Toon posts:

hardeschijf naar de klote 2e keer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb problemen met mijn hardeschijf. Op een bepaald deel van mn hardeschijf zit een een of andere fout waardoor ik op die partitie geen bestanden meer kan kopieren.. de hardeschijf valt begint ook een vreemd aan/uit geluid te maken. Als ik deze partitie niet gebruik funcioneert de hd weer perfect. Als ik bijv Windows probeer te installeren verschijnt er tijdens de installatie een blauwscherm met "bad pool caller"

Dit is al de 2e keer, ik heb eerder een maxtor 12 gig zo verloren ;(.....

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen of mij hardeschijf nog kan redden?

mvt,

Rebos

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
CHeck je HD eens met de utilitie van de fabrikent. Ik weet niet wat voor schijf je hebt, maar als het weer een maxtor is kan je PowerMAX gebruiken.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb weer een maxtor

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:29
Wat voor schijf is het? Precieze details?

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Check je voeding maar eens. Het "constante aan/uit" verhaal doet me aan een te zwakke voeding denken. Heeft mij ook eens een HD gekost.

Verwijderd

Topicstarter
ahh ja heb welles vaker problemen met de voeding gehad.... :)

Het is maxtor 40 gig 7200 rpm en de andere was een ,maxtor 12 gig 5400 rpm

Verwijderd

Topicstarter
maar die schijven zullen dus wel niet meer herstelbaar zijn?
De schijf is zo'n 3 maanden oud...

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gewoon je data backuppen en RMA doen. Lijkt me eigenlijk vrij logisch...

• Tukkie_3
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:07
En je voeding ff checken natuurlijk... anders blijf je postzegels plakken op die doosjes!

Verstopte wc's zijn moeilijk te vinden

Verwijderd

Topicstarter
ja idd, t begint echt te gek te worden..., hopen dat ie nog terug kan naar winkel :(.., naja bedankt voor jullie hulp.. t zal idd wel aan de voeding moeten liggen

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ja of niet.
Iedereen zegt altijd maar dat het aan de voeding ligt, bij bijna elk probleem zegt iemand dat wel. Maar de hdd kan ook gewoon gaar wezen, er gaat nou eenmaal altijd een bepaald percentage kapot.
Als je voltages gewoon goed zijn enzo lijkt me dat je voeding ook gewoon goed is. :)

Verwijderd

Topicstarter
naja idd ik heb voor de rest geen problemen, voorheen welles met opstarten 10 keer drukken dat ie aanging.. maar das ook niet meer zo...... maar ja wel 2e schijf... lijkt me geen toeval

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:29
Heb er zelf ook al 3 kapot gehad van maxtor. Telkens terug gestuurd. Lijkt erop dat ik eindelijk een goede heb. Voeding ligt het niet aan, want heb er ook 3 andere schijven inhangen en daar is niets mee aan de hand. Vind maxtor echt niets IMHO.
Dus kan idd gewoon aan de schijf liggen.

Verwijderd

Ik heb een quantum fireball 60gb met precies hetzelfde probleem, als hij een paar uur achter elkaar draait (12 uur ofzo) dan slaat hij soms opeens af terwijl hij bezig is data te schrijven, zo ben ik nu ook mn partitietabel kwijt :( ;(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 januari 2003 @ 17:10:
naja idd ik heb voor de rest geen problemen, voorheen welles met opstarten 10 keer drukken dat ie aanging.. maar das ook niet meer zo...... maar ja wel 2e schijf... lijkt me geen toeval
Had je bij die eerste schijf exact hetzelfde probleem? Dan is het misschien geen toeval, maar in alle andere gevallen wel. Met 2 keer is dat niet te zeggen. Pas bij grotere aantallen.
Verder idd gewoon RMA.
En dat Maxtor slecht is, is bullshit, er zit geen verschil in kwaliteit tussen bijv. Maxtor en Western Digital. Schijven blijven gewoon tere dingen, met erg veel bewegende delen. Zodoende is een bepaald percentage al vanaf productie eigenlijk afgeschreven. Maar omdat ze die dingen niet stuk voor stuk testen kan je wel eens zo'n ding in handen krijgen.

Verwijderd

Maxtor sux echt hoor JSS, heb nu al 2 maxtor hd's die naar de hel zijn, en 2 dubbel zo oude seagates die het nog steeds doen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 januari 2003 @ 20:20:
Maxtor sux echt hoor JSS, heb nu al 2 maxtor hd's die naar de hel zijn, en 2 dubbel zo oude seagates die het nog steeds doen
|:( Das dus echt onzin. Totaal toeval. Zijn die HD's precies onder dezelfde omstandigheden bewaard? Hebben ze evenlang gedraaid? Hebben ze even vaak opgespind? Zijn ze even intensief gebruikt? Nee, nou dan?
Pagina: 1