Ja deze review had ik idd ook al gelezen, ik zei al dat de seeks harder zijn dan die van de deskstar, en daar gaat het bij deze test over. Persoonlijk vind ik de seeks niet boeiend.
Immers je wil het stil hebben als je internet of wat mp3 luistert. als je een groot bestand aan het verplaatsen bent wil je het zo snel mogelijk hebben, dan mogen die seeks best wat harder zijn. Dit is dus een beetje domme benchmark van x-bitslabs.com
Trouwens die reviews hebbe waarschijnlijk allebei gelijk met hun waardes. Bij storagereview testen ze de 68 GB platter van maxtor (je hebt ook versies met 60 en 80GB), deze 68GB heeft de hoogste transferrate van de 3 (9 MB/s meer dan de 180GXP) dus maakt ook meer noise. Bij die franse site gebruiken ze een met 80 GB platter versie, deze is dus stiller dan de IBM 180GXP.
Ze hebben dus allebei gelijk. De franse site is te vertrouwen dus. en daar is de 80 GB maxtor 0.5 dB stiller in idle mode. tadaaa
Maar mijn voorkeur gaat ook uit naar de IBM hoor omdat hij allround gewoon wat sneller is en omdat je 3 jr garantie krijgt. Maar goed ik ben bang dat die IBM nog zo'n 1-2 maand gaat duren voor hij er is (ik heb nog niet eens een review gezien), dus neem ik een maxtor.
Ik heb vorige week een stel online shops gemaild over de verkrijgbaarheid vande 180GXP 8 mb cache schijven maar niemand weet het, wat wel te verwachten eigenlijk. IBM Nederland mailen leverde geen reactie op.
[
Voor 9% gewijzigd door
smokey op 31-01-2003 00:37
]