Pioneer 106s

Pagina: 1
Acties:

• Substance
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-06-2023
Een Maxtor harddisk 40 gb 7200 toeren, een Seagate harddisk 60 gb 5400 toeren en een Phillips 4x2x4 Cd brander.

Alledrie problemen opgelopen sinds ze op dezelfde IDE kabel stonden met de Pioneer 106s DVD speler. Beide harddisks hadden bad clusters. En de brander stopte met branden vanwege een interne fout. Die problemen bleven ook nog bestaan toen ik ze ergens anders aansloot. Met andere woorden: alledrie de spullen zijn kadoek.

Is dit gewoon toeval? Of ... is mijn DVD speler de dader!!? })

Een hopeloze jongen..

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat is er dan precies aan kapot? iets meer info is makkelijk.

Als ze echt helemaal kapot zijn (dus totaal NIETS meer doen) dan je voeding toch maar even controleren

• Substance
De Pioneer DVD werkt altijd perfect!!

De CD-Brander leest wel maar schrijft dus niet meer (na nog geen maand nadat ie op de DVD speler zat). Daarvoor nooit problemen mee gehad.

En die harddisks hadden beide bad clusters (de eerste na 8 maanden, de tweede na 2 maanden).. deden het voor de rest nogwel gewoon.

Jumpers stonden ook goed ingesteld

• doubleduh
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
hmm nou je het zegt, mijn cdfikker (elcheapo ding van traxdata) zit ook op dezelfde kabel als mijn 106s en doet ook wel is vaag (maar niet dat ie het helemaal niet doet)... mijn harddisk is nog wel ok :)

• Mitt3nz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-03 19:44
Hmm raar.. ik had 3 Maxtor DiamondMax 60 GB HDD's die allemaal snel overleden waren.. en ze deelden alle 3 met een Pioneer 106s de kabel.

Daardoor meende ik dat Maxtor gewoon een brak merk was :?

[ Voor 21% gewijzigd door Mitt3nz op 30-01-2003 17:05 ]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hoe denken jullie te verklaren dat door een communicatieprobleem ofzo op die ide kabel dat er bad clusters/brandproblemen ontstaan?

Site van Pioneer waarschuwt ook niet voor problemen/nieuwe firmware wat dan ook.
Lijkt me puur toeval dus.

De brander van topicstarter bijvoorbeeld klinkt met zijn 4x als een oud beestje, dus dat kan gebeuren.

{signature}

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:12

-ET-

Phone Home

Voutloos schreef op 31 januari 2003 @ 10:35:
Hoe denken jullie te verklaren dat door een communicatieprobleem ofzo op die ide kabel dat er bad clusters/brandproblemen ontstaan?

Site van Pioneer waarschuwt ook niet voor problemen/nieuwe firmware wat dan ook.
Lijkt me puur toeval dus.

De brander van topicstarter bijvoorbeeld klinkt met zijn 4x als een oud beestje, dus dat kan gebeuren.
Dat die brander kapot gaat dat kan gebeuren. Maar hij had op de hdd's ook nog bad clusters zitten.

Misschien kan de topicstarter pioneer een mailtje sturen of er meer van dit soort gevallen bekend zijn. Want er zijn zo te zien ook meer tweakers die rare dingen hadden met zo'n DVD spelertje

Verwijderd

Is ook wel een veelgekochte DVD speler, die 106S, dus de kans dat er mensen zijn die deze DVD speler hebben, en ook nog een kapotte apparatuur hebben, is best groot....

Als ik zo lees heeft het maanden geduurd voordat de boel stuk ging, dus volgens mij is het toch echt toeval.

Verwijderd

ik denk dat je tog ff kontakt moet opnemen al lijkt het mij pure toeval (een nieuw brandertje had je tog al nodig )

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-03 09:35

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Bad clusters kunnen toch nooit door andere apparaten veroorzaakt worden?

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Substance
Verwijderd schreef op 31 January 2003 @ 16:42:
ik denk dat je tog ff kontakt moet opnemen al lijkt het mij pure toeval (een nieuw brandertje had je tog al nodig )
haha ja dat is waar.. ik heb nu een 52x LiteOn brander :)

Ik denk dat het gewoon een samenloop was van omstandigheden.
De 4x Philips doet het namelijk weer. Ik heb hem uit elkaar gehaald en de lens en de contactjes op de prinplaat ff schoongemaakt. En nu doet ie het wel weer..
Pagina: 1