Sinds ik Media player 9 op m'n Windows XP machine heb geïnstalleerd, is me opgevallen dat sommige mpeg bestanden door WMP 9 met de verkeerde beeldverhouding worden afgespeeld. Zo heb ik bijvoorbeeld een filmpje dat 352 x 288 pixels is, maar WMP 9 herkent dit filmpje als zijnde 522 x 288 pixels en toont het beeld dan ook in de breedte uitgerekt. Sommige andere bestanden, volgens mij dezelfde codec (gewoon mpeg), met dezelfde aspect ratio, worden wel goed herkend en in de juiste verhouding getoond. Media Player 8 deed dit nog wel goed en ook de oude media player 6.4 heeft dit probleem niet. De beta van WMP 9 had dit probleem ook al, maar het is blijkbaar in de final niet opgelost. Herkent iemand dit?
je enter knop is na die instalatie mischien ook kaduuk (
)
ik heb hetzelfde probleem , aspect ratio is dus niet in te stellen
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Nah, was toch niet zo'n lange lap tekst dat een alinea verdeling nodig was, dacht ik?talin schreef op 30 januari 2003 @ 21:08:
je enter knop is na die instalatie mischien ook kaduuk ()
<extra enter hier>
Maar goed, dit is toch wel een rare bug, ik snap ook niet wat het verschil tussen het ene en andere filmpje is, als ik ze met bijv. virtuadub open, kan ik eigenlijk niet echt verschil ontdekken qua codering.