[XP]Fout in Apparaatbeheer (SCSI device)*

Pagina: 1
Acties:

• Grover
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-02 01:33
Hoi,

Het is me gelukt mijn PC opnieuw te voorzien van WinXP Home:
[rml][ WinXP] WinXp opnieuw installeren : HOE?[/rml]

Ik heb nadat WinXP erop stond direct de drivers voor het moederbord geinstalleerd. Als laatste drivers heb ik de Fasttrack Raid drivers geinstalleerd (ik gebruik overigens geen raid: ik heb 2 WD harde schijven op IDE), Echter, nu zie ik het volgende staan bij Apparaatbeheer:

Schijfstations:

SCSI Disk Device (X)
WDC WD800JB-00CRA1
WDC WD800JB-00CRA1

Die eerste SCSI device is er nu plots bijgekomen, maar functineert niet. Ik heb een ASUS P4s8X moederbord.

Wat kan ik hieraan doen, volgens mij heb ik geen SCSI devices in mijn machine?

Thanx,
Grover.

• Qui-Gon Jinn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-07-2025
Mag ik vragen waarom jij drivers installeerd als je ze toch niet nodig hebt????

Verwijderd

a. Doét je pc het wèl goed?

b. Alle NT-achtigen zien UATA controllers default als SCSI controllers, dus laat je daar niet door afschrikken. Kom je die Fasttrack controller nog ergens in je Device Manager tegen? If not, dan hebben we het over hetzelfde ding, en heb je een driver probleempje met een controller die je niet gebruikt (toch?).

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Installeer de drivers van de Fastrack en je probleem is opgelost. Wordt "normaal" inderdaad als SCSI-device herkent.

ARME AOW’er

• Grover
  • Laatst online: 27-02 01:33
Bedankt voor alle replies. Ik heb de PC opnieuw opgestart en ....... jawel..... nu geeft hij géén problemen meer aan bij SCSI Disk Device. Ik zie:

- Schijfstations
.. SCSI Disk Device (met een spatietje ervoor)
..WDC WD800JB-00CRA1
..WDC WD800JB-00CRA1

- SCSI- en RAID-controllers
..Win XP Promise FastTrak 376 (tm) Controller

Dus Ja, hij komt blijkbaar 2x voor, aangezien jullie zeggen dat '.. SCSI Disk Device (met een spatietje ervoor)' ook staat voor mijn Raid controller?

Antwoorden:

- Ik heb de drivers geinstalleerd omdat ik een ? kreeg in Apparaatbeheer en ookal gebruik ik nog geen Raid, dan heb ik in ieder geval alle drivers van de aanwezig hardware geinstalleerd.
- Ja, mijn PC draait als een tierelier

Thanx again,
Frank.

Verwijderd

Als je die " SCSI Disk Device (met een spatietje ervoor)" disabled, draait je PC dan gewoon door?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Titelfix volgens Windows Operated Systems - Policy - Updated 4-10, volgende keer even op letten ;)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1