Hallo,
Ik heb hier een HP colorado 5 gb tapedrive liggen. Aangesloten op een testpc word hij netjes herkend door ide-tape. (gigantische dump met allemaal info).
Uiteindelijk is er 1 regel die mij meldt: hdd <-> ht0: HP COLORADO 5GB rev. 2.08
Met andere woorden: device /dev/ht0 zou het device moeten zijn waarmee ik met de drive zou moeten kunnen praten. Maar dat device bestaat niet in mijn /dev dir. Het moet een character device zijn.
/dev/hdd rechtstreeks aanspreken werkt niet, dan krijg je allemaal errors als:
ide-tape: unsupported command in request queue (nog meer bla).
niet geheel vreemd want ik heb begrepen dat een tape-drive als een character device moet worden aangesproken.
Vragen:
1. Is het iemand ooit gelukt om een colorado 5 of 8 gb onder linux aan te spreken?
2. Hoe krijg ik in vredesnaam dat /dev/ht0 device aan de praat?
3. Heeft iemand een suggestie wat er nog meer fout zou kunnen gaan?
Geladen modules: ide-tape, character device support
ik Gebruik standaard bf24 kernel vanaf de debian 3.0 cd.
Ik heb hier een HP colorado 5 gb tapedrive liggen. Aangesloten op een testpc word hij netjes herkend door ide-tape. (gigantische dump met allemaal info).
Uiteindelijk is er 1 regel die mij meldt: hdd <-> ht0: HP COLORADO 5GB rev. 2.08
Met andere woorden: device /dev/ht0 zou het device moeten zijn waarmee ik met de drive zou moeten kunnen praten. Maar dat device bestaat niet in mijn /dev dir. Het moet een character device zijn.
/dev/hdd rechtstreeks aanspreken werkt niet, dan krijg je allemaal errors als:
ide-tape: unsupported command in request queue (nog meer bla).
niet geheel vreemd want ik heb begrepen dat een tape-drive als een character device moet worden aangesproken.
Vragen:
1. Is het iemand ooit gelukt om een colorado 5 of 8 gb onder linux aan te spreken?
2. Hoe krijg ik in vredesnaam dat /dev/ht0 device aan de praat?
3. Heeft iemand een suggestie wat er nog meer fout zou kunnen gaan?
Geladen modules: ide-tape, character device support
ik Gebruik standaard bf24 kernel vanaf de debian 3.0 cd.