dualchannel

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
IK heb hier een vraagje,

Want iedereen heeft het wel over die nforce2 chipset, maar ikhoor niemand erover of het nou wel of geen nut heeft om twee geheugen banken te vullen ipv één?

ivm met de maximale bandbreedte van 2.1 van de amdxp tenminste de 133 versie, hoe zit het met de nieuwe amdxp maakt die wel gebruik van die extra bandbreedte?

en hoe staat het ervoor met die extra bandbreedte als je het systeem overklokt, wordt er dan wel gebruik van gemaakt?

de een zegt namelijk ja het heeft wel zin die extra bandbreedte (als je 2 banken vult) en de ander zegt weer van niet. ik heb nu al zoveel tegenstrijdige verhalen gehoord dat ik er een beetje moe van wordt, weet iemand hier misschien het ECHTE antwoord??? |:( 8)7

ik heb zelf trouwens een Asus a7n8x-Deluxe met 1 bank 333-512MB (2700mem)

en hoe staat het eigenlijk met serial ata? wel leuk en aardig maar maakt die nu wel of niet minder gebruik van de processor, en hoe staat het met die bus als je het systeem overklokt? de onboard usb valt al uit als je de bus omhoog gooit, bij mij tenminste? dus voordat ik gebruik wil maken van die bus, hoe staat het daarmee? want als ik eerst z'on converter haal om een van mijn schijven eraan te hangen en het blijkt dat de zooit dan niet werkt is wegggegooid geld, iemand ervaringen?

alvast bedankt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Beetje een zoekertje, jouw vraag is 7 weken geleden vrij exact gesteld:

hoe zit het nu met dual channel DDR??

En verder topics als dit:
Moeilijke keuze... A7V8X vs. A7N8X

Met Omega Search vind je op 'dual channel' of 'nforce2' nog een vrachtlading anderen :z

Kort samengevat: alles draait om bandbreedte- dual channel icm Athlon levert minimale verbeteringen omdat de FSB gewoon niet de dual geheugenbus vol kan krijgen (vergelijk DDR bij P3), maar de marginale verbeteringen maken het toch de snelste Athlon chipset, dus 2 channels is sneller, maar verwacht geen wonderen. Bij P4 is het een ander verhaal, maar zelfs daar weet de Granite Bay maar een minimale voorsprong op de SiS 648DX (single channel) te behouden.

Mbt serial ATA:

Als mensen daadwerkelijk S-ATA drives in handen krijgen zullen ervaringen volgen, tot die tijd is alles speculatie; die specualtie is dan ook met de search te vinden:

[rml][ HDD] Ultra ATA of Serial ATA ... ?[/rml]
serial ata pics en wat tech. gegevens

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.