Toon posts:

[WinXP] bat file maken voor het afsluiten *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb een netwerk thuis. Mijn pc start in 1 keer door en dan krijg je het inlog scherm van de server. daar vraagt hij gebruikersbaan en wachtwoord. Tot zover gaat het goed. Maar wat ik wil als je op cancel drukt dat dan mijn computer uitvalt dat je niet naar het besturingssysteem kan op mijn hdd. zo ziet mijn .bat file er uit.

c:\tsserver.rdp
KILL -f C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe

maar dat doet tie niet.

wie kan mij helpen

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

:?
Wat wil je nu precies ?

Ik gok dat je een W2K OS draait (fijn dat je dat erbij vermeld) en deze wil dat je met CTRL-ALT-DEL inlogd.
Ram jij op cancel, kom je er niet in , simpel.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
ik draai xp ik wil dat ze op cancel drukken dat de pc uitgaat. Dat ze niet naar het besturingsysteem kunnen op de hdd!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 30 January 2003 @ 16:07:
ik draai xp ik wil dat ze op cancel drukken dat de pc uitgaat. Dat ze niet naar het besturingsysteem kunnen op de hdd!
wat heeft dit dan met "Netwerken" te maken :?

kan je niet gewoon:
C:\WINDOWS\RUNDLL32.EXE User,ExitWindows
doen?

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:24

rammes

koekebakker 1e klas

vaag verzoek hoor... op je os kunnen op je hdd?? zonder login kom je toch niet in je os?? :?

Ik zou het doen!

• Dikke Foaf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:17
Normaal is het toch in XP en 2K zo dat bij het cancel drukken, je gewoon terug op het inlogscherm komt?

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:30
Ik snap het niet: zonder gebruikersnaam en wachtwoord kom je er zowieso niet in, en als je je computer opstart om 'm daarna met cancel weer uit te zetten, zet 'm dan -niet- aan...

[ Voor 5% gewijzigd door sig69 op 30-01-2003 16:32 . Reden: typo's ]

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Uh... Volgens mij begrijp ik hier iets niet :? .. Je kunt in XP en 2K niet op cancel drukken. Want hij logt je dan gewoon simpel niet in. Alleen met een wachtwoord kom je erin. Of je moet je gast account aan hebben staan..

Ik vind het een beetje vage vraag van je. Weet je zeker dat je wel 2k of XP hebt :?

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2003 16:37 . Reden: smilies toevoegen :P ]

• sirdupre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-04-2025
ik snap hier dus niks van...
kill -f op een windows bak?
Dat mensen niet op het OS kunnen op je hardeschijf als je op cancel drukt?

Ik vind dit vreemd. Mensen kunnen niet bij het OS op je harde schijf en als ze dat echt al zouden willen zouden je toch gewoon een bootbaar linux cd-tje in je computer kunnen stoppen?

Ik snap niet wat je wil of wat voor probleem je hebt, en snap het nut niet van wat je mogelijk zou kunnen willen.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move NT >WOS al betwijfel ik of ze het daar wel zullen snappen

Braaikamer - Smoke&BBQ

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Ik zet je OS even in de topictitel. Wel zo duidelijk namelijk :)

Maar ook ik snap niet wat je nu precies wilt; met XP kom je, zoals al is gezegd, zonder in te loggen niet "het besturingssysteem in" (waarbij ik aan neem dat je bedoelt dat je een bureaublad voor je krijgt ;) )

Bij Win9x is het een andere zaak, maar daar kan je eenvoudigweg in een policy stellen dat je per se moet inloggen.

En om een antwoord te geven op je vraag hoe XP af te sluiten vanuit een batch file: [rml]euss in "[ XP] Hibernate via shortcut"[/rml]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1