Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.
1. Hij is nogal kritisch met geheugen, 2 verschillede module's willen nog wel eens weigeren.
2. ECS heeft zo nu en dan de jumper "clear cmos" op de clear stand staan, check die dus ook ff (ondanks dat je alle jumpers hebt gechecked, deze wordt nog wel eens vergeten.
3. ECS heeft nog steeds redelijk veel doa's, dus het kan heel goed zijn dattie gewoon dood is
1. Ik had eerst 1x 256Mb-RAM met 1x128Mb-RAM, heb nu voor de test de 128Mb eruit gehaald. Geen effect.Dreamstar schreef op 30 januari 2003 @ 20:55:
Tis denk ik de ECS K7S5A, en daar zijn een aantal dingen van bekend.
1. Hij is nogal kritisch met geheugen, 2 verschillede module's willen nog wel eens weigeren.
2. ECS heeft zo nu en dan de jumper "clear cmos" op de clear stand staan, check die dus ook ff (ondanks dat je alle jumpers hebt gechecked, deze wordt nog wel eens vergeten.
3. ECS heeft nog steeds redelijk veel doa's, dus het kan heel goed zijn dattie gewoon dood is
2. Die stond idd verkeerd, staat nu goed, geen effect.
3. Dat zou mooi klote zijn
Als ik hem aanzet, gaat de powerled branden, en gaat de cpu-fan draaien. Die staat op het moederbord, dus hij doet nog wel iets. Kan mn mobo dan nog dood zijn?
Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.
Al geprobeerd om die 128 MB module er in te proppen, ipv die 256 ?
Als dat niet werkt kan je nog aan je cpu gaan twijfelen, maar vrees toch het ergste voor je mobo.
Wat bedoel je btw met die "gaatjes aansluiting" ?
En wat voor PSU heb je, met een te zwakke kan je dit soort gezeik ook krijgen volgens mij
Verwijderd
lijkt me handig om eerst te weten over welk moederbord je 100% zeker praat... anders zouden bepaalde adviezen wel eens verkeerd uit kunnnen pakken....Prammenhanger schreef op 30 januari 2003 @ 20:43:
heb ik me daar een nieuw moederbord (ECS as7k5 meen ik) gekocht
Heb je dan al wel op de site van ECS of in de handleiding gekeken hoe alles moet zitten... "ipv de rare aansluiting/gaatjes"
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2003 23:14 ]
Die ECS bordjes zijn volgens mij veel te populair geworden, om toch aan de vraag te kunnen voldoen hebben ze volgens mij de kwaliteitscontrole maar afgeschaft!
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler
Houdt bij het opstarten ff de INSERT toets in. Dus INSERT indouwen en dan aanzetten.
Ennuh Vulcan750.... Gistron heeft je geen oor-aangenaaid! Je hebt gewoon zelf een kras erop gerost. Dus dat is eigenschuld, en Gistron kan dat niet goed praten bij de RMA van hun leverancier.
Ik heb voor een aantal mensen ook eens een systeem gebouwd met deze plank. Goeie plank met stabiele chipset, MITS, je hem goed en Synchroon configt, want anders is het echt een k*tplank, ook wat betreft de geheugen gevoeligheid.
HEb je toevallig ook geen geheugen wat alleen door VIA-Chipsets ondersteunt wordt?
Stinger666, ik heb er geen kras op "gerost", als je de foto van de kras (van 2 cm af genomen) terug breng tot normale afmetingen moet je dit erkennen. Het is echt een heel minimaal krasje, er zijn geen banen onderbroken, enkel de toplak een paar milimeter beschadigd. En nogmaals (ik hou er echt over op verder!), het bord (met kras) heeft het eerst wel een week lang gedaan en toen die ermee op hield was het enige wat ie nog deed EXACT hetzelfde als bij het 1ste bord en het bord van deze topicstarter!Stinger666 schreef op 31 januari 2003 @ 00:45:
-KNIP-
Ennuh Vulcan750.... Gistron heeft je geen oor-aangenaaid! Je hebt gewoon zelf een kras erop gerost. Dus dat is eigenschuld, en Gistron kan dat niet goed praten bij de RMA van hun leverancier.
Ik heb voor een aantal mensen ook eens een systeem gebouwd met deze plank. Goeie plank met stabiele chipset, MITS, je hem goed en Synchroon configt, want anders is het echt een k*tplank, ook wat betreft de geheugen gevoeligheid.
HEb je toevallig ook geen geheugen wat alleen door VIA-Chipsets ondersteunt wordt?
Wat Gistron deed is gewoon het bord niet onderzoeken maar gewoon met z'n kont onder de garantie uitdraaien. Einde verhaal, geloof het of niet! (zal mij verder worst wezen!)
[ Voor 44% gewijzigd door Vulcan750 op 31-01-2003 11:17 ]
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler
Idd, de mijne draait synchroon 100/100 een stuk soepeler dan 100/133- bekende situatieStinger666 schreef op 31 January 2003 @ 00:45:
[...]
Via-only geheugen
Die kreet begint bijna zo populair te worden als 'SuperSo7'. Muv VC-SDRAM (die je toch nooit zult tegenkomen) is er helemaal geen geheugen wat 'Via-only' is
Dit dateert uit de tijd dat je met 256Mb (let op de b) chips niet terecht kon op Intel chipsets. En een aantal groothandelaars vonden het makkelijker te zeggen 'Via only' dan 'Non-Intel only'. De SiS 735 vreet zonder morren 256Mb geheugen in zowel SDR als DDR varianten. Overigens ondersteunen Intel chipsets vanaf de i850 256Mb en vanaf de i845 zelfs 512Mb chips.
De SiS 735 en daarmee dus ook de K7S5A is notoir kieskeurig wat RAM betreft, maar dat heeft niets te maken met de dichtheden van de chips- hij is net zo goed in staat een 128Mb chip eruit te kotsen als een 256Mb
Oslik blyat! Oslik!
Maar... nu heb ik weer andere problemen
Ten tweede wil WinXP (prof.) niet meer starten. Bij het opstarten geeft hij zo´n blauw scherm met de melding dat ik mijn nieuwe geinstalleerde schijven moet loskoppelen en checken op virussen en fouten
Op zich zou ik best mijn c-schijf willen formatteren en opnieuw windows erop installeren, maar dat gaat nogal moeilijk zonder CD-rom
* Thijsmans roept vanuit de eindeloze diepte van het dal der verdoemenis een pijnlijke hulpkreet
Verwijderd
hmmm. Effe zonder geluid installeren kan ook hoor. Intussen verder zoeken naar dat int cd 2 of 1 prbleem...Prammenhanger schreef op 02 February 2003 @ 13:58:
Op zich zou ik best mijn c-schijf willen formatteren en opnieuw windows erop installeren, maar dat gaat nogal moeilijk zonder CD-rom
. Ik ben wel eens kabels van de CD speler tegen gekomen waarvan de draadjes verkeerd zaten.... En ook wel eens een geluidskaart met een foute print layout waardoor ik de draadjes in de steker moest omwisselen. Bleek een "bekend" probleem van die kaart te zijn, maar nergens op een site vermeld...
Dus effe checken. Gewoon de geluidskaart installeren zonder steker en dan voorzichtig met je vinger of met een metalen pennetje de aansluitingen van de connector testen. Dan hoor je meteen wat links en rechts is, de massa is meestal wel goed te herkennen, dus dan ben je er al.....
Nogmaals: voorzichtig....
Durf je het niet: ga dan eerst testen met een andere kabel of breng de zaak terug.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2003 14:48 ]
Ja, zonder geluid is het probleem niet, maar zonder Cd-ROM kom je niet zover met een cdVerwijderd schreef op 02 February 2003 @ 14:47:
[...]
hmmm. Effe zonder geluid installeren kan ook hoor. Intussen verder zoeken naar dat int cd 2 of 1 prbleem...
Deze reply is geschreven vanaf mijn eigen pc die nu werkt.
Het probleem lag ten eerste bij het geheugen. Mijn 256MB Ram blokje kan niet in dit mobo. Behalve dat was m'n cd-romdrive ook aangesloten op de master-connector van m'n IDE-kabel, terwijl de jumper op slave stond.
Alles is nu up en running, speciale dank gaat uit naar de crew van de webshop waar ik m'n zooi heb gekocht
/edit: oh ja, WinXP kan je niet meenemen naar een nieuw mobo, dus heb ik mijn schijf geformatteerd en opnieuw geinstallerd.
[ Voor 9% gewijzigd door Thijsmans op 02-02-2003 20:34 ]
Verwijderd
vandaar de suggestie om het zonder geluid te doen en dan pas......bij het installeren heb je toch niet de snd van Bill nodig......Prammenhanger schreef op 02 februari 2003 @ 20:33:
[...]
Ja, zonder geluid is het probleem niet, maar zonder Cd-ROM kom je niet zover met een cd