Toon posts:

Hang daarna reboot No HD found

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat rustig te irc-en en te surfen en mp3tje te luisterend.. en opeens hangt alles, geluid ook enz... na 20 sec w88en rebootte mijn PC, dus ik check post screen en er komt geen HDD op dagen bij Primary dinges... ??? en boot nietmeer ? Ik druk PC uit en aan, boot weer en hij vind HD weer!
Ik heb de Seagate uitgebreide test gedaan en die vond niks...

Dit is trouwens vaker gebeurt, 4 keer in 2 weken ofzo.. enige herkenning of idee-en ?

Edit: na de reboot kwam die auto in de bios, en moest ik de CPU snelheid kiezen 133/33 of 100/33 en Boot volgorde, daarna deed hij het weer

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2003 16:38 ]

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

pc of mobo te warm? stroompiek?

[ Voor 24% gewijzigd door PipoDeClown op 30-01-2003 16:43 ]

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Topicstarter
ja, dacht ik ook maar waarom vind hij mn HDD niet na dat ie auto reboot... en wel weer na dat ik de PC uit zet en aan zet... en dan ook nog eens auto de bios in springt om settings te zetten :?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

controleer die hdd iig eens. Op deze manier ben ik eens een 30GB kwijtgeraakt.

Verder is die bios een beetje vreemd, dat hij dus gereset is. Check eens of de bios batterij niet leeg begint te raken

offtopic: je sign klopt niet, Professional is met 1xf 2xs :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zon floppy ged/lt van Seagate site (link uit faq) die een zeer uitgebreide en lange test doet van je HD... en die vond mn HD perfect inorde :?

edit: De blue screen bevatte trouwens het bestand atapi.sys

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2003 16:50 ]

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:05

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Dit gezeur had ik met mijn asus a7v266-e.

Gewoon in windows aan het werken. systeem hangt, reset. eerste promisse controller kan geen schijf meer vinden.
Dat is dus ook de schijf waar ik vandaan opstarte. systeem opnieuw opgestart door middel van uit en aan zetten van de pc en viola hij ziet m weer.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Topicstarter
Hubert schreef op 30 januari 2003 @ 16:58:
Dit gezeur had ik met mijn asus a7v266-e.

Gewoon in windows aan het werken. systeem hangt, reset. eerste promisse controller kan geen schijf meer vinden.
Dat is dus ook de schijf waar ik vandaan opstarte. systeem opnieuw opgestart door middel van uit en aan zetten van de pc en viola hij ziet m weer.
had ? hoe heb je het opgelost ? of niet

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:05

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Niet, ander mobo gehaald. had namelijk een 2200+ met b-core er op en dat ondersteuynde mijn revisie van me a7v266-e ook niet.

Dacht dat het meschien daar door kwam....
Verder dus niet veel meer aandacht aan besteed.
maar een vriend van me heeft dat boord ook en die heeft een 1900+ en die heeft het ook af en toe...

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Topicstarter
Tis zwaar irri, gelukkig dat het niet te vaak gebeurt. Echt vaag... nog andere mensen idee-en how to fix enzo :? een optie in bios aan/uit ofzo ?

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2003 21:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Arrg weer opnieuw, zelfde probleem, 2x op deze avond al ! Nu een hele grote BSOD met fdisk.sys error erin en een hele boel zooi :/

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor 3x achter elkaar reply maar ik moet dit ff vragen:

Ik zat te denken, als de stroom opeens van de HD afgaat, kunnen deze verschijnselen dan plaatst vinden ? Want vanochtend zet in mn PC aan... HD Not found, ik uit/aan .. HD Not found.. ik druk molexje harder aan, en hij deed het weer. Zou dit hier aan kunnen liggen dat het molex stekkertje beetje zwak erop zit ? (Heb nu gewisselt btw).

Verwijderd

Als je 3 x iets wilt posten kan je ook de knop "edit" gebruiken.
Wat ik denk dat het kan zijn:
Voeding of HD wordt te warm.
Probeer een ander voeding of koeling op je HD

Gebruik een programma (bv. speedfan) om je HD temp af te lezen

edit:
deze icon voor edit dus Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2003 18:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2023 14:59 ]

Pagina: 1