[WinXP] WinXp opnieuw installeren : HOE?

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Grover
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-02 01:33
Hoi,

Ik wil graag windowsXP opnieuw installeren. Sinds een week heb ik een nieuwe PC waarop WinXP al geinstalleerd was door de winkel.

Ik heb 2 harde schijven :

C: staat nu WinXP op
D: is leeg

Ik heb WinXP Home en daarvan de OEM versie op CDROM. Ik wil nu graag WinXP opnieuw op de C:-schijf zetten. Daarvoor heb ik de CDROM erin gedaan en gekozen voor 'XP installeren'. Naar een aantal schermen komt hij met de mededeling dat hij WinXP op de D:\schijf wilt zetten (aangezien XP al op de C: staat). Via ESC kan ik echter ook voor de C: partitie kiezen. Ik wil dus eerst graag de C:\ partitie verwijderen, opnieuw aanmaken en formateren. Echter dat lijkt dus niet!

Als ik voor Partitie verwijderen kies. dan krijg ik de melding:
'Setup kan de gevraagde bewerking niet op de geselecteerde partitie uitvoeren. Deze part. bevat tijdelijke installatiebestanden die vereist zijn voor het voltooien v/d installatie.......' !

Als ik kies om WinXP op de C: te zetten zonder eerst deze part. te verwijderen, dan komt hij met schermen waarop hij zegt: waarschuwing! map c:\windows bestaat al, enz, enz......

Ik zie het niet zitten om WinXP er dus 'overheen' te zetten... ik wil gewoon een schone installatie. Maar HOE?! Ook heb ik niet de mogelijkheid om gewoon de C:\ eerst te formateren....

Kan iemand mij aub helpen?
Grover.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Booten van CD -> tijdens setup kun je dan format C doen (of C weggooien oid, dat weet ik zo niet precies). Dan kun je XP op een lege C schijf zetten :)

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
SH007 schreef op 30 January 2003 @ 20:12:
Booten van CD -> tijdens setup kun je dan format C doen (of C weggooien oid, dat weet ik zo niet precies). Dan kun je XP op een lege C schijf zetten :)
SH007: dat lukt dus niet, als ik zn verhaal goed begrepen heb

als de hd FAT32 is kan je wel met een dos flop formatteren. en anders met het tooltje gdisk (google maar), wat wel ntfs ondersteund.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
G33rt schreef op 30 januari 2003 @ 20:14:
[...]

SH007: dat lukt dus niet, als ik zn verhaal goed begrepen heb

als de hd FAT32 is kan je wel met een dos flop formatteren. en anders met het tooltje gdisk (google maar), wat wel ntfs ondersteund.

Ik denk dat Grover de install vanuit de XP die er nu op staat heeft gerunt. Dan kun je de C schijf namelijk niet formatteren. Met mijn manier moet het werken.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Grover schreef op 30 januari 2003 @ 20:06:
Hoi,

Als ik kies om WinXP op de C: te zetten zonder eerst deze part. te verwijderen, dan komt hij met schermen waarop hij zegt: waarschuwing! map c:\windows bestaat al, enz, enz......

Ik zie het niet zitten om WinXP er dus 'overheen' te zetten... ik wil gewoon een schone installatie. Maar HOE?! Ook heb ik niet de mogelijkheid om gewoon de C:\ eerst te formateren....

Kan iemand mij aub helpen?
Grover.
c:\windows wordt door de install gewist -> schone install met behoud van je instellingen etc (c:\document en settings of zoiets).

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
PipoDeClown schreef op 30 januari 2003 @ 20:21:
[...]

c:\windows wordt door de install gewist -> schone install met behoud van je instellingen etc (c:\document en settings of zoiets).
nee, dan krijg je \docs & settings\$usr.$pcnaam

als je em van cd boot moet t idd kunnen, sorry SH007, ik had de 1e post fout gelezen :)

• Grover
SH007 schreef op 30 januari 2003 @ 20:12:
Goed, wat ik nu tijdelijk gedaan heb is winXp gewoon 'over' c:\windows gezet, wat wel ging met de CD. Ik wil echter vanaf NU een nieuw begin maken en dus WinXP helemaal SCHOON installeren.

ALs ik de CDROM erin doe en ik start de PC opnew op, dan BOOT hij niet van de CDROM. Dus hoe moet ik dan booten vanaf cd?

Verwijderd

effe instellen in je bios : first boot device : CDROM

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 22:59
booten van cdrom ------> repair ------> format c:

opnieuw booten van cdrom en installen maar :)

Last.fm
Films!

• Grover
Verwijderd schreef op 30 januari 2003 @ 20:30:
effe instellen in je bios : first boot device : CDROM
Ok, did that. HIj is nu bezig te laden van CD. Thanx a lot for al jullie hulp! Ik zal zo dadelijk melden hoe ver ik kom. Ik kan nu inderdaad kiezen voor C: part te verwijderen! Hij waarschuwt echter dat het een systeempart. is, maar dat zal wel kloppen....

• Grover
Bij deze wil ik iedereen geweldig bedanken voor jullie hulp! Hij is nu de C: schijf aan het NTFS-en..... ;-) Ik ben er echt heel blij mee.....wat was ik zonder jullie?

Thank You.
Pagina: 1