Toon posts:

RAID of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik beschik over een ASUS 333A7V met onboard RAID133, verder een maxtor ata133 40gb en een ibm ata66 15gb hard disk. Ik draai nu beide op IDE en ik zou graag wille weten of ik nou beter beide, 1 of geen van beide op raid zou draaie, ik wil graag echt zo snel mogelijk draaie.

Ik heb gehoord dat je dan minimaal 2 harde schijven nodig hebt eigenlijk? kan ik ook op 1 schijf draaie? bijv alleen de IBM of alleen de maxtor? en is dit sneller, en raak ik geen data kwijt als ik het er opzet?

Thanks

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Voor RAID heb je inderdaad 2 schijven nodig. Verder informatie staat in de FAQ.

ARME AOW’er

Verwijderd

2 identieke schijven elk apart op een kabel aan de raid controller.

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 12:08
BalusC Server Als je daar geen info uit kunt halen weet ik het ook niet :)

Verder is dit meer iets voor Opslag & I/O controlers, maar ik vraag me af of dit topic het wel waard is om daar tussen te staan.

edit:
Goedzo GuardianAngel ;)

[ Voor 8% gewijzigd door blackangel op 30-01-2003 16:27 . Reden: voor topic SeM ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu mijn ATA66 ff op raid gezet en de controller herkent hem, maar werd er alleen langzamer op in windows, duurde allemaal zo lang dat ik geen zin meer had om een brenchmark te runne... Maaruuh Dus als ik mijn maxtor op de raid zou zette zou er geen versnelling inkomen? alleen maar langamer of dezelfde snelheid?

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:29
Verwijderd schreef op 30 January 2003 @ 16:40:
Ik heb nu mijn ATA66 ff op raid gezet en de controller herkent hem, maar werd er alleen langzamer op in windows, duurde allemaal zo lang dat ik geen zin meer had om een brenchmark te runne... Maaruuh Dus als ik mijn maxtor op de raid zou zette zou er geen versnelling inkomen? alleen maar langamer of dezelfde snelheid?
Ligt eraan wat voor RAID, maar het is meestal veel sneller, maar zoals al eerder gezegt heb je wel 2 of meer schijven ervoor nodig.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Dit hoort inderdaad in [OM] thuis, maar daar hebben we een hele mooie faq voor: [rml][ FAQ] RAID.[/rml]

Lees die maar even op je gemak door, en je krijgt antwoord op al je vragen.
Dan zie je ook meteen dat raid-0 met 1 schijf theoretisch al geen nut zou hebben..

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
blackangel schreef op 30 januari 2003 @ 16:26:
BalusC Server Als je daar geen info uit kunt halen weet ik het ook niet :)

Verder is dit meer iets voor Opslag & I/O controlers, maar ik vraag me af of dit topic het wel waard is om daar tussen te staan.

edit:
Goedzo GuardianAngel ;)
Ik heb een nieuw ISP gekregen (Chello > XS4ALL), het nieuwe adres is dientengevolge http://balusc.xs4all.nl:8001/ ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.