Toon posts:

xp pro netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 2 computers, met elk windows xp pro, ik wil hiervoor doormiddel van een croslink verbinding internet delen, nou heb ik deze ingesteld doormiddel van de wizzard, maar hij doet niet veel, ik kan op de client pc wel pingen naar ip adressen, dus dit ziu betekenen dat de dns niet goed is ingesteld, maar deze had ik ingesteld voor het up van server : 192.138.0.1 maar dat werkt niet, dus heb ik mijn chello dns-en ingesteld: 212.142.28.66 maar dit werkt ook niet, hij blijft maar zeuren over dnserror, wie kan...mij helpen....???

ik heb namelijk wel gewoon verbinding met de server pc, en deze ziet hij wel.

de firewall die heb ik al uitgeschakeld dus dat kan het niet zijn..

????

alvast bedankt...
gr. arjan

Verwijderd

Topicstarter
tja ik weet wel hoe dit werkt alleen hier staat niet duideliijk een antwoord, ik heb internet delen ook al via sygate gedaan maar dit werkt ook niet, dit is echt een probleem en het antwoord staat daar niet tussen, ik heb het hele verhaal al doorgelezen..

:D

gr..arjan

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Aardig dat je ons groet maar lees de FAQ eens door :)

Ik neem aan dat internet werkt. En dat de netwerkkaarten ook goed zijn geinstalleerd.

Ok, stel op de ene pc 192.168.0.1 als ip adres in en op de andere ipv 1 een 2. Zet bij de netwerkkaart die naar internet gaat Internet verbinding delen in. En zet bij de andere pc. Naast het ip adres ook de gateway in.. het ip van de andere pc die verbinding maakt met internet en bij DNS vul je ook dat ip adres in. Dan moet het gewoon goed werken. En uhh vergeet dat Sygate.

Sux6

[ Voor 76% gewijzigd door Mavvie op 30-01-2003 20:39 ]

Twitter | Linkedin

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik draai ook een xp pro server. Wat heb ik gedaan: heb de netwerkkaarten ingesteld én heb extra bij de kaart voor de internet verbinding onder tabblad geavanceerd, Andere netwerkgebruikers mogen via de internet-verbinding van deze computer verbinding maken.

Dat werkte bij mij zonder problemen. Wat jij dus met je wizard doet weet ik niet.

Verwijderd

Evil M@V schreef op 30 januari 2003 @ 20:33:
[...]

Aardig dat je ons groet maar lees de FAQ eens door :)

Ik neem aan dat internet werkt. En dat de netwerkkaarten ook goed zijn geinstalleerd.

Ok, stel op de ene pc 192.168.0.1 als ip adres in en op de andere ipv 1 een 2. Zet bij de netwerkkaart die naar internet gaat Internet verbinding delen in. En zet bij de andere pc. Naast het ip adres ook de gateway in.. het ip van de andere pc die verbinding maakt met internet en bij DNS vul je ook dat ip adres in. Dan moet het gewoon goed werken. En uhh vergeet dat Sygate.

Sux6
Onzin, dit werkt alleen als de server-pc een DNS-server draait. En dat doet ie niet. Vul op beide pc's bij DNS de adressen van Chello in, en op de client bij gateway het ip van de server. Dan moet het werken.

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 januari 2003 @ 20:48:
[...]

Onzin, dit werkt alleen als de server-pc een DNS-server draait. En dat doet ie niet. Vul op beide pc's bij DNS de adressen van Chello in, en op de client bij gateway het ip van de server. Dan moet het werken.
Op de client heb ik als dns de ip van mijn server ingevoerd. Datzelfde ook voor de standaard gateway.
Pagina: 1