Ik heb het volgende probleem, ik wil een backup van een mysql database maken op een server. Ik heb Admin (niet helemaal root volgens mij) access tot die server. Het gaat om een linux server, en er staan veel databases/sites op. Ik heb terwijl ik zat te klooien mysql eens afgezet omdat ik hem wilde restarten, het afzetten gaat gemakkelijk maar nu blijkt dat ik hem niet meer aan krijg
Starting mysqld daemon with databases from /var/lib/mysql
./safe_mysqld: /var/log/mysqld.log: Permission denied
tee: /var/log/mysqld.log: Permission denied
030130 08:59:27 mysqld ended
is de melding
Nou is het zo dat het absoluut niet uitmaakt wat er met de server gebeurt en mijn doel is ook niet om mysql weer aan te krijgen. Ik wil alleen een backup van mijn database hebben, mijn vragen/opties zijn dus als volgt:
- Hoe krijg ik mijn mysql weer aan?
- Hoe kan ik mijn database backuppen zonder dat mysql draait?
- kan dit dmv. een command?
- kan ik misschien gewoon de files downloaden naar mijn pc, zo ja hoe vind ik ze
P.S dit is mijn eerste post, sorry dat ik meteen met een vraag kom, maar ik lees dit forum al een tijdje en dit probleem kom ik zelf echt niet uit
Starting mysqld daemon with databases from /var/lib/mysql
030130 08:59:27 mysqld ended
is de melding
Nou is het zo dat het absoluut niet uitmaakt wat er met de server gebeurt en mijn doel is ook niet om mysql weer aan te krijgen. Ik wil alleen een backup van mijn database hebben, mijn vragen/opties zijn dus als volgt:
- Hoe krijg ik mijn mysql weer aan?
- Hoe kan ik mijn database backuppen zonder dat mysql draait?
- kan dit dmv. een command?
- kan ik misschien gewoon de files downloaden naar mijn pc, zo ja hoe vind ik ze
P.S dit is mijn eerste post, sorry dat ik meteen met een vraag kom, maar ik lees dit forum al een tijdje en dit probleem kom ik zelf echt niet uit