TV kabel, 30m, 1 kanaal verstoord

Pagina: 1
Acties:

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 10:28
De situatie:
Aan de kabeldistributie hangt een t-stukje. Het ene eind gaat richting een video die een meter verderop staat dewelke weer naar een TV gaat.
Het andere einde gaat naar een video die 20m verder staat (hangt ongeveer 30m coax tussen) die dan weer doorlust naar een TV.

Op die eerste TV is het beeld op elke zender perfect. Op die tweede TV 30m verder is 1 kanaal (1 zender) echter zwaar verstoord.
Kan dit door de afstand gebeuren? Dat 1 kanaal verstoort raakt?
Hoe los ik dit best op trouwens? Eigenlijk zou'k het signaal vanaf die 2e video nog eens willen opsplitsen naar die TV die vlakbij die video staat en naar m'n pc die nog eens een kleine 10m verder staat.
Hoe los ik dit op zonder dat dat ene kanaal blijft storen?

Verwijderd

videokanaal van de video bij de tv met het slechte signaal even op een andere frequentie zetten

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

• witchdoc
Verwijderd schreef op 30 januari 2003 @ 17:58:
videokanaal van de video bij de tv met het slechte signaal even op een andere frequentie zetten
uh? De video ertussen of niet maakt niks uit he, dat éne TV-kanaal blijft kutten.
Nee, geen versterker. maar kan het aan de versterking liggen als slecht 1 kanaal niet goed doorkomt?
CAI zegt me niks trouwens, Belg hier :)
Helpt zo'n 20 euro versterkertje van bij de gamma wel om een zuiver signaal te krijgen? over 30m kabel?

[ Voor 46% gewijzigd door witchdoc op 30-01-2003 18:01 ]

Verwijderd

poohbeer schreef op 30 januari 2003 @ 18:00:
[...]

uh? De video ertussen of niet maakt niks uit he,
dan moet je dat ff zeggen. heb hiero geen glazen bol
dat éne TV-kanaal blijft kutten.
is de tuner van die tv wel in orde. hang hem eens aan de coax waar die andere tv het goed op doet

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik vind het aan de ene kant wat twijfelachtig, het is maar één kanaal dat stoort... als er signaal verlies is; zou dat, zeer waarschijnlijk, bij meerdere kanalen op moeten treden :( weet dus niet zeker of die versterker je zou helpen.

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
poohbeer schreef op 30 januari 2003 @ 18:00:
[...]

uh? De video ertussen of niet maakt niks uit he, dat éne TV-kanaal blijft kutten.

[...]

Nee, geen versterker. maar kan het aan de versterking liggen als slecht 1 kanaal niet goed doorkomt?
CAI zegt me niks trouwens, Belg hier :)
Helpt zo'n 20 euro versterkertje van bij de gamma wel om een zuiver signaal te krijgen? over 30m kabel?
CAI = centrale antenne inrichting.. Wat wij nu een AOP noemen :P Abonnee Overname Punt. Waar je kabel dus je huis binnenkomt.

• witchdoc
Verwijderd schreef op 30 januari 2003 @ 18:03:
[...]

dan moet je dat ff zeggen. heb hiero geen glazen bol

[...]

is de tuner van die tv wel in orde. hang hem eens aan de coax waar die andere tv het goed op doet
De tuner is goed, getest met tuner van video, pc en tv, dat éne kanaal blijft problematisch.

• witchdoc
insan1ty schreef op 30 januari 2003 @ 18:09:
Waar je kabel dus je huis binnenkomt.
Dat ding noemen wij gewoon den distributie ;)
Maar daar ligt het probleem niet he. Dan zou de eerste TV ook een slecht kanaal hebben en dat is dus niet.

[ Voor 23% gewijzigd door witchdoc op 30-01-2003 18:38 ]

Verwijderd

Bij mij is ook alleen RTL4 fucked :{

• senn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-03 21:38

senn

jep.

Hm, ik heb een situatie waar de kabel het huis inkomt, daar wordt gesplits,
tot de TV in de huiskamer.
Het andere kabel loopt omhoog richting mijn kamer, waar hij nog een keer gesplitst wordt,
en er een kabel naar mijn pctv tuner gaat, en een naar de tv.
Als ik het T-stuk wat ik hierboven heb ertussenuit haal, heb ik ook veel betere weergave.

Bij sommige kanalen kan ik het nog wel volgen, maar bij sommige kanalen wordt het dan
gewoon te vaag om naar te kijken.
Misschien heb je toch een versterker nodig.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:33

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dat t-stukje is denk ik iig geval TE ZWAK om te gebruiken....hier (situatie 3 tv`s....waarvan er voor 2 tv`s eerst 20 meter overbrugd moet worden....oja ook nog tv kaartje in pc:) )

Dit was niet te doen met t stukje een PAAR zenders werden zwaar gestoord....oplossing
--->zo`n gammabakje helpt perfect....die sluit je op et stopcontact aan en die versterkt ff dat signaal zodat het genoeg is om door 30 meter coax heen te jagen.....maar ga het dan niet were opsplitten want dan blijf je met een slecht signaal zitten...

Verder kun je eerst nog kijken WAT VOORN t-stukje je hebt....heb je zo`n METAAL-ZILVERKLEURIG ding....dan zit er vaak al een "klein versterkertje ingebouwd"...je hebt ook van die hema-splittertjes (met zo`n wit omhulsel....) Die versterken dus niet....

Overigens kun je altijd zo`n Versterker gaan halen bij de gamma.....alshet je niet bevalt breng je hem de volgende dag terug en claim je het aankoopbedrag "simple as that"

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• enermax
  • Laatst online: 10:04
Mijn kamer op zolder 30m coax. Met Gamma versterker ertussen gaat prima zo. Ik weet alleen niet of dat jou oplossing zal zijn.

Verwijderd

Zoek eens uit welke frequentie dat kanaal heeft, wellicht in de lage band.

Verwijderd

moet je zo een draadloos ding kopen ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.fcnb.nl/Marmitek/9380.gif

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2003 23:18 ]

• witchdoc
Dus toch maar even proberen met versterkertje.
snorkeltje: waarom zou't kanaal een lage frequentie hebben?

'k Heb trouwens zo'n metalen T-stukje gebruikt, maar 't enige dat dat extra doet volgens mij is EMI/RFI shielding verzorgen.

[ Voor 6% gewijzigd door witchdoc op 31-01-2003 12:36 ]

• MrDraw
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-08 14:51
poohbeer schreef op 31 januari 2003 @ 12:36:
Dus toch maar even proberen met versterkertje.
snorkeltje: waarom zou't kanaal een lage frequentie hebben?

'k Heb trouwens zo'n metalen T-stukje gebruikt, maar 't enige dat dat extra doet volgens mij is EMI/RFI shielding verzorgen.
Precies. Zo'n metalen T-stukje versterkt niet, maar zorgt voor betere shielding t.o.v. een plastic exemplaar. Meestal is zo'n kunstof exemplaar intern uitgerust met twee weerstanden van 75 Ohm t.b.v. impedantie-aanpassing. De metalen variant is doorgaans voorzien van een ferrietkern; een wat nettere oplossing.

Wat voor stekkers gebruik je eigenlijk? Ook hierbij hebben stekkers met een metalen behuizing de voorkeur boven kunstof behuizing, zeker gezien de afstand die overbrugd moet worden.

Specs

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
check eens of je apparaten dicht bij je tv heb staan die storing kunnen veroorzaken, ik had toevallig hetzelfde probleem bij één zender (NET5).......toen ik mijn draadloos AV/audio sender (zie paar reply's hierboven) uitzette was het opgelost.

• GUBO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03-2025

GUBO

Jij hier ?

Verwijderd schreef op 30 January 2003 @ 23:17:
moet je zo een draadloos ding kopen ;)

[afbeelding]
Hoe duur is zo'n draadloos ding ?

[ Voor 3% gewijzigd door GUBO op 31-01-2003 13:50 ]

• witchdoc
MrDraw schreef op 31 januari 2003 @ 13:07:
Wat voor stekkers gebruik je eigenlijk? Ook hierbij hebben stekkers met een metalen behuizing de voorkeur boven kunstof behuizing, zeker gezien de afstand die overbrugd moet worden.
Selfmade.. van die plastieken dus. Aangezien het meten niet zo simpel was heb'k gewoon rol coax genomen en die ruim afkgeknipt, daarna de connectie gemaakt met die "doe het zelf met een mes en schroevendraaier"-connectoren. Zelf van metaal natuurlijk maar wel met plastieken dop.
EmilneM schreef op 31 januari 2003 @ 13:27:
check eens of je apparaten dicht bij je tv heb staan die storing kunnen veroorzaken, ik had toevallig hetzelfde probleem bij één zender (NET5).......toen ik mijn draadloos AV/audio sender (zie paar reply's hierboven) uitzette was het opgelost.
Is een leeg hoekje van mijn living waar niks staat behalve video en TV.

• LeonM
  • Laatst online: 29-10-2025
Als je Casema hebt als aanbieder dan komt dat door de interferentie :-/ Heeft 99% van mijn straat last van.

Ik heb thuis 80dB kabels en een dure splitter/versterker en toch is discovery en RTL4 ruis. De rest is superscherp.

Zie www.stai.nl

edit: ik zie dat robzilla (ook casema uit alphen) ook last heeft van RTL4

[ Voor 14% gewijzigd door LeonM op 31-01-2003 14:01 ]

Pagina: 1