Ik heb hier ADSL van planet, met een USB modem. De internet verbinding heb ik gedeelt via een proxy server, met winroute lite erop. Als ik vanaf de werkstations en vanaf de server het internet opstart duurt het vrij lang voordat de site er is. Hoe versnel ik dit want ik heb het nog nooit eerder gehad.
Wat zijn je OSsen?
Wat voor abbo heb je? basic/fast?
Iets meer info graag.
Wat voor abbo heb je? basic/fast?
Iets meer info graag.
En als je een pc direct op de modem aanlsuit? Gaat het dan wel snel?
Probeer eerst eens wat mogelijkheden te schrappen.
Probeer eerst eens wat mogelijkheden te schrappen.
Ja sorry, ik heb op de server 2000 server NL staan en op de werkstations XP prof. Het modem staat rechtstreeks op de server en op de server is het internet ook langzaam, als ik het modem op een werkstation doe doet het wel wat sneller, maar daar heb ik niks aan want hij moet op de server. Nu had ik een idee om een freeware internet accelerator progrie te downloaden van download.com, maar ik weet niet of die dingen wel echt werken
Welke snelheid haal je dan met www.mordax.nl als je zo'n werkstation direct aan het modem hangt, en welke snelheid is je max?
enige wat die accelerator dingen doen is in je register wat aanpassen zodat je meer connecties tegelijk kan maken naar een website om meerdere dingen tegeljk binnen te halen. Heeft niet echt veel zin en je zit weer met een lading reclame op je pc.
Ga eens naar www.speedtest.nl en kijk wat je snelheid is
Je zou ook even kunnen kijken of je niet toevallig aan het uploaden bent (kazaa ofzo), dat scheelt ook in je download snelheid en dus ook je surfsnelheid.
Ga eens naar www.speedtest.nl en kijk wat je snelheid is
Je zou ook even kunnen kijken of je niet toevallig aan het uploaden bent (kazaa ofzo), dat scheelt ook in je download snelheid en dus ook je surfsnelheid.
Ik heb het vermoeden dat het door die winroute lite komt, als ik via een werkstation die test doe (modem zit gewoon op server) haal ik maar 22Kbs maar vanaf de server haal ik 67Kbs.
Uitvoeren Test Status Resultaat
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 79.4 KByte/sec
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 12.5 KByte/sec
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 147.0 Conn/min
Ping test Nederland
Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt) Klaar 95.0 ms
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 79.4 KByte/sec
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 12.5 KByte/sec
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 147.0 Conn/min
Ping test Nederland
Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt) Klaar 95.0 ms
Waarom draai je in godsnaam WinRoute Lite (!) op een Windows 2000 Server systeem?
Omdat windows 2000 server zelf kan routen, en een heel stuk beter dan die winroute
==> NT
Pagina: 1