Toon posts:

[BCB] Figuur invoegen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag heb ik zitten zoeken om een figuur in te voegen in BCB.
Weet iemand hoe dit gaat?

En vraagje 2 :
Hoe kan ik die tekening dan laten verkleuren?

Bv ik voeg een witte bol in, als er een voorwaarde voldoed, moet deze bol rood worden, hoe gaat dit ?

thx

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 20:11
Ik denk dat je met BCB Borland C++ Builder bedoelt. Zo nee, never mind de rest.
In je componenten balk zitten een tabblad genaamd Additional (zit tussen Standard en Win32). Daar zit een component genaamd (je raadt het waarschijnlijk al) Image. Klik erop, zet hem op je form, en dubbelklik op je component. Dan kun je een plaatje inladen. Errug simpel dus.

Vraag 1 was al te erg voor woorden, maar ok. Maar vraag 2 is gewoon weg een script request :X (Google, Omega, etc. is voor jouw de oplossing)

[edit]
Ow ja, welkom op GoT en hier heb je je eerste linkje: Welkom in P&W (FAQ-28/11/2002)
Ikke wannabe mod B)

[ Voor 14% gewijzigd door Postman op 30-01-2003 19:51 ]

Verwijderd

Vraag 1:
Volgens mij kun je dat op verschillende manieren doen.

Vraag2:
Tja, een simpele if-statement...

Meer valt er niet over te zeggen, als je het zo met zo weinig extra informatie brengt.

Verwijderd

Topicstarter
FlamerX schreef op 30 januari 2003 @ 19:49:
...en dubbelklik op je component. Dan kun je een plaatje inladen. Errug simpel dus.
Dacht ik dus ook :)
Maar als ik daar dubbel op klik, kom ik in unit1.cpp terecht :s

En google en BCB gaat niet echt goed samen vind ik :(

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 21:28

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verwijderd schreef op 30 januari 2003 @ 20:10:
[...]

Dacht ik dus ook :)
Maar als ik daar dubbel op klik, kom ik in unit1.cpp terecht :s

En google en BCB gaat niet echt goed samen vind ik :(
* Creepy kijkt in de Object inspector nadat ie een Timage heeft aangeklikt.... en kijk nou.. een picture optie.....

en je raad het al.. als ik daar op klik krijg ik een browse dialog om een plaatje te selecteren voor op de TImage ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
Dank u Creepy :)

Verwijderd

Topicstarter
OK, dan nu voor die kleurkes :-)

Dit heb ik gevonden :

Form1->Image1->Brush->Color=clRed;

Maar dan krijg ik volgende foutmelding :
[C++ Error] Unit1.cpp(21): E2316 'Brush' is not a member of 'TImage'

iemand die raad kan geven?

mvg

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 21:28

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Je kan hiermee niet zomaar wat kleuren van je image aanpassen, en al zeker niet met de brush property

Ik raad je aan om twee images te gebruiken en de juiste te tonen (m.b.v. de visual property of de show/hide methods), of om 2 TPictures te gebruiken in code en de juiste toe te kennen aan de TImage (maar ik denk dat dat nog iets te ver voor je gaat)

Oh.. en druk eens op de F1 knop als je text cursor op iets staat waar je meer over wilt weten ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1