Alternatief voor Microsoft Exchange??

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ccm1982
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-06-2022
Ik heb hier momenteel een werkgroep draaien. Nu wil ik me mail op elke pc bekijken + ik wil een agenda samen delen (meerdere pc's dus) + alle contacts op elke pc kunnen bekijken. Dit alles wil ik dan op een server laten draaien. Ik heb begrepen dat je hier Microsoft Exchange erop moet zetten. Maar als ik dat wil installeren zegt die dat ik een Domein moet hebben, en dat is nu iets wat ik net niet wil. Ik heb al een geprobeerd een alternatief te vinden maar ik kan niet echt iets vinden waar ik iets aan heb. Weet iemand nog een leuk prog.??

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

IMAP mailserver met een adresboek functie...
Agenda delen wordt moeilijker, dan kun je op zoek naar groupware mail solutions...

MDaemon komt binnenkort met een Groupware versie die de functies van Exchange heeft. Je kan er nu al een beta van proberen als je dat wat lijkt (30 dagen).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-07 13:40

Dutch_guy

WYSIWYG

Toevallig heb ik vanmiddag de Computer Totaal gelezen en daar stond een stukje in over een GRATIS vervanger voor Exchange. CT was er zeer enthousiast over! Gratis tot 5 gebruikers, meer gebruikers betalen.

Weet alleen niet meer hoe dat programma heet..........................

Pay peanuts get monkeys !

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Groupwise 6 8)

Moet je uiteraard wel een Novell Server voor hebben..... ;)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• pierce
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:31
lotus notes in combinatie met lotus domino server :)
of alleen die domino server met bv imap

5564

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-07 13:40

Dutch_guy

WYSIWYG

pierce schreef op 31 januari 2003 @ 23:19:
lotus notes in combinatie met lotus domino server :)
of alleen die domino server met bv imap
Lotus Notes is TOP!!! Heb er veel mee mogen werken bij mijn vorige baan.

Als het wat mag kosten dan zou ik daar zeker voor gaan.

Pay peanuts get monkeys !

Verwijderd

Mijn inziens een goede en leuke e-mail server ;)

SuSE Linux Openexchange Server

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:32

Dennahz

Life feels like hell should.

Hmm hier ben ik ook wel benieuwd naar! Ik heb op m'n stage Exchange mogen ervaren en het beviel me prima. :)

Ik vind vooral die functie dat je direct de mail binnenkrijgt zonder op 'verzenden en ontvangen' te klikken erg gaaf.. :)
Beter! Ik krijg binnenkort een nieuwe server waar ik Linux op ga draaien.. wellicht een interessant pakket.

Tnx!

[ Voor 48% gewijzigd door Dennahz op 31-01-2003 23:29 ]

Twitter

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-08 14:13
ccm1982 schreef op 30 januari 2003 @ 23:11:
Ik heb hier momenteel een werkgroep draaien. Nu wil ik me mail op elke pc bekijken + ik wil een agenda samen delen (meerdere pc's dus) + alle contacts op elke pc kunnen bekijken. Dit alles wil ik dan op een server laten draaien. Ik heb begrepen dat je hier Microsoft Exchange erop moet zetten. Maar als ik dat wil installeren zegt die dat ik een Domein moet hebben, en dat is nu iets wat ik net niet wil. Ik heb al een geprobeerd een alternatief te vinden maar ik kan niet echt iets vinden waar ik iets aan heb. Weet iemand nog een leuk prog.??
Je zegt dat je meerder PC's gebruikt in een werkgroep. Mag ik dan aannemen dat je geen server draait , maar alles peer to peer doet ?

Ik kan me voorstellen dat een van de machine's toch altijd aan al moeten staan omdat daar de mails op te vinden zijn (ik geloof niet dat je dat wilt repliceren naar elke machine)

Ik ken verder niet de specs van de machine's en ook welke toepassingen je wenst te gebruiken op de machine die ik hier gemakshalve maar even "server" noem.

Persoonlijk ben ik van mening dat als je vaak van werkplaats wisselt, en bestanden wilt delen , een server wel heel erg handig is.

W2K server draait al leuk op een pentium II vanaf een 250 mhz en 128 MB intern geheugen (draai het hier op een Pentium Pro 200 met 128 MB)

Tot een 10 gebruikers is dit heel werkbaar , je hoeft niet al die share's per machine meer te maken , kan centraal eea back-uppen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Bud_s schreef op 31 januari 2003 @ 23:37:
W2K server draait al leuk op een pentium II vanaf een 250 mhz en 128 MB intern geheugen (draai het hier op een Pentium Pro 200 met 128 MB)

Tot een 10 gebruikers is dit heel werkbaar , je hoeft niet al die share's per machine meer te maken , kan centraal eea back-uppen.
Mja, pak dan gelijk win2k Small Business Server, heb je gelijk Exchange met pop-connector+ een DC in een...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1