Toon posts:

Nieuwe HTML voor GoT?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Naar aanleiding van mijn opmerking over de HTML van GoT schreef ACM in Het wel of niet houden aan een 'standaard' het volgende:
Volgens mij heb jij de broncode van GoT nog nooit gezien...

Die is iig behoorlijk fatsoenlijk, imho.
Of had je het over de brakke, van topix overgenomen, html?

IK ga dat niet meer veranderen, dat is zo ongelofelijk veel werk om het helemaal netjes en conform standaarden te krijgen dat ik de enkele fouten die he inderdaad oplevert bij browsers voor lief neem.

Als je denkt dat je zelf een betere layout/html voor GoT kan maken, be my guest.
Ik had het inderdaad over de HTML. Ik kan me voorstellen dat jij er geen zin meer in hebt. Daarom is het misschien een leuk idee voor een /13 contest. Ik weet nog niet precies wat de regels dan zouden moeten worden en of ik zelf mee wil doen...maar het idee is er. Ik zal alvast een aftrap doen
  • Valide XHTML + CSS
  • W3C Level 1 & 2 accessible
  • Betere tekstbrowser-navigatie
  • Standaard layout of 'skinnable' met andere CSS (a la www.alltheweb.com)
Het is natuurlijk wel de bedoeling dat de templates ook daadwerkelijk geimplementeerd kunnen worden...dus we moeten wel met de eventuele beperkingen van React rekening houden. Bovendien gaat het om een flink aantal templates:
  • Categorie-overzicht (frontpage)
  • Topic-overzicht
  • Topic
  • new Topic/reageer/edit
  • profile
  • prefs
  • search
...en dan vergeet ik er waarschijnlijk nog een paar (mod-pagina's, wellicht?).

Hmmm. Als ik dit zo zie lijkt het ineens misschien een beetje teveel hooi, eigenlijk. Ben benieuwd of er mensen enthousiast over worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om eerlijk te zijn denk ik dat het beter is als dit gewoon goed georganiseerd wordt. ACM heeft al gevraagd of mensen van de crew wilden ontwerpen, HTML'en en coden, en volgens mij zijn alle plaatsen ingevuld.

Ik vond het bijvoorbeeld een leuk project om eens alle skills in proberen te stoppen. De voorwaarden die jij opgeeft komen natuurlijk allemaal op mijn lijstje voor ;)

(En om eerlijk te zijn voel ik zelf niets voor een contest. Maar toch, als er meer mensen iets voelen voor een contest, meld dat gerust, maar dan zie ik er vanaf. :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen flauw idee hoeveel templates het zullen zijn, maar ik ga ervanuit dat het er wel meer dan een paar honderd zullen zijn :)

Desalniettemin ben ik wel enthousiast :) In een LA topic over de skins heb ik destijds toegezegd mee te willen werken. Toch vind ik je iets te ambitieus: om realistisch te zijn: ik denk niet dat je GoT html / css valid kunt krijgen, React is daar te groot voor gok ik. W3c accessibility guidelines (http://www.w3.org/WAI/) zijn ook niet bepaald mis... Dat wordt een hell of a job en ik denk dat een klus als dat haast alleen maar valt te realiseren als je daar bij het schrijven van de forumsoftware al rekening mee houdt. Bovendien denk ik niet echt dat die accessibility guidelines enig nut hebben @ GoT, gezien de doelgroep :)

Tekstbrowser-navigatie is waarschijnlijk ook een template-kwestie (ik zeg waarschijnlijk: ik ken de bouw van React niet goed genoeg), dus dat moet wel te realiseren zijn.

Skinnable met CSS moet tot op zekere hoogte wel redelijk mogelijk zijn denk ik.
Verwijderd schreef op 30 januari 2003 @ 20:45:
Daarom is het misschien een leuk idee voor een /13 contest.
maar ik vraag me af hoe je dat voor je ziet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-10 23:26

chem

Reist de wereld rond

Het zijn op dit moment 174 templates. (of 175, zoiets :P)

Weet waar je aan begint...

edit:
Het lijkt me trouwens wel een cool idee, om een 100% correcte HTML te showcasen

[ Voor 35% gewijzigd door chem op 30-01-2003 23:11 ]

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chem schreef op 30 januari 2003 @ 23:10:
edit:
nou, als jullie nog vacatures openhebben valt overal over te praten natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:41

André

Analytics dude

Krijgen we dan ook deze logo's onder de pagina's :?

Afbeeldingslocatie: http://www.w3.org/Icons/valid-xhtml10Afbeeldingslocatie: http://www.w3.org/Icons/valid-cssAfbeeldingslocatie: http://www.w3.org/WAI/wcag1AA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10-2022
Bij voorkeur eigenlijk deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.mbravenboer.org/images/valid-xhtml11.png
:P

[ Voor 5% gewijzigd door mbravenboer op 31-01-2003 00:20 ]

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
chem schreef op 30 januari 2003 @ 23:10:
Het zijn op dit moment 174 templates. (of 175, zoiets :P)

Weet waar je aan begint...

edit:
OK. Case closed, zou ik dan zeggen...het moet natuurlijk wel leuk blijven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashAddict
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08-2020
Dat is best te toen wanneer je het met 5 man aanpakt. 30 pagina's per man XHTML strcit 1.1 maken moet volgens mij wel te doen zijn. Maar ik meld me niet aan :P heb het erg druk op dit moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik zat na de post van ACM ook te denken aan zoiets :D

Maar, volgen mij, errug veel werk. Desalniettemin wel leuk! Ik zou graag mee willen doen maar dan moet ik eerst XHTML1.1 onder de knie zien te krijgen :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashAddict
ik ben nog niet bezig geweest met XHTML 1.1, versie 1.0 tot inde treure (of hoe je dat ook mag zeggen). Wanneer ik mijn stage verslag en overige projecten af ehb wil ik zeker wel meehelpen. Volgens mij trek je veel aandacht als site, en dan vooral zo een als GoT, wanneer je site XHTML 1.1 strict is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Het is op zich een leuk idee, maar dan moet er dus eerst een goede guideline gemaakt worden waaraan alles moet voldoen. Als dat dan gedaan is, is het wellicht mogelijk om het één en ander op te splitsen in deeltjes (175 is nl. erg veel :P)

Hierbij denk ik aan:
  • Admin sectie;
  • Topics;
  • Fora;
Maar wellicht dat chem hier iets meer over kan zeggen.

mbravenboer :: mee eens, als het gedaan moet gaan worden dan moet het naar mijn idee ook in XHTML!
offtopic:
Helemaal ook als je denkt aan alle nieuwe browsers met hun ondersteuning voor de standaarden! Overigens is het ook zo dat volgens geruchten in maart 2003 IE7 uit gaat komen en wellicht is dat helemaal nog een extra stimulans o.i.d.

offtopic:
willem169:: Nee, ofwel 'ja'. Ik heb het nu ff gedaan via http tunnel software via een sock4 verbinding. Dus officieel is het nog niet gelukt, maar via een omweg wel

[ Voor 12% gewijzigd door Woudloper op 31-01-2003 10:20 . Reden: reactie voor willem169 toegevoegd :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 13:43
Waarom zou je veel aandacht trekken als je site XHTML 1.1 strict is?
Denk dat de doorsnee tweaker het niet zal boeien, en de "thuisgebruiker" al helemaal niet.

Ah, Woudloper, gelukt dus... ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Willem op 31-01-2003 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Heel veel templates zijn natuurlijk vrijwel identiek. Alleen de template-variabelen en/of if-statements verschillen natuurlijk

maw - 90% van het werk bij een uniforme layout is copy/paste werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashAddict
AAndacht krijg je niet van bezoekers of tweakers, maar ik denk wel van andere partijen. Ik weet niet precies hoe ik het moet noemen, maar kijk naar cinnamon.nl. Deze hebben toch behoorlijk wat aandacht gekregen doordat zij hun website XHTML strict hebben. Maar aandacht is niet de mainissue, ik denk dat het voor tweakers die eraan werken ook leerzaam kan zijn (diegene diue zich nog niet echt in XHTML hebben verdiept).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maak dan ook meteen de layout conform aan de tweakers.net huisstijl/templates :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Als je hem ff door HTML Tidy heen haalt, dan krijg je dit als resultaat. Op zich is de code dan al netjes ingesprongen e.d., maar dan moet er dus alleen nog naar de implementatie van CSS worden gekeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is GOT navigeerbaar zonder javascript trouwens? Volgens mij niet. Net even gecontroleerd.
Als je een betere tekst-browser-navigatie wilt, dan zul je GOT ook toegankelijk moeten maken voor browser zonder javascript of javascript uitgeschakeld. Maar goed, dat is dan ook de bedoeling al, geloof ik.
Het lijkt mij IMHO belangrijker dan XHTML gebruiken, waarvan ik nog nooit een echt praktisch voordeel boven HTML heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Jawel, check http://gathering.tweakers.net/forum/preferences "JavaScript voor lijsten" uitschakelen.
Dan zijn er nog wel en paar JS-hulpmiddeltjes maar het werkt ook zonder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, stom van mij. Ik was die preferences al weer vergeten. Lang geleden dat ik daar had gekeken. Nu is de source-code van deze pagina meteen een stuk leesbaarder :)
Maar nieuwe bezoekers (die dus niet ingelogd zijn) krijgen geloof ik toch meteen de javascript-versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op 31 januari 2003 @ 15:23:
Nu is de source-code van deze pagina meteen een stuk leesbaarder :)
Hebben wij dan wel de beschikking over dezelfde source-code? ;)

Ik vind het nl. tamelijk onduidelijk.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar kan iemand me uitleggen waarom er dan zo goedgruwelijk veel verschillende templates zijn...!? Op GoT (dus niet de fp ed...) kom ik toch echt niet verder dan een stuk of 20, inclusief admin (geschat...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 January 2003 @ 17:00:
Maar kan iemand me uitleggen waarom er dan zo goedgruwelijk veel verschillende templates zijn...!? Op GoT (dus niet de fp ed...) kom ik toch echt niet verder dan een stuk of 20, inclusief admin (geschat...)
ik verwonderde mezelf er eerst ook zo over dat forums zo ontzettend veel templates gebruiken...

..totdat ik zelf ook begon er een te schrijven (nog steeds aan bezig)... Dan merk je dat werken met kleine templates templates erg efficiënt kan zijn omdat je dan niet veel dubbel hoeft te schrijven. Het heeft dus een reden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aha er zitten dus meerdere templates in 1 pagina

of te wel 1 pagina != 1 template... oke dan ik understand..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Er zijn ongeveer 45-50 acties voor de frontend, die minimaal 3 templates/stuk kennen (max 5-6 geloof ik).

De admin kent geen templates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

* BtM909 Subtiel kickje

Gaan we hier nog wat mee doen? Ben wel geinteresseerd, maar heb het idee dat de meesten te druk zijn, waardoor er uiteindelijks niks gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat parse de maker van react dit zou moeten doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op 07 February 2003 @ 10:35:
Ik vind dat parse de maker van react dit zou moeten doen....
Hier loopt, volgens mij, aardig wat kennis rond... Waarom geen aanzet kunnen geven. Zorgt er, denk ik, ook voor dat de algemene beleving van /13 een stukje positiever wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Dat ga ik dus lekker niet doen, reyer :)

Als GoT een nieuwe template wil, dan kunnen ze die zelf maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Overigens heeft PaecKE (Jasper @ Parse) een hele mooie (grotendeels CSS gebasseerde) template voor GoT gebakken, als "cadeautje" bij de overgang naar react, met hele vette icoontjes (nee, niet de smilies, dingen als de edit knop enzo) ook in plaats van die oude UBB-stijl shit.

In plaats van dat mensen daar blij van werden, kwam er allemaal gezeik en moest alles vooral bij het oude blijven.

Die templateset is toen teruggeprogrammeerd naar de oude brakke topix-layout inclusief bijbehorende HTML, en ik kan me behoorlijk goed voorstellen dat Parse (nadat die template zo even in de prullenbak is geloosd) niet zit te wachten om nog even tijd in een nieuwe template te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

Waarom is die template er dan niet lekker in blijven zitten, zodat we zelf kunnen kiezen :?

ik ben die paarse faggot kleurtjes wel eens een beetje zat[/nofi]

[ Voor 31% gewijzigd door SchizoDuckie op 07-02-2003 13:30 ]

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Papa Eend schreef op 07 February 2003 @ 13:29:
Waarom is die template er dan niet lekker in blijven zitten, zodat we zelf kunnen kiezen :?
omdat niemand er een goed woord voor had toen het gemaakt werd, het enige wat gegilt werd was dat iedereen de oude lay out wou.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-10 13:52
disjfa schreef op 07 February 2003 @ 13:37:
[...]

omdat niemand er een goed woord voor had toen het gemaakt werd, het enige wat gegilt werd was dat iedereen de oude lay out wou.
Psies. Iedereen was een beetje bang voor verandering..

"Uuuww, het icon zit 3 pixels naar links. Dat wil ik niet.
Hee bah, het oude icon was veel moooooieeeeerrrrr". :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
Jasper schreef op 07 February 2003 @ 14:10:
[...]

* HunterPro kijkt jasper lief aan: wil je álsjeblieft dat template erbij zetten? O+ :) :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Mjah, template keuze in prefs zou heel leuk zijn. Overigens ontopic: Ik zou heel graag mee willen helpen met dit project (als het van start gaat/doorgaat) maareh, ik ben bijna newbie op het gebied van XHTML/JS e.d. dusseh ik doe niet mee. Van mijn code zou je alleen maar vermicelli soep kunnen koken ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:09

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Jasper schreef op 07 February 2003 @ 14:10:
[...]

* We Are Borg vraagt zich af of Jasper een voorbeeld van deze template kan laten zien door middel van een screenshot ofzo :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-10 13:52
HunterPro schreef op 07 februari 2003 @ 15:46:
[...]

* HunterPro kijkt jasper lief aan: wil je álsjeblieft dat template erbij zetten? O+ :) :*
Helaasch, dit gaat niet omdat de versie die in de CVS zit zéér verouderd is. Zeer veel templates en template mogelijkheden zitten hier niet in.
We Are Borg schreef op 07 February 2003 @ 15:54:
[...]

* We Are Borg vraagt zich af of Jasper een voorbeeld van deze template kan laten zien door middel van een screenshot ofzo :) ?
In de tijd van huischkamer.tweakers.net is de template te zien geweest. Helaas niet mogelijk om een screenshot te laten zien. ACM heeft die template gebruikt als basis voor deze. Helaas zijn er bepaalde zaken compleet verwijderd en toegevoegd (bgcolor=#...... ipv class='..') omdat dat voor ACM een stuk makkelijk was om oude code uit Topix te hergebruiken om de template up-to-date te maken/houden. Hieruit blijkt ook maar weer dat het een hels-karwei is om templates te bouwen/up-to-date te houden (alhoewel een compleet nieuwe template beter opgezet zou kunnen worden wat onderhoud vergemakkelijkt).
En trouwens, het grootste verschil zit hem onderhuids. Enige zaken die echt anders waren, zijn de icons bij elke posting en enkele indelingen w.b. het tonen van topic lijsten e.d.

[ Voor 25% gewijzigd door Jasper op 07-02-2003 18:51 ]

Pagina: 1