Pioneer DVD 16x40 slot-in wordt een beetje heet...

Pagina: 1
Acties:
  • 287 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-11-2025

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Topicstarter
Nou heb ik dus net zo'n nieuw apparaat aangeschaft en ik ben er behoorlijk tevreden over.
Behalve als ik een DVD bekijk, begint hij na ongeveer 1,5 uur iets te haperen en dat wordt steeds iets erger. Ik herkende dit van mijn autoradio, dus ik haal die cd er uit en die voelde behoorlijk heet aan! Hij draait ook continu op volle toeren als de DVD afgespeeld wordt!

Is dit normaal?:? En zo ja, wat hebben jullie er aan gedaan, want het moet toch mogelijk zijn DVD's van langer dan 1,5 uur te kunnen afspelen? En wat als de zomer voor de boeg staat en ik ook wel eens wat DivX;-) wil gaan rippen?>:)

Ik heb trouwens 2 8x8 outtake systeemkast fans aan de achterkant en 1 12x12 intake aan de voorkant, onderaan.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-01 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Heb hem ook, en inderdaad de cd' s worde erg warm :(, heb alleen nog geen DVD bekeken, dus daar kan ik je geen antwoord op geven, maar dat ' ie zo warm wordt is wel vaag.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Kolky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-02 09:09

Kolky

subtitle not available

Ik heb er een fan (8x8) op staan. Dat helpt zeer goed! De cd's komen er op kamertemperatuur uit.

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-12-2025

Obi

Correct me if i'm wrong, maar je kunt toch gewoon de snelheid instellen..? Dan zet je 'm gewoon op 2x max met het kijken van een film. Heb je ook niet dat 'ie zo veel herrie maakt.
Alleen met het rippen blijft het probleem (wil je vast niet 2x speed)

Verwijderd

Maar over rippen doe je dan ook geen anderhalf uur ;)

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-11-2025

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Topicstarter
Nee, dat is waar. Hooguit een half uurtje, maar hoe stel ik die maximale snelheid in? Ik gebruik Asus DVD. Of zal ik beter Power DVD gebruiken?

Verwijderd

Maar dat dit ding zo warm wordt is dus heel normaal? Vind het wel errug vreemd

Verwijderd

Op maandag 25 juni 2001 10:13 schreef DrJ het volgende:
Maar dat dit ding zo warm wordt is dus heel normaal? Vind het wel errug vreemd
Bij mij wordt ie ook warm, maar een DVD hapert niet. Heb je DMA aangevinkt staan?

Verwijderd

Bij mij happert hij niet,... maar wordt altijd warm. Maakt niet uit of in nu DivX-en,DVD's afspeel, of spellen speel.

Nu heb ik er wel 5 x 80 mm fans in zitten, maar mn case temp gaat sinds ik m heb wel erg omhoog

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-03 11:25

Daniel

Kapitein NCC-1701
Dat hij bij een DVD heel warm wordt is wel erg vaag, want die hoort gewoon op 1x speed afgespeeld te worden.

Ik heb ook zo'n geval, en gewone CD's worden inderdaad erg heet als je lang bezig bent. DivXen van CD kopieer ik dan ook altijd naar de HD, ook vanwege de takkeherrie die dat ding maakt op volle snelheid :)
Met DVD's eigenlijk nooit problemen gehad.

Kan de drive z'n warmte wel goed kwijt -> niet ingebouwd tussen ander spul zoals CD-branders en HD's?

Verwijderd

Op maandag 25 juni 2001 10:43 schreef Daniel Kegel het volgende:
Dat hij bij een DVD heel warm wordt is wel erg vaag, want die hoort gewoon op 1x speed afgespeeld te worden.

Ik heb ook zo'n geval, en gewone CD's worden inderdaad erg heet als je lang bezig bent. DivXen van CD kopieer ik dan ook altijd naar de HD, ook vanwege de takkeherrie die dat ding maakt op volle snelheid :)
Met DVD's eigenlijk nooit problemen gehad.

Kan de drive z'n warmte wel goed kwijt -> niet ingebouwd tussen ander spul zoals CD-branders en HD's?
Nee, hij zit boven mijn Floppy drive, en boven mijn DVD zijn 2x 5,25" sloten vrij

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dit topic is verplaatst naar [url="/listtopics.php/21"]Opslagmedia & I/O Controllers[/url] ;)
Pagina: 1