[BF1942] geluid --> hardware --> te snel geluid

Pagina: 1
Acties:

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:42
Als ik in Battlefield 1942 het geluid op "Hardware Acceleration" zet gaat het geluid veel sneller/hoger klinken dan normaal.
De muziek is wat sneller en andere toonhoogte, maar vooral als ik met een machinegun schiet is het een hele snelle en hoge "vrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr". Het is alsof de kogel-samples veel te snel achter elkaar worden gezet.

Zodra ik Hardware Acceleration uitzet is het geluid weer goed.

Toch wil ik graag Hardware Acceleration gebruiken, belast m'n CPU minder en zou beter moeten klinken.

Relevante Specs:
Terratec DMX X-fire 1024 met laatste Terratec drivers.
XP 1700+
BF1942 patch 1.2

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:34
Wat voor videokaart heb je? Want als die snel genoeg is om het spel zonder Hardware Acceleration voor je geluid te draaien zie ik het nut niet. Het klinkt niet beter en het draait dan toch goed.

The devil is in the details.

• Vimana
MSI GeForce 4 Ti 4200 @ 4400

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:34
Is het verschil in framerate erg groot tussen Hardware Acceleration aan en uit? Als het niet veel scheelt zou ik het gewoon uit laten. Je hebt dan beter geluid en het loopt niet veel slomer.
Je zou ook kunnen gaan kloten met wat oudere drivers, maar misschien ligt het daar niet aan.

The devil is in the details.

• Vimana
Ik dacht dat het geluid met een kwaliteitief goed kaartje juist beter klonk met HA aan?
Het scheelt niet veel in framerate met HA aan of uit.