Ik moest bij iemand een probleem oplossen:
Windows deed het niet meer.
Het opstarten gaat nog normaal, maar als je de desktop te zien zou moeten krijgen:
Normale achtergrond, normale cursor, maar de foutmelding:
[titelbalk] Desktop [/titelbalk]
Kan geen toegang krijgen tot deze map.
Het pad is te lang.
Geen icoontjes, geen taakbalk, geen startknop dus, alleen die melding.
Als ik op OK klik gebeurt er niets, melding gaat weg, beetje schijfactiviteit, verder niets.
ctrl-alt-delete geeft geen actieve taken.
Ik kan met DOS (op die computer, een oude Compaq) via een Win98 opstartdiskette, de Windowsmap niet vinden, maar hij staat wel op de harde schijf, met mijn computer kan ik hem wel vinden, maar ik kan dan niets vreemds ontdekken (het icoontje is wel ander, is het zelfde als de map geschiedenis, maar verder niets vreemds.
Het is wel een systeemmap (geworden?) maar ik kan dat niet uitvinken.
Ik heb Windows 98SE, en op die schijf staat Win95 geïnstalleerd.
En nog een 2e vraagje waar ik mij een beetje voor schaam:
De opstartdiskette kan de CD-romspeler niet vinden, de speler geeft wel activiteit, maar is niet te detecteren, hij werkt wel (in mijn computer)
Hij zit op een aparte kabel, maar als hij op de zelfde kabel zit als de HD is hij ook niet te detecteren (ik weet niet eens of dat kan, er kunnen 2 drives in de kast, en er zitten 2 aansluitingen op het 'moederbord' (het is een Compaq 5520, rare constructie)
Kan iemand even de juiste searchtermen hiervoor geven? (de oplossing is ook goed)
-edit-
Ik heb het vanmorgen ook al ergens anders gevraagd, maar die oplossingen werken niet, omdat ik de hele Windowsmap niet kan vinden met DOS.
Windows deed het niet meer.
Het opstarten gaat nog normaal, maar als je de desktop te zien zou moeten krijgen:
Normale achtergrond, normale cursor, maar de foutmelding:
[titelbalk] Desktop [/titelbalk]
Kan geen toegang krijgen tot deze map.
Het pad is te lang.
Geen icoontjes, geen taakbalk, geen startknop dus, alleen die melding.
Als ik op OK klik gebeurt er niets, melding gaat weg, beetje schijfactiviteit, verder niets.
ctrl-alt-delete geeft geen actieve taken.
Ik kan met DOS (op die computer, een oude Compaq) via een Win98 opstartdiskette, de Windowsmap niet vinden, maar hij staat wel op de harde schijf, met mijn computer kan ik hem wel vinden, maar ik kan dan niets vreemds ontdekken (het icoontje is wel ander, is het zelfde als de map geschiedenis, maar verder niets vreemds.
Het is wel een systeemmap (geworden?) maar ik kan dat niet uitvinken.
Ik heb Windows 98SE, en op die schijf staat Win95 geïnstalleerd.
En nog een 2e vraagje waar ik mij een beetje voor schaam:
De opstartdiskette kan de CD-romspeler niet vinden, de speler geeft wel activiteit, maar is niet te detecteren, hij werkt wel (in mijn computer)
Hij zit op een aparte kabel, maar als hij op de zelfde kabel zit als de HD is hij ook niet te detecteren (ik weet niet eens of dat kan, er kunnen 2 drives in de kast, en er zitten 2 aansluitingen op het 'moederbord' (het is een Compaq 5520, rare constructie)
Kan iemand even de juiste searchtermen hiervoor geven? (de oplossing is ook goed)
-edit-
Ik heb het vanmorgen ook al ergens anders gevraagd, maar die oplossingen werken niet, omdat ik de hele Windowsmap niet kan vinden met DOS.
[ Voor 11% gewijzigd door Resistor op 30-01-2003 18:06 ]
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?