kan dat verkeerd uitpakken.

BTW, die AudioQuest Slate bevalt erg goed... zelfs in singlewire (kan hem niet biwire testen) klinkt hij erg goed. Ik denk dat mijn zoektocht voorbij is :)

Verwijderd

Kijk zo mag ik het horen, tevreden mensen. Niet altijd zoeken naar iets beters maar ook tijden van rust :).

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 februari 2003 @ 19:50:
Kijk zo mag ik het horen, tevreden mensen. Niet altijd zoeken naar iets beters maar ook tijden van rust :).
ik vind het ook niet erg lekker klinken.. verzilverd..
dat is iets zeker met vdHUL in interlinks wat ik erg goed heb kunnen waarnemen..

te nadrukkelijk hoog, of het wegvallend laag/midden (hoe je het wilt noemen)

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 23:30

SilentSimon

Have you been hopped?

ehm nou niet onbeleefd bedoeld enzo :)
ben niet zon audiofiel :) maar is het niet een beetje overdone dat geld voor zon stom plugje uitgeven, ik zou het verschil tenminste niet horen :)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
SilentSimon schreef op 03 February 2003 @ 00:05:
ehm nou niet onbeleefd bedoeld enzo :)
ben niet zon audiofiel :) maar is het niet een beetje overdone dat geld voor zon stom plugje uitgeven, ik zou het verschil tenminste niet horen :)
ik waarschijnlijk ook niet.. maar ik wil wat hebben dat goed vast zit, goeie verbinding heeft.. (ik speel safe :) ) en de looks mag er ook een klein beetje zijn Y:)

• GreenGras

GreenGras

Audiofiel

Persoonlijk zou ik voor bevestiging de uiteinden van de kabel effies vertinnen. Heb je meteen minder snel corrosie van je koper en bovendien klemt het vervolgens een stuk gemakkelijker in de plug.
En om ook ff aan de zilver/koper vraag mee te doen: Ik zweer toch echt bij (Siltech) zilver!!! Nix scherp hoog... dan zit er toch echt ergens een agressieveling in je audio keten ;)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
GreenGras schreef op 03 February 2003 @ 08:52:
Persoonlijk zou ik voor bevestiging de uiteinden van de kabel effies vertinnen. Heb je meteen minder snel corrosie van je koper en bovendien klemt het vervolgens een stuk gemakkelijker in de plug.
En om ook ff aan de zilver/koper vraag mee te doen: Ik zweer toch echt bij (Siltech) zilver!!! Nix scherp hoog... dan zit er toch echt ergens een agressieveling in je audio keten ;)
maar wij hadden et over VERzilverd ;)
dat is wel gaar.. koper klinkt beter dan nog,... siltech heeft absoluut mooie bekabeling.. zeker goed spul, alleen jammer dat de constructie niet echt optimaal is.. de techniek van kimber tezamen met de aders van siltech.. denk ik dat je technisch de beste kabel kan hebben

verder over de connectoren
ik zal even vertellen wat ze hadden..
ze hadden niet veel (radiobeurs tilburg) maar kunnen wel bestellen
bij een hogere afname willen ze wel korting geven, amar dat hangt er maar net vanaf heoveel et er zijn.. hij kon zowieso niet gelijk zeggen.. aangezien hij de marges etc nog moest opzoeken..

dus wie wbt wilt.. moet even roepen :) wellicht inkoopactie.. maar ik heb geen vermogen om voor te schieten

[ Voor 22% gewijzigd door gitaarwerk op 03-02-2003 10:10 ]

• FFF

FFF

Als je WBT connectortjes (spades/banaan?) kunt leveren voor een aantrekkelijke prijs (onder de normale,anders bestel ik ze liever hier bij de dealer) , die ik zelf kan bevestigen count me in :D

Met betalen komt het wel goed, als je prijzen weet laat het dna even weten aub. (het zou gaan om 8 stuks (of bij bi-wiren maybe 16 stuks)

• Fireman

Fireman

Wil wel weten hoe de prijzen gaan worden. gezien de transportkosten(benzine/OV/tijd)
Vanaf welke lokatie moeten we dan rekenen?

En om welke producten gaat het exact of maakt dat niet uit?

Verwijderd

Ik weet niet hoe de WBT zilversoldeer zich gedraagt wanneer je iets gaan vertinnen maar Siltech zilversoldeer vloeit HEEL erg slecht....

Ik heb trouwens WBT 0730 connectors op mijn amp... En heb nu de kabels gewoon koud aangesloten, zat wel aan spades te denken maarja die moeten dan ook wel bij m'n connectors passen he ;) duur dus....

• FFF

FFF

Ik heb gehoord dat je het hele erg warm moet maken, dus meer vermogen nodig hebt dan ene huis tuin en keuken soldeerbout.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Sjonge,.. gaan we nou ook al moeilijk lopen doen over speaker-connectoren ? Denk dat hifi.nl een betere plek is om dat soort onderwerpen te houden.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Fireman

Fireman

tbusquet schreef op 04 februari 2003 @ 19:49:
Sjonge,.. gaan we nou ook al moeilijk lopen doen over speaker-connectoren ? Denk dat hifi.nl een betere plek is om dat soort onderwerpen te houden.
Hoezo ? niet iedereen komt daar van GoT dus men mag hier ook wel de kennis van de mede forummers gebruiken. Dat doe jij toch ook :)

Verwijderd

tbusquet schreef op 04 February 2003 @ 19:49:
Je kan ook om niet audiofiele redenen connectors gebruiken. ;)

Ik vindt geen enkel onderwerp op hifi gebied niet geschikt voor GoT, het verbreed je horizon, of je je er nou in kan vinden of niet.

Heeft VLS trouwens een ander setje bananen geschikt voor kabels van 4mm^2? De prijs, het mechanisme en uiterlijk van deze bananen vindt ik erg ok, maar ze zijn dus minder geschikt voor wat dunnere kabel. Dikker als 4mm^2 ga ik toch niet dus wat is er wel geschikt?

Verwijderd

tbusquet schreef op 04 februari 2003 @ 19:49:
Het idee van een forum is toch dat iedereen zijn "ei" kwijt kan? Het hoeft toch niet volgens de regels te gebeuren van wat een meerderheid denkt.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
forum = discussie bord..
ik neem aan dat je bijna alles kan in een discussie, zolang je je maar aan de regels houdt en liev voor melkaar bent :)

over die connectoren.. het zal het makkelijkst zijn dat et 1 soort is.. het is en blijft een winkel.. en geen importeur... dus het bestellen is natuurlijk makkelijker met 1 soort.. (voor de prijzen dan he )

ik moet eerst weten wie wat wilt.. dan kan ik een beetje onderhandelen.. geef een beetje een gemiddelde op..dan bel ik em morgen(vandaag) wel even

ik heb btw geen siltech soldeer, maar WBT, moet zowieso andere soldeerbout hebben.. daar niet van. Ik weetnog niet hoe die vloeit.. het zit nog in de verpakking (NBOOB)

Ik heb trouwends misschien voor de DIY-ers een idee..
als we gezamelijk een plaat zilver kopen dan kunnen we zelf spades maken.. dat lijkt me niet al te moeilijk.. boren/dremelen/polijsten kan je allemaal wel doen met een multitool (lucky me heb er een voor 15 euro :9 )

maar dat is een heel wild idee, wat misschien zo wild nog niet kan uitpakken :Y)

Verwijderd

Als je zelf spades gaat maken van een plaat zilver, dan zijn ze veel te zacht. Je hebt ook veel rest materiaal. Het moet wel een ander metaal zijn dat verzilverd/verguld is, alleen zilver is niet geschikt denk ik.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 februari 2003 @ 08:42:
Als je zelf spades gaat maken van een plaat zilver, dan zijn ze veel te zacht. Je hebt ook veel rest materiaal. Het moet wel een andermetaal zijn dat verzilverd/verguld is, alleen zilver is niet geschikt denk ik.
ja..datlijkt mij ook :)
blijven erg zachte metalen..

Verwijderd

Wel een heel leuk idee van de IA, maar waar wil je bestellen?

Als je die zaak in Breda de bestelling geeft, kan ik net zo goed zelf langsgaan. Dan Kan ik mezelf ook wat beter orienteren op de connectoren zodat ik vast wel een geschikte voor wat dunnere kabel. Het liefste heb ik namelijk gewoon een plug die je op het kale draad vastklemd, maar wel goed :Y)

Ik geloof zelf namelijk niet echt in het verschil van marginale kabelverliezen en wil gewoon connectoren vanwege de praktische functie, (ja ik verplaats m'n boxen regelmatig ;) ), en vanwege het uiterlijk :9

Verwijderd

Ik heb chasis delen nodig, die heeft VLS ook. Maar al hebben ze die, dan is het opsturen een groot deel van de prijs vermoed ik. Dus dan is het niet meer zo cheap :+.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2003 09:41 ]

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
naja.. als je in breda bij die ene gast ook wbt kan bestellen kan dat net zo hard.. qua stekkers weet ik wel wat ik nodig heb. nu de rest nog ;

• Fireman

Fireman

Hebben we al connectoren voor een prikkie?? Is een beetje stil geworden.

Iemand nog?

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Misschien is dit wat:
Afbeeldingslocatie: http://dlison.dyndns.org:10004/RoddYama/albums/004_02_Cardas_Hi_Current.JPG
>:)

Verwijderd

als dat een sigaretten pakje is dan ben ik wel geinterreseerd in zo'n cinch-stekkertje.

Denk je dat die m'n 85mm^2 speakerkabel aankunnen?

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Ik denk eerder 85 cm^2 :)

Verwijderd

Ja, damn die dingen zijn groot.

Zou de amp weleens willen zien waar je die dingen in mag pluggen

Ze zijn trouwens niet verguld, konden zeker geen liter bladgoud meer vinden :P

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-08 21:32
Oehlbach maakt ook leuke banana's, ongeveer 12 euro voor 4 banana's. Muurvast, dmv bijgeleverd imbus sleuteltje.

Ik heb ze zelf bij ITC Emmeloord gekocht. Over klankverschillen laat ik me niet uit, dat heb ik niet naar gekeken. Wilde alleen maar banana's voor het verwisselen en het gemak.

Alpha Innotec WP aardwarmte / 19230 WP Sunpower MAX 3 (32 / SMA - 18 / Enphase) 80 kWh BE batterij / vrijstaand huis gasloos / EV 40k per jaar

Pagina: 1 2 Laatste