Hallo,
voor een inlogsysteem heb ik middels een aanmeldformulier de mogelijkheid om jezelf in te schrijven.
Alles in de db zetten werkt perfect. Alleen wil ik nu echter een mailtje sturen naar mijzelf (als webmaster) om te bevestigen of iemand al dan niet toegang krijgt (club van 30 man dus alleen die toegang).
Middels deze code zet hij de $ in de db en stuurt hij een mailtje:
Hij doet alles behalve het password meesturen. Hier geeft hij de volgende error voor weer:
Warning: Undefined index: password (2 lines beide lines waarin $pass wordt gebruikt)
Ik heb ook al geprobeerd $pass aan te maken voordat alles naar de db gestuurd wordt maar zelfde fout.
Wat doe ik fout? en / of hoe kan ik een md5 weer terug zetten naar string?
voor een inlogsysteem heb ik middels een aanmeldformulier de mogelijkheid om jezelf in te schrijven.
Alles in de db zetten werkt perfect. Alleen wil ik nu echter een mailtje sturen naar mijzelf (als webmaster) om te bevestigen of iemand al dan niet toegang krijgt (club van 30 man dus alleen die toegang).
Middels deze code zet hij de $ in de db en stuurt hij een mailtje:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
| <? // De user in de tabel zetten if (!@mysql_query("INSERT INTO leden (naam,achternaam,bijnaam,adres,postcode,woonplaats,geboortedatum,emailadres,telefoonnr,mobielnr,wachtwoord,actief) VALUES ('".addslashes($HTTP_POST_VARS['naam'])."', '".addslashes($HTTP_POST_VARS['achternaam'])."', '".addslashes($HTTP_POST_VARS['username'])."', '".addslashes($HTTP_POST_VARS['adres'])."', '".addslashes($HTTP_POST_VARS['postcode'])."', '".addslashes($HTTP_POST_VARS['woonplaats'])."', '".addslashes($HTTP_POST_VARS['geboortedatum'])."', '".addslashes($HTTP_POST_VARS['emailadres'])."', '".addslashes($HTTP_POST_VARS['telefoon'])."', '".addslashes($HTTP_POST_VARS['mobiel'])."', '".md5($HTTP_POST_VARS['password'])."', '0') ")) { exit("Kan niets in tabel zetten, is de tabel wel aangemaakt?"); } // Nu even de user mailen // mysql_insert_id() is de net ingevoerde ID in de tabel $email=$HTTP_POST_VARS['emailadres']; $user=$HTTP_POST_VARS['username']; $pass=$HTTP_POST_VARS['password']; $to="webmaster@site.nl"; $from="From:$user\nReply-to:$email"; $subject="Nieuwe aanmelding voor ledensysteem"; $tekst="Er is een nieuwe aanmelding binnen van $user met password $pass. Om de registratie te bevestigen klik hier: http://www.site.nl/bevestig.php?userid=".mysql_insert_id()."&username=$user&pass=$pass"; mail($to,$subject,$tekst,$from); ?> |
Hij doet alles behalve het password meesturen. Hier geeft hij de volgende error voor weer:
Warning: Undefined index: password (2 lines beide lines waarin $pass wordt gebruikt)
Ik heb ook al geprobeerd $pass aan te maken voordat alles naar de db gestuurd wordt maar zelfde fout.
Wat doe ik fout? en / of hoe kan ik een md5 weer terug zetten naar string?