Toon posts:

[ADSL] KPN / XS4ALL zeer snel met upgraden!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een week of 3 een ADSL aansluiting bij XS4ALL, via 't KPN netwerk.
Toen ik 't aanvroeg kon ik alleen 'lite' of 'basic' nemen.
Maar, toen de aansluiting eenmaal een feit was, kon ik opeens ook 'fast' krijgen.
Omdat ik de extra snelheid goed kan gebruiken (server) heb ik dus een upgrade aangevraagd. Dit was op 27 januari 2003 ('s avonds).
En nu het leuke, ik kijk net in mijn router, zie ik dat ik al op de nieuwe snelheid zit! Dus 1536 down en 256 up :9. Ik heb wel eens andere verhalen gehoord, dat dit zelfs een week of 6 kan duren (ook XS4ALL zegt dit op hun website). Nou niet dus! :P Dit wilde ik dus ff mededelen, als posief verhaal tussen de vele negatieve verhalen over de levertijden van KPN (mijn ADSL aansluiting opleveren duurde ook heel erg lang).

Trouwens, ik heb als username nog wel steeds [naam]@xs4all-basic-adsl. Dit moet toch [naam]@xs4all-fast-adsl worden? 't Werkt nog wel gewoon, en ik heb zoals gezegd dus ook de nieuwe snelheid.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2003 17:31 ]

Verwijderd

jep, dit moet inderdaad @xs4all-fast-adsl worden.
Ik zit nu sinds maandag online met Xs4all fast (20 dagen na aanvraag), dat is netjes dacht ik..

Ik ben ook zeer positief over hun tot nog toe.
Een mail beantwoordde ze niet, vandaar dat ik belde en binnen 5 min was het probleem opgelost.

snelheid is ook super hier (drenthe, buurt van emmen)

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:38
Verwijderd schreef op 30 januari 2003 @ 17:34:
jep, dit moet inderdaad @xs4all-fast-adsl worden.
Ik zit nu sinds maandag online met Xs4all fast (20 dagen na aanvraag), dat is netjes dacht ik..

Ik ben ook zeer positief over hun tot nog toe.
Een mail beantwoordde ze niet, vandaar dat ik belde en binnen 5 min was het probleem opgelost.

snelheid is ook super hier (drenthe, buurt van emmen)
Inderdaad, xs4all beantwoord nooit je mail. Ik heb om verschillende redenen wel eens een emails verstuurd naar ze, maar nooit is daar antwoord opgekomen. De telefoon bij xs4all werkt stukken beter, binnen 5 minuten is ook je klacht/vraag beantwoord.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Miki schreef op 30 januari 2003 @ 17:38:
[...]
Inderdaad, xs4all beantwoord nooit je mail.
nooit is wellicht overdreven

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Topicstarter
Bij speedtest.nl haal ik zo'n 162 kb/sec down en 25 kb/sec up
Da's nog geen 192 en 32, maar veel meer zal er wel niet in zitten, denk ik?

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:38
PipoDeClown schreef op 30 januari 2003 @ 17:43:
[...]

Uh 5 emails vestuurd geen reactie, ook niet na 2 maanden, dus...... :?

Verwijderd

Heb een paar keer gemaild met ze, binnen een paar uur reply... geluk gehad ofzo waarschijnlijk.

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Verwijderd schreef op 30 januari 2003 @ 17:43:
Ik haalde zojuist 161 kbyte/s down en 25,9 up. :)

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-07 22:21

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Had de omschakeling in ook 4/5 dagen.
Zeer snel idd, ben er ook zeker over te spreken.

Wat je inlognaam betreft.
Die zul je in zo'n 2 dagen om moeten zetten.
Op xs4all site zie je bij je order, de loop van je omzetting.
KPN schakelt 1st om naar 1536/256, daarna moet xs4all nog je abbo veranderen.
Als het goed is komt daar ook te staan wanneer je de andere inlog naam moet gebruiken.

Verwijderd

PipoDeClown schreef op 30 januari 2003 @ 17:43:
[...]

Nou zonnet ook niet...om de rest maar is op te noemen
:(

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-08 01:11
Verwijderd schreef op 30 januari 2003 @ 17:43:
192 en 32 zul je ook nooit halen. kb omzetten in kB doe je niet door simpel weg door 8 te delen. Omdat je verbinding ook nog overhead heeft (ongeveer 10%), kom je dus op een werkelijke (maximum) snelheid van 172,8 down en 28,8 up. 160 tegen 25 is echter logischer.
Je kunt iets hogere snelheden halen, en daarom vindt ik Speedtest ook niet erg goed. Als je iets van de servers van XS4ALL afhaalt als je daar een abbo hebt haal je hogere snelheden dan als je op een anders ISP komt. Speedtest is dus niet compleet eerlijk. Ze moeten eigenlijk verbindingen leggen vanuit Amerika of Asië ofzo.

Verwijderd

Kan niet anders zeggen dat KPN/XS4ALL prima in orde is.
Aanvraag gestart nadat de centrale EINDELIJK!! klaar was (13-12-2002) en 06-01-2003 werkte alles.
Goede modem ontvangen en alles werkte gelijk perfect.
enne...geen reponds op XS4ALL mail? nou, geen last van gehad hoor, verschillende mailtjes met vragen verstuurd en netjes beantwoord.
Vreemd dat bijna iedereen in mijn omgeving voor XS4ALL kiest...hoe zou dat nou komen???;)

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 16:55

jep

XS4all ruled, 10 dagen geleden aangevraagd (fast) en inmiddels is mijn modem en stuff like that onderweg, en account is klaar, lijn getest, alles ;)

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 16:55

jep

FlamerX schreef op 30 January 2003 @ 19:39:
[...]

192 en 32 zul je ook nooit halen. kb omzetten in kB doe je niet door simpel weg door 8 te delen. Omdat je verbinding ook nog overhead heeft (ongeveer 10%), kom je dus op een werkelijke (maximum) snelheid van 172,8 down en 28,8 up. 160 tegen 25 is echter logischer.
Je kunt iets hogere snelheden halen, en daarom vindt ik Speedtest ook niet erg goed. Als je iets van de servers van XS4ALL afhaalt als je daar een abbo hebt haal je hogere snelheden dan als je op een anders ISP komt. Speedtest is dus niet compleet eerlijk. Ze moeten eigenlijk verbindingen leggen vanuit Amerika of Asië ofzo.
Komt van 't snelle 2Fast netwerk. Is dus met je nederlandse verbindingen altijd wel 't maximum haalbare. :)

Verwijderd

Topicstarter
jep schreef op 31 January 2003 @ 00:22:
XS4all ruled, 10 dagen geleden aangevraagd (fast) en inmiddels is mijn modem en stuff like that onderweg, en account is klaar, lijn getest, alles ;)
De account is aan de kant van XS4ALL meestal heel snel geactiveerd, maar meestal zit KPN te prutsen met die pakketten :). Maar dat schijnt nu dus ook op orde te zijn.

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 09:53

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

wel leuk dat zon beetje heel nederland op 1.5mbit zit bij fast maar ik nog steeds 1mbit...
Ze zijn mn plaats vergeten ofzo ffs :(

ma ma ma ma ma macron one

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-08 01:11
MaxBurn: ik weet niet waar je woont, maar sommige plaatsen worden pas in februari gedaan. Zie deze pagina voor een overzicht (wat ze eigenlijk niet hebben ;)): http://www.xs4all.nl/helpdesk/nieuws/upgrade_planning.html
Pagina: 1