advies voor thuisnetwerk nodig..

Pagina: 1
Acties:

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik heb 2 clienten (winxp pro) en een compaq proliant als server.
op de server staat w2k adv. server, op de clienten bijde winxp pro.
als routersoftware heb ik winroutepro lopen en als firewall zonealarm pro.

Ik wil alle pc's (ook server) opnieuw installeren.
omdat ik last van hackers heb en er een aantal bestanden beschadigd zijn op de
server. Ook werkt het netwerk erg wisselvallig. waarschijnlijk veroorzaakt door een nimda virus op de clients+server.

ik wil dus de clienten + server opnieuw gaan installeren.
op de clienten gaan winxp pro schoon er weer op.

Nu wil ik de boel is mooi beveiligd en goed functioneerend installeren.

het gaat mij er om dat ik de bestanden makkelijk kan benaderen vanaf een client op zowel de server als een client.
de boel goed beveiligd is tegen hackers en virussen.
internet moet gedeelt worden wat op de server binnenkomt.

welke beveiligingssoftware voor zowel de server als de clienten adviseren jullie mij? (ik wil er wel wat geld voor neerleggen)
welke netwerk configuratie advies kunnen jullie mij geven?

(Ik gebruik nu ms bestands en printerdelen, statische tcp/ip adressen op het hele netwerk).

Verwijderd

Zonealarm Pro is naar mijn idee een goede firewall, maar je kan natuurlijk ook een hardwarematige firewall nemen. Maar daar heb ik verder geen ervaring mee.

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Zonealarm Pro kan er idd mee prima mee door, maar Tiny is ook goed. Ik zou ook zeker eens kijken naar een goede virusscanner voor je server. Iets in de vorm van Norton AV Corporate ofzo :)

• Dnc1n
mja daar d8 ik ook aan, k'heb nu op de 2 clienten norton antivirus 2003 draaien.
maar een virus scannner op de server is ook weer wat safer natuurlijk ;)

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Ik gebruik hier

Win2k ADV server met Winroute Pro

Waar je wel voor moet zorgen is dat je poort 135 en 139 blockt op je inet verbinding in minsten de incomende richting.

Verder is je server het belangrijkste device waar je een virusscanner op moet zetten.

En kijk als je klaar ben met installeren eens wat je allemaal van buiten open heb staan

EN ZET IN WINROUTE NOOIT HET VINKJE "EXCLUDE THIS COMPUTER FROM NAT AAN"

Want dan staat je server HELEMAAL open voor inet.

Mocht je proxy gebruiken van winroute zet dan nooit het vinkje aan bij continue abborted want dan gaat mijn verbinding vol als ik naar een axis webcam heb gekeken. Ik sluit het venster maar m`n servert blijft lekker plaatjes halen.....

Kies ook geavanceerde wachtwoorden voor je wachtwoorden. En niet zoiets als administrator met wachtwoord password.

p.s wat heb je voor proliant ??

[ Voor 17% gewijzigd door raymonvdm op 30-01-2003 19:25 ]

• Dnc1n
raymonvdm schreef op 30 januari 2003 @ 19:23:
Ik gebruik hier

Win2k ADV server met Winroute Pro

Waar je wel voor moet zorgen is dat je poort 135 en 139 blockt op je inet verbinding in minsten de incomende richting.

Verder is je server het belangrijkste device waar je een virusscanner op moet zetten.

En kijk als je klaar ben met installeren eens wat je allemaal van buiten open heb staan

EN ZET IN WINROUTE NOOIT HET VINKJE "EXCLUDE THIS COMPUTER FROM NAT AAN"

Want dan staat je server HELEMAAL open voor inet.

Mocht je proxy gebruiken van winroute zet dan nooit het vinkje aan bij continue abborted want dan gaat mijn verbinding vol als ik naar een axis webcam heb gekeken. Ik sluit het venster maar m`n servert blijft lekker plaatjes halen.....

Kies ook geavanceerde wachtwoorden voor je wachtwoorden. En niet zoiets als administrator met wachtwoord password.

p.s wat heb je voor proliant ??
ok thanx!
exlude from nat had ik niet aan staan dus daar komen ze ook niet door binnen.
verder heb ik ics van windows uit staan, is ook erg hackergevoelig.

ik ga idd maar is een virusscanner opzetten. ;)

mijn server is een proliant 800.
pIII 500 512kb cash
525 mb sdram

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
[Flauw] Vergeet heel die Win 2k server shit. En ga over op linux.. dan is het veel handiger.. en als het niet werkt ligt het aan je zelf niet aan windows/linux :) [/flauw]

Twitter | Linkedin

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Dnc1n schreef op 30 January 2003 @ 20:34:
[...]

verder heb ik ics van windows uit staan, is ook erg hackergevoelig.
ICS hackergevoeling? IIS zul je misschien bedoelen, dat is, als je niet de nieuwste patches hebt, redelijk lek.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:30

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Windows helemaal updaten, winroute pro erop, virusscanner en dan ben je wel safe lijkt me zo.

Tweakers Discord

• Dnc1n
ik heb een virusscanner op de server gezet en 1 client opnieuw geinstalleerd.
nu heb ik tijdelijk alle firewalls uitgezet om zo het netwerk is te testen.
bestands en printerdelen staat aan ip range van 192.168.1-3 en bestanden staan gedeeld.
de 2 cienten + server zijn verbonden met een 100mbit switch, in alle pc's zitten realtek 8139 nic's.
Maar ik blijf met het probleem zitten dat de pc's elkaar vaak niet kunnen vinden en op het moment dat ik iets probeer te openen in netwerkomgeving 'de explorer' in de prak loopt.
internet loopt altijd prima over de clients

Voordat ik de overige 2 pc's opnieuw installeer zou ik het netwerk wel graag goed werkende willen hebben.
kan iemand mij helpen?
Pagina: 1