tweaked modem met server(NAT) voordeel?

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-08 21:21

MeNTaL_TO

The future is not set

Topicstarter
Ik heb nu een niet getweakte SpeedTouch Home op een server met sygate draaien, maar ik heb al sinds het begin het probleem dat mijn verbinding af en toe verbroken wordt. Het automatisch inbellen doet het niet en moet ik met de hand weer inbellen. Ik heb nu het programmaatje van 1 van de tweakers hier op de server gezet (Superdail(er?) 2000) die dit voor mij overneemt, tot nu toe werkt dat goed.

Nu vraag ik mij 1 ding af, als ik mijn modem tweak hoef ik niet meer in te bellen, maar moet ik hem dan als router gebruiken of kan ik hem dan zoals de SpeedTouch 510 gewoon nog als een soort modem gebruiken?

Ik wil dus dat de router zorg draagt voor de verbinding maar ik wil sygate blijven gebruiken ivm de portmappings die ik nu in sygate heb staan en prima werken.
Het enige verschil is dus dat ik van die VPN verbinding verlost ben.

En dan nu de eigenlijke vraag, kan dit?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
DHCP spoof

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Topicstarter
Volgens mij moet ik dan nog steeds mijn router aan (in mijn geval) switch hangen en ik wil juist dat ie aan de server blijft hangen (iig voorlopig wel, ik denk dat ik hem op de duur wel helemaal config, maar het gaan bij mij om zeer veel portmappings)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Gewoon je modem in modem functie en dan met sygate inbellen ?

Of dhcp spoof

NAT achter NAT geeft zoiezo problemen want dan moet je alles dubbel natten.

Ik weet niet hoe het zit met sygate maar met winroute kan ik gewoon opgeven dat m`n pptp verbinding een permanent verbinding is en op het moment dat ik m`n adsl modem ff los trek dan belt ie zelf weer in. Hoef ik niks voor te doen.

Dus geen superdial en stuff.

En die portmappings is eenmalig kloppen en dan je modem config backuppen.

Ik kan m`n modem namelijk in 2 sec terugzetten in de werkende config

[ Voor 15% gewijzigd door raymonvdm op 30-01-2003 20:08 ]

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Topicstarter
raymonvdm schreef op 30 januari 2003 @ 20:06:
Gewoon je modem in modem functie en dan met sygate inbellen ?

Of dhcp spoof

NAT achter NAT geeft zoiezo problemen want dan moet je alles dubbel natten.

Ik weet niet hoe het zit met sygate maar met winroute kan ik gewoon opgeven dat m`n pptp verbinding een permanent verbinding is en op het moment dat ik m`n adsl modem ff los trek dan belt ie zelf weer in. Hoef ik niks voor te doen.

Dus geen superdial en stuff.
Mijn home pakt geen pptp connectie (alles moet via die gare VPN verbinding) als ik hem tweak kan ik wel een connectie maken via pptp (net als de 510 gewoon al kan).
Ik heb alleen geen behoefte om hem te tweaken en er vervolgens achter te komen dat ik hem alleen nog maar als router kan gebruiken.
Ik wil dus eigenlijk niet de nat functie van de router gebruiken maar die van sygate, de router hangt gewoon aan de server en daar wil ik hem ook houden.
Waarschijnlijk geheel overbodig, maar ik heb niet echt veel verstand van routers, dus misschien leg ik verkeerde verbanden.

edit: Welke modem/router heb jij (een getweakte home --> pro?)

[ Voor 3% gewijzigd door MeNTaL_TO op 30-01-2003 20:12 ]

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-06 20:57

Lightah

Strikes Again

Je kan gewoon het getweakte modem direct aan je server hangen en dan gewoon ALLES forwarden naar je server met defserver addr=intern ip van server.
Dan word gewoon alles doorgestuurt naar die pc en kan je met sygate doen wat je wil, hij belt alleen automatisch in.

The Unpredictable Striker!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Topicstarter
Lightah schreef op 30 januari 2003 @ 20:33:
Je kan gewoon het getweakte modem direct aan je server hangen en dan gewoon ALLES forwarden naar je server met defserver addr=intern ip van server.
Dan word gewoon alles doorgestuurt naar die pc en kan je met sygate doen wat je wil, hij belt alleen automatisch in.
Ik hoopte daar al een beetje op (ik ging er eigenlijk al van uit) bedankt!
Ga ik hem volgende week ff tweaken.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-08 20:24
Dit is al vaker langs gekomen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.