Toon posts:

[ADSL] Gekraakte Alcatel gehackt!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende is mij gebeurd:

Gisteravond kon ik niet meer internetten. In eerste instantie dacht ik dat GOT eruit lag (Achteraf was dit ook het geval) Maar als snel bleek dat ik geen enkele site kon benaderen. Na een aantal instellingen en verbindingen te testen ben ik eens mijn config van mijn getweakte ADSL modem/router na gaan kijken.

Tot mijn verbazing zag ik dat er een heleboel verbindingen bijgemaakt zijn. Meerdere VPN's en bridges zijn aangemaakt :?

Nu is mijn vraag:"Is mijn router gehackt"

Ik heb alle instellingen weer als vanouts en heb een wachtwoord opgezet. (Dat vertellen ze niet in de Alcatel tweak handleiding :( )

Zou dit iets te maken kunnen hebben met de DDOs op GOT etc. :?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 30 januari 2003 @ 17:26:
Het volgende is mij gebeurd:

Gisteravond kon ik niet meer internetten. In eerste instantie dacht ik dat GOT eruit lag (Achteraf was dit ook het geval) Maar als snel bleek dat ik geen enkele site kon benaderen. Na een aantal instellingen en verbindingen te testen ben ik eens mijn config van mijn getweakte ADSL modem/router na gaan kijken.

Tot mijn verbazing zag ik dat er een heleboel verbindingen bijgemaakt zijn. Meerdere VPN's en bridges zijn aangemaakt :?

Nu is mijn vraag:"Is mijn router gehackt"
eeh? ik denk gewoon dat jij een verkeerde setting had gemaakt:
Ik heb alle instellingen weer als vanouts en heb een wachtwoord opgezet. (Dat vertellen ze niet in de Alcatel tweak handleiding :( )
altijd een password instellen ;)
conclusie het is je eigen schuld, want immers als je EN je admin open hebt staan EN geen password tja...
Zou dit iets te maken kunnen hebben met de DDOs op GOT etc. :?
lijkt me sterk dat dit met de DDoS van gister te maken heeft, maar niets is onmogelijk, het zou best kunnen dat je pc hiervoor gebruikt is

Verwijderd

Topicstarter
Erkens schreef op 30 January 2003 @ 17:32:
eeh? ik denk gewoon dat jij een verkeerde setting had gemaakt:

Conclusie het is je eigen schuld, want immers als je EN je admin open hebt staan EN geen password tja...
Het is inderdaad mijn eigen domme schuld 8)7
Maar ik heb zelf geen verkeerde setting gemaakt. Dat weet ik zeker.

Waar kan ik trouwens wat meer informatie vinden over de instellingen van het alcatel modem (Via telnet). Via de search en google kom ik er niet echt uit!

Gevonden!!!

Op de site van Alcatel zelf nog wel 8)7

http://www.speedtouchdsl.com/pdf/st_home_pro_cli_guide.pdf

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2003 17:47 ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 30 January 2003 @ 17:43:
[...]

Het is inderdaad mijn eigen domme schuld 8)7
Maar ik heb zelf geen verkeerde setting gemaakt. Dat weet ik zeker.
nee je had hem open staan, zonder password kan IEDEREEN dan settings veranderen ;)
Waar kan ik trouwens wat meer informatie vinden over de instellingen van het alcatel modem (Via telnet). Via de search en google kom ik er niet echt uit!
in de handleiding?

Verwijderd

Topicstarter
Zie edit tweede post!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

mja, soms is het zo eenvoudig het, ff zoeken ;)
Pagina: 1