Hallo,
Ik heb een script gemaakt waarmee ;-) enzo vervangen worden door smilies (plaatjes). Dit script werkt goed, op 2 codes na. Deze 2 zijn de volgende:
en
Als ik deze gebruik, dan krijg ik een normale smilie
te zien, met daarvoor geplaatst een |, dus: |
, zonder de spatie tussen | en
. Eerst een teken dus, en dan een (verkeerd) plaatje. Bij de rest van de smilies werkt het wel goed.
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, o.a. de > en | escapen (\ ervoor, tevens \\ geprobeerd). Dit werkt niet. Ik heb nu deze 2 regels boven de rest van de codes staan. Nog werkt het niet. Het probleem blijft hetzelfde.
Is er misschien iemand die mijn probleem kan verhelpen? Alvast bedankt!
Ik heb een script gemaakt waarmee ;-) enzo vervangen worden door smilies (plaatjes). Dit script werkt goed, op 2 codes na. Deze 2 zijn de volgende:
PHP:
1
| $row6->Message = str_replace(">:)","[img]\"img/smilies/evil.gif\">",[/img]Message); |
en
PHP:
1
| $row6->Message = str_replace("|:)","[img]\"img/smilies/wall.gif\">",[/img]Message); |
Als ik deze gebruik, dan krijg ik een normale smilie
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, o.a. de > en | escapen (\ ervoor, tevens \\ geprobeerd). Dit werkt niet. Ik heb nu deze 2 regels boven de rest van de codes staan. Nog werkt het niet. Het probleem blijft hetzelfde.
Is er misschien iemand die mijn probleem kan verhelpen? Alvast bedankt!
edit:
Ook heb ik al geprobeerd:
eregi_replace();
ereg_replace();
preg_replace();
Deze werken ook allemaal niet.
Ook heb ik al geprobeerd:
eregi_replace();
ereg_replace();
preg_replace();
Deze werken ook allemaal niet.
[ Voor 13% gewijzigd door f.grijze op 30-01-2003 18:21 ]