Toon posts:

IBM 80GB 180GXP 8MB wanneer verkrijgbaar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand wanneer dit model uitkomt? Ik kan hem niet vinden hoor, en hij staat ook niet in de pricewatch. Ook de search geeft topics weer uit november 2002 waarin hij wordt aangekondigd. Tis nu al bijna februari 2003!
Is de nieuwste uit de IBM/Hitachi serie:

80GB 180GXP
8MB CACHE
FLUID BEARING

meer info op www.hitachi.com

Alle modellen uit de 180GXP serie zijn uit, behalve deze, dat is toch raar

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2003 16:47 ]

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als deze niet uit komt is die WesternDigital wd800JB toch wel een mooie optie? Die is al langer uit en heeft ook 80gb, 8mb cache en fluid bearing. Voor als je het nog niet wist.

• Tukkie_3
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:07
WD1800JB doet 48 mb/sec gemiddeld lezen en schrijven superfijn ding (alleen jammer dat je dan zo verrekte veel ruimte over hebt)

Verstopte wc's zijn moeilijk te vinden

Verwijderd

Topicstarter
Cubix schreef op 30 January 2003 @ 16:56:
Als deze niet uit komt is die WesternDigital wd800JB toch wel een mooie optie? Die is al langer uit en heeft ook 80gb, 8mb cache en fluid bearing. Voor als je het nog niet wist.
De IBM hdd is bijna 5 db stiller in idle time. Ik hoor wel verhalen dat de WD erg stil is, maar ik vind hem niet stil :)
Overigens is het geen fluid bearing schijf naar mijn weten.

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:24
Uh, http://www.tweakers.net/pricewatch/43987 ?

[edit]
* MikeN leest 180 gig |:(

De 80 gig 8 mb is wel uit, maar niet te verkrijgen. Bijna alle 80 en 120 gig hd's zijn 2 mb cache, de 180 gig bijna alleen 8 mb, maar ook wel 2 mb.

[edit2]
Tukkie_3 schreef op 30 January 2003 @ 16:59:
WD1800JB doet 48 mb/sec gemiddeld lezen en schrijven superfijn ding (alleen jammer dat je dan zo verrekte veel ruimte over hebt)
Hmm, dat is vast geen sequentieel lezen dan, want die IBM 180GXP van mij is toch een stuk sneller geloofk.

[ Voor 117% gewijzigd door MikeN op 30-01-2003 17:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Welk model heb jij MikeN?
Kan je misschien wat meer info geven over de prestaties van de hdd als je een 2mb versie hebt? De review sites hebben tot nu toe alleen de 180gb van dit model gereviewed met 8mb onboard namelijk...

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2003 18:44 ]

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
Ik zit ook te wachten op de 180GXP 8mb. Ik heb nog nergens reviews gezien over een <180 gig 8mb versie laat staan ergens in een webshop. Ik vrees dat het nog wel een maandje duurt. Ik vind idd ook de western digitel te lawaaiig. Voor een ball bearing doet hij het niet slecht trouwens.

Ik denk dat ik niet meer ga wachten en een maxtor 8mb koop. is zelfs nog iets stiller idle. en bij games sneller dan de IBM. Als allrounder komt de ibm er wel iets beter uit.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Mmm, stond vandaag bij NoRRoD > Zwolle, ze hadden geen 80Gb 8Mb Maxtors meer.
Hoe zijn de WD's 80Gb@8Mb vergeleken met de Maxtors, want de WD is nog wel te verkrijgen in Deventer.

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
smokey schreef op 30 January 2003 @ 19:31:
Ik denk dat ik niet meer ga wachten en een maxtor 8mb koop. is zelfs nog iets stiller idle. en bij games sneller dan de IBM. Als allrounder komt de ibm er wel iets beter uit.
De IBM is veel stiller dan de maxtor. Zie www.storagereview.com

IBM idle 40.1 db
Maxtor idle 44.5 db
Diamon schreef op 30 januari 2003 @ 19:48:
Mmm, stond vandaag bij NoRRoD > Zwolle, ze hadden geen 80Gb 8Mb Maxtors meer.
Hoe zijn de WD's 80Gb@8Mb vergeleken met de Maxtors, want de WD is nog wel te verkrijgen in Deventer.
Wel ontopic blijven s.v.p. dit topic gaat niet over WD's en maxtors :)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2003 19:53 ]

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 January 2003 @ 17:12:
[...]

De IBM hdd is bijna 5 db stiller in idle time. Ik hoor wel verhalen dat de WD erg stil is, maar ik vind hem niet stil :)
Overigens is het geen fluid bearing schijf naar mijn weten.
Je vergist je op dat gebied;
De wd800BB is ball beared met 2mb cache, en de wd800JB is oil beared en met 8mb cache.

Over het geluid van de JB; zelfs als ik de kast open heb staan hoor ik de schijf niet. Echt helemaal niks! Dit is zelfs soms onhandig; want ik weet niet meer wanneer windows weer eens met een fijne achtergrond-service in de weer is.

Verwijderd

Topicstarter
Cubix schreef op 30 januari 2003 @ 19:52:
[...]

Je vergist je op dat gebied;
De wd800BB is ball beared met 2mb cache, en de wd800JB is oil beared en met 8mb cache.

Over het geluid van de JB; zelfs als ik de kast open heb staan hoor ik de schijf niet. Echt helemaal niks! Dit is zelfs soms onhandig; want ik weet niet meer wanneer windows weer eens met een fijne achtergrond-service in de weer is.
Zeer vreemd, zie www.storagereview.com

wd1200jb idle: 47,3 db
wd1200bb idle: 47,1 db

overigens blijft de 180GXP veel stiller:
ibm 180gxp 180gb: 40.1 db

Ik zal me niet blind staren op cijfertjes enzo, maar de discussie gaat over IBM en niet over de Western Digital. Ik heb gehoord hoe de WD800JB opspint en ik vind het totaal niet stil, vandaar mijn zoektocht naar de IBM 180GXP.

• smokey
idd 44.5 Db voor maxtor. maar het gaat om de 3 platter schijven die zowiezo meer lawaai maken.

Kijk maar eens naar deze review: http://www.hardware.fr/articles/448/page27.html

is frans maar de diagrammen spreken voor zich. De seeks zijn harder met maxtor zonder aam maar het gaat iedereen toch denk ik om de idle noise als je zit te internetten enzo.

edit: de JB versie van de WD is idd geen oil/fluid bearing maar gewoon ballbearing. Verschil tussen BB en JB is alleen de 8mb cache

sorry voor de off-topic. gaat er eigenlijk om dat de maxtor een vergelijkbaar/beter alternatief is en het feit dat de IBM 8mb cache gewoon nog niet te krijgen is, valt niet bijster veel meer over te zeggen :/

[ Voor 61% gewijzigd door smokey op 30-01-2003 20:16 ]

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Verwijderd schreef op 30 januari 2003 @ 19:48:

Wel ontopic blijven s.v.p. dit topic gaat niet over WD's en maxtors :)
Sorrie hoor O-)
D8 dat het er wel tussen door kon, want een nieuw topic wordt dan waarschijnlijk dicht gekwakt, kwak kwak :?

Dan zal ik mijn vraag herformuleren.

[Vraag]
Gezien de IBM slecht leverbaar is, zijn de WD en Maxtors goede vervangers.
[/vraag]

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp jullie goede bedoelingen smokey en Diamon, maar ik heb al zoveel verschillende reviews gelezen met verschillende conclusies dat ik ze meestal met een korreltje zout neem. Ik ga eigenlijk meer uit van de bevindingen van grote review sites, zoals x-bitslabs.com en storagereview. X-bitlabs kopt bv: "180GXP-quiet revolution"

Ik heb zo nog een review gevonden:
http://storage.ziffdavis.com
Afbeeldingslocatie: http://common.ziffdavisinternet.com/util_get_image/1/0,3363,i=18485,00.gif

De meeste sites vermelden dat de IBM erg stil is namelijk.
Daarom wil ik de hdd wel eens testen :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2003 20:20 ]

• smokey
Ja deze review had ik idd ook al gelezen, ik zei al dat de seeks harder zijn dan die van de deskstar, en daar gaat het bij deze test over. Persoonlijk vind ik de seeks niet boeiend.

Immers je wil het stil hebben als je internet of wat mp3 luistert. als je een groot bestand aan het verplaatsen bent wil je het zo snel mogelijk hebben, dan mogen die seeks best wat harder zijn. Dit is dus een beetje domme benchmark van x-bitslabs.com :P

Trouwens die reviews hebbe waarschijnlijk allebei gelijk met hun waardes. Bij storagereview testen ze de 68 GB platter van maxtor (je hebt ook versies met 60 en 80GB), deze 68GB heeft de hoogste transferrate van de 3 (9 MB/s meer dan de 180GXP) dus maakt ook meer noise. Bij die franse site gebruiken ze een met 80 GB platter versie, deze is dus stiller dan de IBM 180GXP.

Ze hebben dus allebei gelijk. De franse site is te vertrouwen dus. en daar is de 80 GB maxtor 0.5 dB stiller in idle mode. tadaaa ;)

Maar mijn voorkeur gaat ook uit naar de IBM hoor omdat hij allround gewoon wat sneller is en omdat je 3 jr garantie krijgt. Maar goed ik ben bang dat die IBM nog zo'n 1-2 maand gaat duren voor hij er is (ik heb nog niet eens een review gezien), dus neem ik een maxtor.

Ik heb vorige week een stel online shops gemaild over de verkrijgbaarheid vande 180GXP 8 mb cache schijven maar niemand weet het, wat wel te verwachten eigenlijk. IBM Nederland mailen leverde geen reactie op.

[ Voor 9% gewijzigd door smokey op 31-01-2003 00:37 ]

• ken
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Hi

Ik heb de 80Gb WD 8mb cache gehad en nu dus de IBM 80Gb 180GXP. Ik wou eigenlijk de 8mb cache hebben, maar deze kwam maar niet uit dus uiteindelijk voor de 2mb versie gegaan. 1 ding wat gelijk opvalt is dat de IBM DUIDELIJK stiller is. Bij de WD hoor je een irri hoge toon en deze hoor je bijna niet. Wat de snelheid betreft. Ik vind ze allebei even snel. Ik heb helaas geen benchmarks. Ik voel niet echt veel verschil qua snelheid. Wel veel stiller in ieder geval. De WD schijf heb ik nu niet meer. :)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:24
Verwijderd schreef op 30 januari 2003 @ 18:43:
Welk model heb jij MikeN?
Kan je misschien wat meer info geven over de prestaties van de hdd als je een 2mb versie hebt? De review sites hebben tot nu toe alleen de 180gb van dit model gereviewed met 8mb onboard namelijk...
Ik heb een IBM 180GXP 120 GB met 2 MB cache.

Voor benches:

Atto
HDTach
Sisoft sandra 2003

[edit]
Hij is aangesloten op een Promise Ultra66. Processor is een 1,4 GHz Celeron.

[ Voor 8% gewijzigd door MikeN op 31-01-2003 13:46 ]

Pagina: 1