Toon posts:

Een 133 MHz fsb processor op een BX mobo?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een 133 MHz fsb processor op een gewoon BX moederbord installeren.

Als ik nou PC133 geheugen koop en m'n PCI bus op 1/4 zet (dat kan bij dit
mobo) dan moet dat toch gewoon goed werken, het enige wat overclocked is, is
dan m'n AGP bus en m'n chipset. Volgens testen etc, kan m'n videokaart wel
goed met een overclockte bus werken.

Ik heb een Abit BE6-2 moederbord. Videokaart is een Diamond Viper V770U

Wie heeft er ervaring met zo'n configuratie?

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:13

Dark

who tweaked the light?

Met een geforce of andere grafische kaart die tegen een hogere AGP speed kan, is het prima te doen. Ook goed geheugen is belangrijk, liefst 133Mhz cas2 gebruiken. Het is vaak zelfs sneller(hogere 3dmark) om een BX op 133+ te draaien dan de ApolloPro chipset van VIA, ondanks het feit dat je maar 2,7x AGP hebt. De memory scores van de BX op 133+ liegen er niet om en behoren tot de snelste bordjes op dat gebied.

Verwijderd

Topicstarter
Maar werkt een Diamond Viper V770U dan ook goed met een overclockte AGP bus?

Heeft iemand ervaring met een overclockte AGP bus + dit videokaartje?

Of kan ik beter een P3 800E kopen. Die schijn je nogal goed te kenne overclocken naar rond de 1 GHz :P

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 22:11
Mijn ervaring is in elk geval dat de TNT2 (Ultra) zich moeilijk met overgeklokte AGP bussen laat koppelen. Overigens, het hielp bij mij wel als ik de corespeed van de graphics chip verlaagde! Dat zou je nog kunnen proberen.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• ScuL
  • Laatst online: 06:11
heeft je bord geen mogelijkheid om je AGP divider op 1/2 te zetten??
als je board een FSB van 133 kan moet dit er toch haast wel opzitten..
welk bord is het btw?

edit:

moment -> ik zie al welk bord je hebt
je moet in je BIOS gewoon je AGP divider op 1/2 zetten, dan loopt ie alsnog op 67mhz, nix geen gezeur ermee.. je kan het altijd overclocked proberen maar bedenk dan wel dat je v770u dan opeens op een AGP bus van 89mhz loopt !!

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij kan ik m'n AGP nie op 1/2 zetten.
1/1 en 2/3 zijn de opties.

Hoe kom jij er dan bij dat ik em ook op 1/2 kan zetten?

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dus dan zou ik een PIII 733 op mijn P3B-f moeten kunnen laten draaien, mits ik de FSB op 133 zet

• ScuL
ik heb zelf een BE6-2
download een bios update (dan kan je opeens alle 133mhz functies, dus ook AGP 1/2)

• ScuL
ik weet niet of die ASUS p3bf officieel 133mhz FSB ondersteund.. zal straks eens uitzoeken
deze truc werkt NIET bij IEDER moederbord!!!

edit:

ik heb gekeken, de P3BF kan op 133 mhz draaien volgens de site. ga als volgt te werk: download de nieuwste BIOS, plug een p3 133mhz FSB proc erin, en zorg dat je RAM de FSB aankan.. (dus het liefste PC133 geheugen)
zet alle multipliers goed (PCI 1/4, AGP 1/2)
en het moet prima werken..

• stok
  • Niet online
hij ondersteund officieel geen 133, maar ik heb al de nieuwste BIOS, en daar kan ik de FSB op 133 zetten ende PCI kmot dan op 38 geloof ik.....

Verwijderd

Een Viper 770 Ultra zou wel meer moeite hebben met hoge FSB's. Met een non-Ultra zo het zo moeten gaan.

• stok
  • Niet online
Ik heb een Asus V6600 DeLuxe.
Draait deze goed op en hogere kloksnelheid.

Verwijderd

Ehm... bij mijn weten kan die AGP multiplier toch niet op 1/2 bij een bx bord, omdat de de bx-chipset dit domweg niet kan? Of heb ik dat nu mis?

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:12
De BX ondersteunt GEEN 1/2 X AGP. Dus 2/3 X 133 wordt het gewoon. PCI is wel 1/4. END OF STORY. Wil je TNT2 niet goed werken op 89mhz AGP dan kun je nog proberen om Sidebanding uit te zetten en AGP op 1x. Of wazda nu hetzelfde :P nee toch?

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• ScuL
uhm
ik heb een Abit BE6-2 (BX133) RAID ATA100..
in de bios staat AGP 1/1,2/3,1/2.
helaas heb ik geen camera anders zou ik er een foto van maken.

Verwijderd

Heb ik weer iets nieuws geleerd, ik dacht dat de BX chipset gewoon geen 1/2 AGP multiplier kon. Dat PCI op 1/4 kon dat wist ik wel. Volgens mij moet je sidebanding wel uitzetten op AGP van 89 Mhz, anders dan is hij onstabiel, ik heb nog nooit gehoord dat het met sidebanding op een videokaart op een BX chipje op 89 Mhz wel stabiel is.

Verwijderd

Zijn jullie nu tweakers???? Een P3 met 133Mhz FSB heeft een core voltage van 1.65volt .. terwijl de 100Mhz P3's, die dus op de 440BX chipset gaan, laagst tot 2.0v gaat. Einde verhaal dus. De 440BX kent die steppings en CPU-codes niet van de FCPGA P3's

Verwijderd

Tenzij je een BX133 chipset hebt, kun je dus nooit FCPGA P3's draaien.

• meibok
  • Laatst online: 16-10-2020

meibok

a-huh, huhuhuh, huh-huh

ben jij nu een tweaker?
ik heb hier een asus p3b-f(bx) met een p3-550 coppermine op 1,60Volt op 733Mhz (133MHz fsb)
geheugen pc-100@133
Video: AGP viper 550 (TNT) (geeft soms vertekening)
En er bestaat bfl mij helemaal geen bx133 chipset. Misschien dat Abit je dat wil doen geloven.

"Oh no! it's mega-maid! She's gone from suck to blow!"

Verwijderd

Ik denk niet dat Abit zelf een redesign van de bx-chipset heeft gedaan. Het mobo ZELF heet bx133.
Makaveli -> lul toch niet zo uit je nek man, ieder normaal denkend mens weet dat je bij een heleboel bx moederborden gewoon een fc-pga processor kan draaien. En ja, mijn Celeron 2 fc-pga draait prima op mijn msi BX-Master moederbord.

• Concrete
  • Laatst online: 02-11-2015

Concrete

Just press the button...

Ik had een zelfde soort systeem in gedachten en heb dat inmiddels ook gekocht:
- Asus CuBX mobo met BIOS 1006
- P3 700E FC-PGA (SL45Y, dus stepping cB0)
- 256MB PC133 SDRAM @ 2:2:2 (Mushkin, rev2)
- Adaptec 29160 SCSI adapter
- Matrox Mill. G400 16MB
Ik dacht dus hetzelfde: zet de FSB op 133MHz en de PCI-divider op 1/4; dat moet geen probleem zijn... Alleen de Matrox staat dan op 89 MHz AGP en de chipset moet erg z'n best doen...moet kunnen!

Nou, hij doet het mooi niet!! |:( Als ik 'em klok op 133MHz begint het mobo te piepen als een idioot en blijft het beeld ijselijk zwart.

Ook als ik de Matrox er uit sloop en er een PCI-videokaart in zet wil 'ie niet posten. Oplossing nog niet gevonden. Het ligt OF aan het mobo/chipset OF aan de P3 zelf.

Hoger dan 110MHz FSB durf ik 'em nu niet te klokken, omdat ik dan waarschijnlijk m'n SCSI-adapter te ver ga overklokken. :( IMHO is het ook geen temperatuurprobleem, omdat 'ie op 110MHz FSB en 1,65Volt bij 100% CPU load }:O maar 38 graden wordt.

Beton is koel. Een Alpha is koeler.

• meibok
  • Laatst online: 16-10-2020

meibok

a-huh, huhuhuh, huh-huh

moet haast de cpu zijn.
Maar let op met overklokken van de PCI bus. Het schijnt dat scsi controllers minder betrouwbaar worden en een vriend van me heeft zo zijn MX300 (geluidskaart) opgeblazen. Weliswaar nog in de garantie :), maar toch...

"Oh no! it's mega-maid! She's gone from suck to blow!"

Verwijderd

Moet een P3 700E niet op 100Mhz lopen als je hem op 133Mhz laat lopen dan overclock je hem naar 933 Mhz. Als je op 133Mhz wil draaien maar niet wil overclocken had je een 700EB moeten kopen. Op 100 Mhz bus moet de PCI divider op 1/3 staan en de AGP divider op 2/3. Dan zou het moeten werken.

Verwijderd

wieikke -> daarom heeft hij juist een p3 700E gekocht en geen p3 700EB. Veel 700's blijken nl. erg lekker op 133 Mhz te draaien.

Is er nog een kans dat je je mobo kunt ruilen? Probeer dan een Asus CUSL2 te scoren...

• Wimpy006
Scul:
1.
www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=13534
Hier staat dat zelfs de ABIT BX133 RAID GEEN 1/2 agp heeft. Dus je lult. De BX chipset KAN GEWOON GEEN 1/2 AGP aan net zoals die geen 4x AGP aankan.
2.
Hij heeft een normaal BX bordje en ik noem een abit BX133 Raid geen normaal bx bordje.
Makaveli:
1.
De chipset (BX) zorgt niet de spanning, maar dat doet de voltage regulator. Nou kan die bij ieder moederbord weer anders zijn. Hij heb een ASUS en die ondersteunt wel 1.6V.
2.
You're full of shit :7 |:(
3.
Wie zegt dat een P3-700 niet op 2 volt wil draaien. Met een beetje koeling helpt dat zelfs dit beestje tot ongekende hoogtes te laten stijgen :9 :D :P :) >:) ;)
En dat proberen we hier toch allemaal te bereiken. Okay 2.0 volt is wel een beetje veel van het goede maar 1.9 is zeker niet verkeerd, mits uitgerust met goede koeling.

• Wimpy006
Ik ben gewoon te goed voor deze wereld:
www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=11948
Zal ik het ook nog ff voorkauwen?
Okay dan:
Het blijkt dat bijna alle kaarten probleemloos werken met een FSB van 133 of 148MHz zolang Sidebanding uit staat en er geen sticker op de kaart zit waarop de naam Savage is te bespeuren

Pagina: 1