Toon posts:

[DEBIAN] IRMAN + LIRC

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu al een hele tijd bezig om de IRMAN onder debian aan de gang te krijgen. IK maak gebruik van de lirc package. Ik krijg het gevoel dat ik eerst iets in mijn kernel moet bakken. Is iemand het al gelukt laat mij het dan even weten.

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Ja hoor, Lirc werkt hier al tijden met een IRMan onder Debian. Je hoeft niets aan je kernel te veranderen geloof ik, omdat de IRMan direct op je com-poort zit aangesloten (Je hebt geen modules nodig voor TV-kaarten oid.) De pakketten die ik geinstalleerd heb:

liblircclient0
lirc
lirc-modules-source

Alles versie 0.6.6-4 (maar het werkt al tijden, dus oudere versie doen het ook). Die laatste module suggereert welliswaar dat ik WEL kernelmodules heb geladen, maar ik kan ze niet terug vinden in m'n kernel-configuratie ('grep irc /usr/src/linux/.config | wc -l' geeft 0 terug).

Er staan uitgebreide HOWTO's op de lirc-homepage, waar loop je vast?

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Verwijderd

Topicstarter
Zou jij jouw cfg files online kunnen zetten ik denk dat ik daar veel aan kanhebben. OF is dat erg lastig ?

Verwijderd

[rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml]
Ook hier geldt: zelf zoeken dan pas vragen stellen. We zijn geen helpdesk hier.

Dit topic is gesloten.