Toon posts:

Probleem bij installatie Half-Life Generation

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb Half-Life Generation een aantal maanden geleden gekocht en bewaard tot we eindelijk adsl kregen om Counterstrike lekker soepel te spelen dus ik denk hoppa installeren. Ik kom in het menu met install half life en klik daar op. Dan krijg ik dit bericht:

16-bits Windows-subsysteem

C:\WINDOWS\SYSTEM32\AUTOEXEC.NT. Het Systeembestand is niet geschikt voor MS-DOS- en Microsoft Windows-toepassingen. Kies Sluiten om de toepassing af te sluiten.

Sluiten Negeren

Help wat moet ik nou doen, ik wil graag counterstrike spelen en daar heb je de originele halflife toch voor nodig?

PS ik heb windows XP prof

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

Hmmz, vreemd...
Bij mijn weten moet HL gewoon onder XP draaien, heb je wel alle patches voor HL geinstaleert?
Ik denk niet dat het veel helpt om hem in compatibiliteids modus te draaien maar je kunt het natuurlijk proberen, staat uit gelegt in de eerste post van Forum- en Gamefaqs (*Update 11-01*) ;)

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

probeer via de cd browsen zelf te installeren. het werkt namelijk helemaal onder winxp (draait hier ook), ik doe gewoon de setup via de verkenner (deze computer, bla bla)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• NvE
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

NvE

kijkt

Als je het generation pack hebt gekocht ku je toch ook gewoon de retail versie van counter-strike installeren? Als het goed is heb je 4 cs`s: half-life (goty), cs, bleushift en opposing force.

Ja doe maar.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:34
NvE schreef op 31 januari 2003 @ 15:12:
Als je het generation pack hebt gekocht ku je toch ook gewoon de retail versie van counter-strike installeren? Als het goed is heb je 4 cs`s: half-life (goty), cs, bleushift en opposing force.
Hij heeft Generations van een paar maanden geleden. De nieuwe met Blue Shift is er nog niet zo lang, maar in de oude zit ook CS Retail dus dat maakt niet uit :)

Maar je zou inderdaad CS kunnen installen, maar als HL niet installeert geef ik je weinig kans dat het met alleen CS wel lukt.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb die compatabiliteitsmodus geprobeert
lukt in alle opties niet
onder het setup.exe bestand staat ook: 16-bit-setup-launcher

ohja nog even dit.. ik probeerde army men 2 te installeren wat al een ouder spel is, en dit gaf dezelfde melding?

Is het beste om mijn pc te formatteren om hem dan maar schoon te hebben en dat dan alles het doet.
en maakt het uit of ik XP over Windows ME heen heb geinstalleerd, de ME files staan er ook nog op (kan ik die eventueel verwijderen?)

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2003 19:38 ]

Verwijderd

cs zou gewoon op XP moeten draaien. maar waarom probeer je niet gewoon de cs retail versie te installen :?

• White Dust
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

Verwijderd schreef op 31 January 2003 @ 19:09:
en maakt het uit of ik XP over Windows ME heen heb geinstalleerd, de ME files staan er ook nog op (kan ik die eventueel verwijderen?)
XP (OS in het algemeen) kun je beter op een schone HD instaleren, er kunnen anders conflicten ontstaan...

Dus, "even" (:+) HD formateren en XP en nieuwste drivers enzovoort instaleren ;)

Verwijderd

Topicstarter
cs retail? maar ik kan halflife zelf niet installeren en dat is dan toch de "driver" voor cs? Dus als ik alleen cs retail installeer kan ik gewoon cs spelen?
Pagina: 1