Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

2de voeding laten opspringen door...

Pagina: 1
Acties:

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Is er een makkelijke mannier waarmee ik men 2de voeding automatisch kan laten starten? Moest ik nu die 2 draadjes verbinden met die 2 draadjes van men andere voeding? (Ik heb het over die draadjes, die de voeding kunnen laten draaien zonder aan te sluiten op moederbord).

thx

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Je zou een relais aan je 12V van voeding nr 1 kunnen zetten. En dan aan de schakeluitgangen de groene en zwarte draad van je ATX power stekker..

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-11 10:29

Res-q

Redder in nood?

Dit is volgens mij redelijk makkelijk te realiseren. Soldeer aan je aan-uit knop 2 extra draden (aan elke pin één). Maak deze draden vervolgens vast aan de groene respectievelijk zwarte draad van je atx-connector. This should do the job.

en zo is het voorspeld!

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Mijn pc heeft een druk knop. Dus gaan de 2 draden maar verbonden zijn zolang ik de knop ingedrukt houd. De 2de voeding blijft dan ook maar draaien tot ik de knop los laat.

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Res-q schreef op 30 januari 2003 @ 22:50:
Dit is volgens mij redelijk makkelijk te realiseren. Soldeer aan je aan-uit knop 2 extra draden (aan elke pin één). Maak deze draden vervolgens vast aan de groene respectievelijk zwarte draad van je atx-connector. This should do the job.
Nee, want het contact moet blijven bestaan. Anders gaat ie meteen weer uit.

edit:

@poing: dat zeg ik :)

[ Voor 5% gewijzigd door insan1ty op 30-01-2003 22:53 ]

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-11 10:29

Res-q

Redder in nood?

hmm, ff gezocht, en een korte tut gevonden: hier... Ik weet niet of dit helpt, aangezien het hetzelfde doet als wat ik zei in m'n eerste reply...

en zo is het voorspeld!

Verwijderd

voeding 1 -> 12V naar relais.

op relaisschakelpunten de powergood + Gnd van voeding 2 aansluiten.

Verwijderd

Res-q schreef op 30 januari 2003 @ 22:50:
Dat zou ik zo toch maar niet doen
De power-on knop schakelt nl niet rechtstreeks de voeding in, maar via een circuit op het mobo, waarbij gecheckt wordt of meerdere senselijnen ok zijn
Bij oververhitting of forse sluitingen wordt voeding dan weer afgeschakeld.
Het lijkt mij verstandiger, de power-supply-on lijntjes(grijze? draad tussen 3x en 1x ground) door te verbinden, zodat bij calamiteiten beide voedingen afschakelen.
Pagina: 1