• pkouwer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10-2025
Ha,

Een klant van ons wil een iPAQ bestellen met als eis dat hier Terminal Server op draait (via BlueTooth & mob. telefoon) én Smartphone. Ik heb wat research gedaan maar kom er niet uit.

Het punt is dat ik niet weet hoe/wat Smartphone is/doet. Kan ik dit op een iPAQ installeren, is dit iets wat bij het OS hoort ? Wie heeft hier ervaring mee of kan mij iets meer vertellen.

O ja, ik heb al gegoogled :)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:48

Sick Nick

Drop the top!

Hij bedoelt hier denk ik mee dat de gsm zelf een smartphone moet zijn (a la O2 XDA, Nokia 7650, Sony Ericsson P800, Nokia 9210, enz hoewel ze niet allemaal bluetooth hebben)

Heb zelf een 7650 en bevalt tot nu toe prima, bluetooth linkje met laptop werkt prima dus lijkt me dat het met een pda ook goed moet gaan. Zou je alleen ff moeten uitzoeken of er een Terminal Server voor die pda te vinden is.

• pkouwer
de PDA heeft een Terminal Server. Wat is dan precies die SmartPhone ?

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

gewoon een slimme gsm :p

Is een term die is uitgevonden voor een gsm die veel geintegreerde functies heeft. De toestellen die ik hierboven noemde hebben allemaal extreem uitgebreide agenda functies, je kan er software op installeren, hebben grote kleuren schermen, enz.

Voor zover ik met google kan vinden is het trouwens wel een stukje software van microsoft, zeg maar een gsm based versie van windows ofzo. Dat hebben de toestellen die ik noemde dus niet.

http://www.microsoft.com/mobile/smartphone/default.asp

• pkouwer
OK, duidelijk. Maar, als ik goed heb gekeken kan dat smartphone-verhaal eigenlijk hetzelfde als de PDA ?

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

In principe wel ja, dat is het hele idee erachter om de telefoon en pda in 1 apparaat te stoppen.

Je zit alleen nog met het relatief kleine scherm van een telefoon ten opzichte van een volwaardige pda. En natuurlijk software compatibiliteit, de pda software heeft zich al bewezen en de spullen voor die nieuwe microsoft based telefoons nog niet.

Ik zou die klant gewoon adviseren een pda te nemen met een bluetooth telefoon met gprs (maakt niet uit welke) en dan met de pda terminal server te gebruiken. Je hebt een groter scherm wat een stuk prettiger werkt :)
Pagina: 1