weer eens een vaag probleem (msi kt4v)

Pagina: 1
Acties:

• -black-bird-
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-12-2021
beste mensen,

ik heb weer een vaag probleem maar nu eens niet bij mijzelf.
p.c. onderdelen gekocht en alles inelkaar gedraaid

msi kt4v
AMD athlon 1700+
256 mb intern geheugen (oem) pc2700
tnt2 tje

nu deed de pc het aan het begin prima. totdat we er windows op zetten. toen windows voor de eerste keer moest rebooten ging het fout. hij wou toen niet meer opstarten hij gaf toen 3 lange piep tonen (geheugen fout) en ook de de lampjes op de d-bracket gaf aan dat het geheugen niet echt meer 100% was. wij het geugen in een andere pc zetten en daar deed hij het wel goed. andere processor erin of ander geheugen of andere videokaart wil ook niet helpen. Als al deze onderdelen in een andere pc worden gezet dan doen ze het wel goed. dus zou de moederplank kapot zijn. wij hebben hem terug gestuurd naar de leverancier (Gistron) zij leveren heel netjes een nieuw moederbord terug. toen kregen we het precies hetzelfde weer. weer alle dingen uitgeprobeert en weer het zelfde. Maar weer moederbord terug gestuurd naar Gistron. wij vandaag weer een nieuwe krijgen maar nu raad je het al. weer hetzelfde probleem. Ik snap het niet.

Het kan haast niet zijn dat wij iets verkeerd doen, want dit is pc nummer 1000 die wij al inelkaar zetten maar de eerste met dit moederbord.

heeft iemand dit probleem ook al eens gehad en wat voor oplossing had hij dan behalve de boel weer terug te sturen?

p.s. andere voeding ook al geprobeert helpt ook niks. en zoeken op internet helpt ook niet :(

een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Verwijderd

Misschien ligt het aan een combinatie van het bordje met dat bepaalde type geheugen wat je hebt. Om dit na te kijken kan je kijken op http://www.msi.com.tw en dan effetjes kijken in de test report van je mainbordje. Misschien is het probleem bekend en kan je je probleem oplossen door een andere combinatie mainboard/geheugen te maken.

Suc6

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
MSI, need I say more! Heb op het werk ook eens zo'n probleem bak gehad met deze plank! Heb je toevallig een Thoroughbred CPU'tje erop? (Rechthoekige core) Hier willen ze wel een lastig mee doen namelijk. Check ook ff of je de laatste BIOS hebt.

Als je bordje echt je geheugen als boosdoener aanwijst lijkt het me vrij duidelijk dat het niet helemaal in orde is. Het kan wel zo zijn dat het in een andere plank wel werkt, maar dan is dat bord niet zo nauw met zn foutmarges.

Verwijderd

BIOS 1.7 installeren zal je probleem bijna 100% zeker oplossen.

Ik had schrijfproblemen met dit mobo, als ik een map wilde wissen dan liep ie gewoon harstikke vast, copieren enz.

Succes :)

Verwijderd

Ik heb zelf zoiets gehad met mijn k7t 266pro2.

Bij mij was de oplossing om het geheugen op 2,6 of 2,7 te zetten en de mem timings by SPD.

Stond het geheugen bij mij op 2,5v dan kon ik ook niets installeren.
Boot probs enz.

Verwijderd

Kan misschien ook nog liggen aan je voeding. Bij een te lage voeding kan je plank+CPU+geheugen+tnt en andere dingen het niet meer trekken...
Pagina: 1